معرفی سهمیه های پرطرفدار در کنکور سراسری

معرفی سهمیه های پرطرفدار در کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

سهمیه بسیج فعال در کنکور یکی از سهمیه های موثر در این آزمون می باشد که تنها برای قبولی در کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه آزاد ، تاثیر گذار است. البته لازم است اشاره کنیم که سهمیه بسیج فعال در سنجش و ورود به رشته های با آزمون دانشگاه آزاد ، آخرین بار در سال 97 اعمال گردید و تاکنون نیز اخباری مبنی بر اعمال این سهمیه در کنکور 1401 منتشر نشده است. در صورتی که تمایل دارید از سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری استفاده کنید ؛ برای دریافت اطلاعات بیشتر در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

شما داوطلبان عزیز می توانید برای دریافت راهنمایی در خصوص تاثیر بسیج فعال در کنکور 1401 با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آنچه در این مطلب میخوانید :

  •   سهمیه بسیج فعال در کنکور 1401
  • 2 میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401
  • 3 نحوه دریافت کد 12 رقمی سهمیه بسیج فعال در کنکور 1401
    • 3.1 سوالات متداول

جزئیات سهمیه بسیج فعال در کنکور 1401

یکی از سهمیه های مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1401 ، سهمیه بسیج فعال می باشد. این سهمیه فقط در قبولی داوطلبان در کد رشته محل های مربوط به دانشگاه آزاد تاثیرگذار است و در قبولی در دوره های روزانه ، شبانه و یا نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، پیام نور ، غیر انتفاعی دانشگاه های سراسری تاثیری ندارد.

بنابراین اگر علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد هستید و دارای سهمیه بسیج فعال می باشید ، می توانید از این سهمیه برای افزایش شانس قبولی خود استفاده کنید. به طوری که افراد با سهمیه بسیج فعال در صورت کسب حداقل 90 درصد از نمره و تراز آخرین نفر قبولی با سهمیه عادی در کد رشته محل های کاردانی و کارشناسی و 95 درصد از آخرین نفر قبولی در کد رشته محل های مربوط به رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی و دیگر مقاطع بالاتر از دانشگاه آزاد می توانند جزو اسامی پذیرفته شدگان باشند.

اما نکته ای که در مورد استفاده از سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد وجود دارد این است که این سهمیه آخرین بار در سال 97 در کنکور اعمال گردیده است و از سال 98 به بعد حذف شده است. با تغییرات جدید انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز همانند دانشگاه های سراسری بر اساس سهمیه مناطق و دیگر سهمیه های کنکور سراسری انجام می شود.

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XgVk
نظرتان را بنویسید