مقاله ای در باب آشنایی بیشتر با سهمیه ها

مقاله ای در باب آشنایی بیشتر با سهمیه ها
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

آیا سهمیه ایثارگران در دانشگاه فرهنگیان تاثیر دارد
دانشگاه فرهنگیان رشته های تربیت معلم را ارائه می دهد که از جمله آنها می توان به رشته های آموزش ریاضی ، آموزش فیزیک ، آموزش شیمی ، آموزش زیست شناسی ، آموزش زبان و … اشاره کرد. داوطلبان کنکوری که متقاضی تحصیل در رشته های دانشگاه فرهنگیان هستند ، باید در کنکور مربوط به رشته مورد علاقه خود شرکت نمایند زیرا برای هر یک از گروه های آزمایشی ، رشته های متفاوتی ارائه می شود.

دانشگاه فرهنگیان نیز همچون دانشگاه های روزانه و غیر روزانه ، سهمیه های کنکور سراسری را در جذب دانشجو ملاک قرار می دهد و میزان تاثیر سهمیه ایثارگران  در دانشگاه فرهنگیان نیز برای قبولی در این دانشگاه تاثير گذار است. تاثير سهمیه ایثارگران در دانشگاه فرهنگیان ، مشابه سایر دانشگاه های دولتی است و داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگران 5 درصدی و 25 درصدی هستند ، طبق قوانین مربوط به سهمیه خود ، تعداد مشخصی از ظرفیت دانشگاه به آنها اختصاص داده می شود.

در واقع 25 درصد از ظرفیت رشته های دانشگاه فرهنگیان به داوطلبان دارای سهمیه 25 درصد ایثارگران اختصاص دارد و 5 درصد ظرفیت هر رشته محل نیز به داوطلبان دارای سهمیه 5 درصدی اختصاص می یابد که البته شرط بهره مندی از سهمیه نیز کسب 75 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد است.

تاثیر سهمیه ایثارگران در نمره قبولی دانشگاه فرهنگیان
تراز قبولی دانشگاه فرهنگیان ، حداقل تراز 6500 در زیر گروه ازمایشی مربوطه است در واقع داوطلبانی که می خواهند به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت شوند ، باید بتوانند در کنکور سراسری حداقل تراز 6500 را کسب کنند و این شرط شامل حال داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران نیز می باشد.

بنابراین دارا بودن سهمیه ایثارگران تاثیری در کاهش نمره قبولی برای این دسته از داوطلبان ندارد و کسب حداقل تراز 6500 الزامی است. البته کسب این تراز به معنای قطعی بودن دعوت به مصاحبه نیست و ظرفیت دانشگاه و رشته ها ، تعیین کننده تعداد دعوت شدگان به مصاحبه است. بنابراین اگر ظرفیت رشته محل ها بیشتر باشد ، داوطلبان دارای تراز پایین تر نیز احتمال دعوت به مصاحبه خواهند داشت.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yZGn
نظرتان را بنویسید