تفاوت سر رسید اروپایی با سر رسید پالتویی

تفاوت سر رسید اروپایی با سر رسید پالتویی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

مقایسه سررسید پالتویی و سررسید اروپایی در نگاه اول کارآسانی نیست. اصولا مقایسه کردن اغلب کار آسانی نیست و مستلزم شناخت کامل دو محصول یا هر آنچه که قصد مقایسه آنها را داریم، می باشد. براین اساس یکی از متدوال ترین سوالاتی که ذهن افراد را بخود مشغول می کند، این است که تفاوت های بین سر رسید پالتویی اختصاصی و سررسید اروپایی چیست و اصلا اینکه کدام یک از این نوع سررسیدها را بخریم بهتر است؟

این نکته کلیدی است که در این مقاله سعی بر توضیح کامل آن داریم. در ادامه پس از بررسی های اولیه در مورد اجزای هرکدام از این سررسیدها، به مقایسه یک به یک ویژگی های بارز آنها می پردازیم.

شرایط مقایسه صحیح بین دو محصول

قبل از پرداختن جدی به مقایسه سررسید پالتویی و سر رسید اروپایی، بهتر است که ابتدا در مورد اساسا کلمه مقایسه و شرایط مناسب برای داشتن یک مقایسه معقول و منطقی را مورد بررسی قرار دهیم که اصلا به چه حالتی مقایسه و همچنین مقایسه مناسب می گویند.

ببینید نفس کار مقایسه که اغلب در هنگام خرید یا مطالعه برای خرید انجام می شود، امروزه با توجه به تنوع وحشتناک کالاهای مختلف و دنیای مصرفی امروزی، یک امر واجب و انکارناپذیر است. پس بهتر است قبل از هر نوع اقدام به خرید و یا تصمیم گیری های مهمی، به سراغ مقایسه هم برویم.

مقایسه سررسید پالتویی و سررسید اروپایی

اما چه نکاتی بر داشتن یک مقایسه مناسب موثر است؟ طبیعتا نزدیک کردن ویژگی های مورد بررسی در هر دو موردی که قصد مقایسه آن را داریم از مهم ترین اقدامات اولیه است. به این معنی که سعی کنیم ویژگی ها و پارامترهای یکسان در هر دو مورد را شناسایی و هر دو مورد را از جنبه آن ویژگی های مشترک، مورد ارزیابی و مقایسه قرار دهیم. در این حالت است که می توان انتظار یک مقایسه معقول و منطقی را داشت. جز این اصلا معنی ندارد که مثلا یک ویژگی از یک کالا را با یک ویژگی کاملا مجزا از یک کالای دیگر مورد ارزیابی قرار دهیم.

در این حالت مقایسه اصلا معنی نخواهد داشت. پس به عنوان مثال در مقایسه سررسید پالتویی و سررسید اروپایی، از اولین اقداماتی که باید انجام دهید این است که ابتدا باید ببینید بین این دو نوع سررسید، چه ویژگی های مشترکی وجود دارد و پس از شناسایی آنها، این دو سررسید را بر مبنای آن پارامترهای مشترک مورد ارزیابی قرار دهید تا قابلیت مقایسه بوجود آید.

مقایسه انواع سررسیدهای موجود

بدون شک پیش نیاز پرداختن اصولی به مقایسه سررسید پالتویی و سررسید اروپایی و سر رسید یادداشتی 1402، ابتدا مقایسه انواع سررسیدهای موجود در بازار است. چون این نکته باعث می شود یک دید مناسبی از جایگاه واقعی دو مدل سررسید پالتویی و سررسید اروپایی بگیریم و بعد از آن وارد مقایسه یک به یک این دو سررسید شویم.

همچنین تشخیص حجم تنوع موجود در حوزه کالای موردنظر، خبر از سختی یا آسانی مقایسه می دهد. با توجه به گستردگی تکنولوژی های ساخت، متریال، سلایق و طرح ها، شاهد تنوع بسیار زیاد انواع هدایای تبلیغاتی از جمله انواع سررسید می باشیم. این تنوع از انواع سررسید چوبی، پلاستیکی، گلاسه، رزین و شیشه ای، فلزی گرفته تا انواع طرح ها و سبک های طراحی مختلفی همچون مدرن، کلاسیک، ساده، مینیمال، فانتزی و…که هر کدام از این موارد از نظر جزئیات برای خود دنیایی دارند.

سررسید پالتویی چیست؟

اولین گام از مقایسه سررسید پالتویی و سررسید اروپایی بعد از بررسی های قبلی انجام شده، بررسی دقیق تر جزئیات هر کدام از سررسید پالتویی و سررسید اروپایی است.لازم به ذکر است سالنامه پالتویی یا سررسید پالتویی از بین انواع سررسید جزو، موارد بسیار پرمخاطب و جذاب است که اتفاقا دلیل نام گذاری و یا همچنین استقبال از آن، بی ارتباط با پالتو نیست.

دلیل نام گذاری آن که همانطور از اسمش پیداست به دلیل جاشدن در جیب یک پالتو است که این دلیل که این نوع سررسید بخاطر ابعاد خاصی که دارد، به سررسید پالتویی یا سالنامه پالتویی معروف شده است. این ابعاد خاص عبارت است از 12 در 17 سانتی متر که بصورت عرف در کلیت انواع سررسید پالتویی شاهد چنین ابعادی هستیم. از ابعاد مشخص است که با یک سررسید جمع و جود طرف هستیم و به دلیل این ویژگی منحصربفرد از جانب افراد مختلف با سلایق مختلف همچنان مورد استقبال قرار می گیرد و جزو پرطرفدارترین مدل های سررسید می باشد.

سررسید اروپایی چیست؟

در بخش دوم مقایسه سررسید پالتویی و سررسید اروپایی، به سراغ بخش دوم آن یعنی سررسید اروپایی می‌رویم. سررسید اروپایی هم همچون سررسید پالتویی که از اسمش پیدا بود چه ویژگی خاصی دارد، این نوع سررسید هم همانطور که از اسمش پیداست، به دلیل خاستگاه اولیه آن، یعنی کشورهای اروپایی به سررسید اروپایی معروف شده است.

به طور ساده تر به این معنی که این نوع سررسید در اصل به اروپا و کشورهای اروپایی تعلق دارد و بعدها به کشورهای دیگر گسترش پیدا کرده است. در کشور ما نیز با تبدیل جزئیات تقویم میلادی به شمسی، این نوع سررسید در کشور توزیع شده است. از نظر کلیت که طبیعتا با بقیه سررسیدها نباید فرقی داشته باشد و مثل بقیه سررسیدها برای یادداشت برداری و مدیریت زمان از آن استفاده می شود و نکته یا کارکرد خاص دیگری ندارد.

اما ویژگی ای که باعث تفاوت قائل شدن بین این نوع سررسید و بقیه سررسیدها وجود دارد، موضوع ابعاد خاص آن است که به صورت کلی در ابعاد 12 در 21 سانتی متر است.

دلیل مقایسه سررسید پالتویی و سررسید اروپایی

اگر دقت کنید در مقایسه سررسید پالتویی و سررسید اروپایی شاهد اختلاف 4 سانتی متری در ارتفاع دو نوع سررسید هستیم که اتفاقا همین اختلاف ارتفاع دلیل تفاوت این دو نوع سررسید است. از نظر طراحی، متریال و…نه تنها این دو نوع سرر

سید که هر نوع سررسید یا سالنامه شامل تنوع گسترده ای خواهد بود و ملاک خوبی برای مقایسه یک به یک نیست اما حجم تنوع، استقبال مخاطبین، کیفیت متریال استفاده شده و سطح کیفیت طراحی انجام شده از جمله پارامترهای مهم دیگری هستند که در مقایسه سررسید پالتویی و سررسید اروپایی مفید است مورد ارزیابی قرار گیرد.

جزئیات دقیق این پارامترها بسیار بستگی به مدل سررسیدی که انتخاب کرده اید دارد، اما در حالت کلی تفاوت بین این دو نوع سررسید پالتویی و سررسید اروپایی، به خاطر اختلاف ابعاد آنهاست اما شما علاوه بر تصمیم گیری نهایی در مورد ابعاد مناسب تان، در مورد پارامترهای دیگر همچون متریال، طرح و…هم این مقایسه را مدنظر داشته باشید.


 

 

لینک مرجع https://jopenza.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/z1V5
نظرتان را بنویسید