دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه پیام نور هر ساله از متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به صورت فراگیر دانشجو می پذیرد. این نوع پذیرش با برگزاری آزمونی مجزا همراه بوده و تابع شرایط و ضوابط خاصی است که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 درج شده و توسط سازمان سنجش منتشر می شود.




سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 مقدمات لازم برای برپایی رقابتی سالم را فراهم کرده و کلیه شرایط ، ضوابط و قوانین آزمون را در قالب دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور منتشر می کند. علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور پس از مطالعه دفترچه راهنمای این آزمون می توانند به بررسی شرایط فردی و تحصیلی خود پرداخته و در صورت مجاز بودن نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام نمایند. 

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از بخش های مختلفی تشکیل شده و به تشریح شرایط عمومی و اختصاصی ، لیست رشته های امتحانی، نحوه ثبت نام، کد رشته محل های ارائه شده و ... می پردازد . مطالعه جزئیات این دفترچه آگاهی داوطلبان را افزایش داده و احتمال بروز خطا و اشتباه در درج اطلاعات ثبت نامی را به حداقل می رساند.

امسال احتمال پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان نیز وجود خواهد داشت که در آن صورت تمامی داوطلبان علاقه مند به ادامه تحصیل می توانند با مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1400 از شرایط آن مطلع شده و در پذیرش آن ثبت نام نمایند.



شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400
از مهم ترین بخش های دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1400 شرایط لازم برای شرکت در این آزمون می باشد که در قالب بندها و تبصره های مختلف ارائه شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. در قسمت زیر به بررسی برخی از این شرایط می پردازیم:



اولین شرط لازم برای شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور داشتن مدرک کارشناسی ( پیوسته یا ناپیوسته ) و بالاتر مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت است.



دانشجویان سال آخر کارشناسی به شرط فارغ التحصیلی تا تاریخ 30 بهمن 1400مجاز به ثبت نام بوده و در هنگام درج معدل باید میانگین واحدهای گذرانده تا تاریخ 31 شهریور 1400 را وارد نمایند . این داوطلبان می بایست فرم مخصوص معدل مندرج در انتهای دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر 1400 را تکمیل کرده و پس از تایید دانشگاه محل تحصیل، نزد خود نگه دارند.



در آزمون فراگیر پیام نور شرط تجانس رشته وجود نداشته و داوطلبان بدون توجه به مدرک کارشناسی خود می توانند در یکی از رشته گرایش های امتحانی ( به جز رشته های مهندسی معماری و طراحی شهری ) ثبت نام نمایند.





در صورت ارائه دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور این مقاله بروز رسانی خواهد شد.



داوطلبانی که رشته کارشناسی آن ها با رشته انتخابی کارشناسی ارشد هم نام و مشابه نباشد می بایست به تشخیص گروه آموزشی مربوط ، علاوه بر واحدهای مصوب مقطع فوق لیسانس حداکثر 12 واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را نیز بگذرانند.



طلاب و فضلای حوزه علمیه که دوره سطح دو را با موفقیت گذرانده باشند در صورت تمایل می توانند نسبت به ثبت نام در رشته های علوم انسانی اقدام نمایند.



انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور همزمان با ثبت نام این آزمون صورت گرفته و داوطلبان ، مجاز به انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل متناسب با رشته امتحانی خود می باشند.



لازم به ذکر است علاوه بر شرایط اختصاصی مذکور ، مقررات وظیفه عمومی ، شرایط ثبت نام اتباع غیر ایرانی ، شرایط استفاده از سهمیه های آزمون و ... نیز به طور کامل در دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور درج می شود که مطالعه آن لازمه شرکت در این آزمون می باشد.



بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور



سایر بخش های دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400
داوطلبان آزمون ارشد فراگیر پیام نور 1400 علاوه بر شرایط مذکور به اطلاعات جامع تری نیاز دارند تا بتوانند مراحل ثبت نام را با موفقیت پشت سر گذارند. از این رو سازمان سنجش سایر بخش های دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 را به بررسی لیست رشته های امتحانی، هزینه ثبت نام، شهریه دوره دانشجویی، نحوه ثبت نام و لیست کد رشته محل های ارائه شده اختصاص می دهد.



از طرفی به دلیل ساختار متفاوت این آزمون شاهد معرفی منابع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور خواهیم بود که به تفکیک رشته های امتحانی در دفترچه راهنمای آزمون درج می شود.



داوطلبان با مطالعه این منابع گویی در امتحانات پایان ترم اول مقطع کارشناسی ارشد شرکت می کنند، چرا که منابع آزمون ارشد فراگیر پیام نور همان دروس ترم اول رشته امتحانی داوطلب در مقطع فوق لیسانس می باشد.



لینک دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در اینجا قرار خواهد گرفت.



در انتهای دفترچه ارشد فراگیر 1400 نیز فرم مخصوص معدل و فرم پیش نویس ثبت نام آزمون قرار داده می شود. همان طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، فرم مخصوص معدل برای دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی بوده و فرم پیش نویس ثبت نام به منظور کاهش خطا و اشتباه کلیه داوطلبان طراحی شده است.



بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور پیام نور









مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400
کلیه علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته محل های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور پس از دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای این آزمون می توانند نسبت به خرید کارت اعتباری و تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام نمایند.



بدین منظور باید به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب مبلغ ثبت نام را پرداخت کنند. حال به کمک سریال اعتباری خریداری شده امکان درج اطلاعات فردی و تحصیلی برای متقاضیان فراهم خواهد شد و در نهایت با دریافت کد رهگیری 16 رقمی مراحل ثبت نام به اتمام می رسد.



کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در کلیه مراحل ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور 1400 همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات آن ها خواهند بود.



در ادامه بخوانید: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور









سوالات متداول


1-  داوطلبان برای دریافت دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1400 باید به چه سایتی مراجعه کنند ؟
 دفترچه ثبت نام این آزمون در سایت سازمان سنجش منتشر می شود که به محض انتشار ، لینک دانلود آن را در متن مقاله قرار خواهیم داد . 




2-  سازمان سنجش منابع آزمون ارشد فراگیر پیام نور 1400 را از چه طریقی در اختیار داوطلبان قرار می دهد ؟
 منابع کارشناسی ارشد فراگیر در دفترچه راهنمای این آزمون درج می شود که لینک دریافت این منابع در متن مقاله قرار داده شده است . 




3-  آیا ثبت نام دوره فراگیر دانشگاه پیام نور با پرداخت هزینه همراه است ؟
 مطابق متن مقاله هزینه ثبت نام این آزمون در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور درج می شود و داوطلبان ملزم به پرداخت آن می باشند . 

منبع : دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5pPA
نظرتان را بنویسید