سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن

سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن 1400، سامانه ای است که دولت، جهت اجرایی کردن طرح مسکن دار کردن افراد فاقد مسکن، را اندازی کرده است و افراد واجد شرایط، نظیر کسانی که تا کنون هیچ ملکی نداشته و از تسهیلات دولتی جهت خرید و ساخت مسکن استفاده ننموده اند، می تواند با ورود به سایت و بارگذاری مدارک هویتی خود و افراد تحت تکفل شان، اقدام به ثبت نام در سامانه افراد فاقد مسکن نمایند.

 

 

در پی اوضاع نابسامان اقتصادی، افراد بسیاری، همچنان فاقد هرگونه ملک و مسکن شخصی می باشند و در صورت استمرار وضع موجود، بعید است که تا سال های آینده نیز، بتوانند اقدام به خرید مسکن شخصی خود نمایند. از این رو، ضرورت دخالت دولت در فراهم آوردن تسهیلات و طرح های حمایتی، جهت کمک به افراد فاقد مسکن، بیش از پیش احساس می شود.

در سال 1400، دولت، طرح های بسیاری را جهت کمک به وضع نابسامان مسکن، ارائه و اجرایی نمود و همچنان نیز در حال ارائه طرح های جدیدی می باشد. از جمله طرح های جدید دولت، طرح خانه اولی ها یا طرح جهش تولید مسکن 1400 می باشد که برای اجرایی کردن  این طرح ها، دولت، اقدام به راه اندازی سامانه ای جهت ثبت نام متقاضیان این طرح نموده است. 

از این رو، در این مقاله بر آن شدیم تا  در خصوص سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن ۱۴۰۰، شرایط و مدارک لازم، نحوه ورود به سایت 1400 و ثبت نام در آن، توضیحاتی بدهیم. با ما همراه باشید.



 

معرفی سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن ۱۴۰۰

همانگونه که در بالا بیان کردیم، با توجه به اوضاع فعلی اقتصاد، شرایط حاکم بر جامعه و سوء استفاده دلالان ملک، مسکن و موارد مربوط به آن، از قبیل خرید ملک توسط افراد با درآمد پائین، اجاره ملک برای مستاجران، رهن کامل یک ملک توسط مستاجر، همگی تبدیل به معضلی بزرگ شده است که ضرورت دخالت دولت را ایجاب می کند. دولت نیز در این زمینه منفعل نبوده و در سال جاری، اقدام به ارائه و اجرایی کردن طرح هایی جهت متعادل سازی قیمت اجاره، توانمند ساختن افراد با درآمد پائین، جهت خرید ملک و مواردی از این دست نموده است.

از جمله این طرح ها، می توان به طرح وام ودیعه مسکن مستاجران، وام مسکن روستایی، طرح مسکن ملی، راه اندازی سامانه اسکان و املاک، جهت اطلاع دقیق از املاک خالی و جلوگیری از افزایش تصاعدی قیمت اجاره برای مستاجران و مواردی از این دست، اشاره نمود. دولت در راستای اجرایی کردن تمام طرح های حمایتی مربوط به مسکن، برای راحت تر شدن کار افراد متقاضی و افزایش سرعت عمل، اقدام به راه اندازی سامانه مربوط به آن طرح می نماید.

طرح مسکن دار کردن افراد فاقد مسکن، طرح جهش تولید مسکن 1400 یا طرح ثبت نام خانه اولی ها، از دیگر طرح های حمایتی دولت است که به تازگی اجرایی شده است و سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن به آدرس saman.mrud.ir برای ثبت نام متقاضیان راه اندازی شده است. این سامانه، محلی است که متقاضیان باید با مراجعه به آدرس آن و ورود به سایت راه اندازی شده سال ۱۴۰۰، طی نمودن مراحل ثبت نام و ارائه مدارک، اقدام به ثبت درخواست خود برای مسکن نمایند.

حتما بخوانید: سامانه ثمن نهضت مسکن saman.mrud.ir

 

نحوه ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن 1400

با راه اندازی سامانه، جهت ثبت نام افراد فاقد مسکن 1400، متقاضیان فاقد مسکن می توانند، وارد سامانه شده و اقدام به ثبت نام نمایند. آدرس این سامانه، saman.mrud.ir  باشد. نحوه ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن 1400، از قرار زیر می باشد:

ابتدا باید، آدرس سامانه افراد فاقد مسکن ۱۴۰۰ saman.mrud.ir را، در مرورگر خود جست و جو نموده.

سپس در این مرحله، اقدام به وارد نمودن شماره همراه و کد ملی متقاضی در سایت نمائید تا کد تائید بر روی تلفن همراه متقاضی ارسال گردد.

در این مرحله، وارد صفحه اطلاعات ثبت نامی شخص متقاضی می شوید و باید، اقدام به وارد نمودن اطلاعات هویتی و سکونتی فرد متقاضی و افراد تحت تکفل وی نمائید و با زدن دکمه ثبت نهایی، ثبت نام خود را به طور کامل انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

 

 

 

شرایط ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن ۱۴۰۰

در بالا بیان نمودیم که پس از اعلام دولت جهت امکان ثبت نام افراد فاقد مسکن در سامانه راه اندازی شده برای ثبت نام افراد فاقد مسکن، متقاضیان می توانند، اقدام به ثبت نام در این سامانه نمایند؛ اما باید در نظر داشت، طرح مسکن دار کردن افراد فاقد مسکن نیز همانند طرح مسکن ملی، دارای شرایط خاص خود از جمله داشتن فرم ج سبز ثبت نام مسکن، می باشد. شرایط ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن 1400، از قرار زیر است:

شرط تاهل: بدین معنا که فرد متاهل و سرپرست خانوار باشد. البته بانوان بالای 35 سال مجرد که خود سرپرست بوده، همچنین نخبگان مجرد به شرط ارائه نامه از بنیاد نخبگان و معلولین مجرد حداقل 20 ساله به شرط ارائه نامه از بهزیستی، استثنائاتی بر شرط تاهل می باشند.

شرط عدم استفاده از وام ها یا تسهیلات بانکی: بدین نحو که متقاضیان یا افراد تحت تکفل وی، از فروردین 1384، از هیچ یک از وام ها و تسهیلات بانکی، جهت خرید یا ساخت مسکن، استفاده ننموده باشند.

شرط عدم استفاده از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی: بدین نحو که متقاضیان یا افراد تحت تکفل وی از 1357/11/22 از هیچ یک از این تسهیلات استفاده ننموده باشند.

شرط عدم مالکیت: بدین نحو که متقاضیان یا افراد تحت تکفل وی، از فروردین 1384، هیچگونه زمین یا ملک مسکونی به نامشان نباشد.

شرط توانایی مالی: بدین نحو که فرد متقاضی، توان مالی جهت باز پرداخت اقساط تسهیلات، اقاساط ساخت مسکن در طی مراحل ساخت و سپردن حداقل 40 میلیون تومان سپرده، جهت دریافت تسهیلات مسکن را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: سایت طرح جهش تولید مسکن

 

مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن 1400

همانند سایر طرح های حمایتی دولت، نظیر ثبت نام مسکن حمایتی که دارای مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه مخصوص به خود بودند، افراد فاقد مسکنی که قصد ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن 1400 را دارند نیز، باید دارای مدارکی باشند. مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه افراد فاقد مسکن ۱۴۰۰، عبارتند از:

مدارک هویتی از قبیل شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی

مدارک هویتی از قبیل شناسنامه و کارت ملی افراد تحت تکفل متقاضی

گواهی سرپرستی، برای افراد سرپرست خانوار

مدارک ثابت کننده شرط مدت سکونت از قبیل تائیدیه تحصیلی فرزندان، سابقه پرداخت حق بیمه متقاضی یا افراد تحت تکفل وی، جواز کسب از اصناف برای افراد دارای شغل آزاد، گواهی اشتغال برای کارمندان دولت از نهاد متبوع خود که ثابت کننده 5 سال سکونت فرد، در شهر مورد تقاضا، در سالهای اخیر می باشد.

در ادامه بخوانید: ثبت نام خانه اولی ها

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن پاسخ دهند.

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن چیست؟

سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن سامانه ای است که دولت جهت اجرای طرح حمایتی ثبت نام افراد فاقد مسکن قصد راه اندازی آن را دارد که توضیحات کامل آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

2- مدارک لازم جهت ثبت نام متقاضیان در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن چیست؟

مدارک لازم جهت ثبت نام افراد در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن مدارک هویتی فرد متقاضی و افراد تحت تکفل او و سایر مدارک است که در متن مقاله توضیحات کامل آن ارائه شده است.

 

3- شرایط متقاضیان جهت ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن چیست؟

شرایط متقاضیان ثبت نام در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن داشتن 5 سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا و توانایی باز پرداخت اقساط تسهیلات وام جهت خانه دار شدن و سایر شرایط می باشد که توضیحات کامل آن در متن مقاله ارائه شده است.

منبع : سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gR53
نظرتان را بنویسید