سایت طرح جهش تولید مسکن

سایت طرح جهش تولید مسکن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

سایت طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۰، سایتی است که هدف از راه اندازی آن، اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت 4 میلیون مسکن، در طی 4 سال آینده می باشد. تاهل یا سرپرست خانواده بودن متقاضی، سابقه سکونت 5 ساله در شهر مورد تقاضا و نداشتن مسکن شخصی، از جمله شرایط ثبت نام سامانه جهش تولید مسکن 1400 بوده که ثبت نام آن از طریق ورود به سایت جهش تولید مسکن، امکان پذیر می باشد. 

 

 

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، در راستای اقدامات مربوط به کنترل بازار مسکن و قیمت های آن، طرح جدیدی از سوی این دولت مطرح گردیده که عنوان آن، طرح جهش تولید مسکن می باشد. البته، این طرح از پشتوانه قانونی برخوردار بوده و در واقع، گام عملی دولت، در جهت اجرای قانون جهش تولید مسکن بوده که در مرداد ماه 1400 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

بر اساس اعلام دولت در تاریخ 28 مهر ماه 1400، سایت جهش تولید مسکن به آدرس saman.mrud.ir راه اندازی شده و کار خود را به منظور ثبت نام متقاضیان واجدالشرایط آغاز کرده است. به همین دلیل، بسیاری از متقاضیان مسکن که در سال های اخیر، به دلیل فراهم نبودن امکانات نتوانسته اند از تسهیلات طرح های سابق استفاده نمایند، اکنون در صدد هستند تا با آگاهی از شرایط ثبت نام سامانه جهش تولید مسکن و با ورود به سایت جهش و ثبت نام در آن، برای خانه دار شدن خود اقدام نمایند.

با توجه به اهمیت این مساله برای بسیاری از متقاضیان مسکن، در این مقاله ، به معرفی سایت طرح جهش تولید مسکن 1400 پرداخته و در ادامه ، نحوه ثبت نام، شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن ۱۴۰۰ را توضیح داده وبررسی می نماییم.



 

معرفی سایت طرح جهش تولید مسکن 1400

طرح هایی که در سال های اخیر، از سوی دولت های مختلف برای کنترل قیمت ها در بازار مسکن و کمک به خانه دار شدن اقشار کم درآمد ارائه گردیده را می توان در دو گروه کلی تقسیم بندی نمود: 

گاهی دولت ها با تاسیس و راه اندازی سایت های اینترنتی، اقدام به جمع آوری اطلاعات مربوط به مسکن و املاک در سطح کشور نموده و با وضع مالیات های مربوط به املاک، سعی می نمایند تا بازار مسکن را به نحو غیر مستقیم مدیریت کنند. سامانه املاک و اسکان ، نمونه ای از این تلاش ها بوده که با هدف وضع مالیات بر خانه های خالی و ورود به این خانه ها با بازار مسکن، تاسیس و راه اندازی شده است.

در سایر موارد، دولت ها کوشیده اند تا با اعطای وام و تسهیلات، اقشار ضعیف جامعه که با پس انداز شخصی خود، قادر به خرید مسکن مناسب نبوده را یاری کرده تا سرمایه لازم برای ساخت و خرید مسکن مورد نیاز خود را فراهم آورند. این طرح ها، خود به دو صورت کلی به شهروندان ارائه گردیده است:

در برخی از طرح ها که از سال های دور در کشور ما اجرا گردیده، دولت با واسطه سیستم بانکی کشور، اقدام به ارائه وام و تسهیلات ساخت و خرید مسکن به شهروندان نمموده است. وام مسکن روستایی، وام خرید مسکن، وام ساخت مسکن و وام جعاله بانک مسکن، نمونه ای از این طرح ها بوده که غالبا به دلیلی بالا بودن اقساط پرداختی وام، آن طور که باید و شاید با استقبال جامعه هدف مواجه نشده است.

در گروه دوم از طرح ها، دولت به نحو مستقیم در بازار مسکن مداخله کرده و خود اعطا کننده تسهیلات به گروه های هدف با شرایط ویژه می گردد. این طرح ها که شروع آن به سال 92 و طرح مسکن مهر در دولت دهم بر می گردد، در دولت دوازدهم، به ایجاد سامانه ای با عنوان سامانه جامع اقدام ملی مسکن ختم گردید که هدف از آن، فراهم کردن تسهیلات وام ودیعه مسکن برای مستاجران و وام مسکن ملی برای اقشارکم درآمد، جهت ساخت و خرید مسکن بود.

در ادامه اجرای این طرح های دولتی، در روزهای پایانی مهر ماه سال 1400 ، شاهد معرفی سایت جدیدی با عنوان سایت جهش تولید مسکن یا همان سامانه ملی ثمن نهضت مسکن بوده ایم که آدرس آن، طبق اعلام وزارت مسکن و شهرسازی دولت سیزدهم، saman.mrud.ir می باشد.

با توجه به توضیحات فوق، در معرفی سایت طرح جهش تولید مسکن 1400 که با عنوان سامانه ثبت نام مسکن حمایتی نیز شناخته می شود، می توان گفت که سامانه جهش تولید مسکن  ۱۴۰۰ ، سایتی است که هدف از راه اندازی آن، کمک به اقشار کم درآمد جامعه برای تامین مسکن مورد نیازشان بوده و این هدف از طریق اعطای زمین رایگان و پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن قابل تحقق می باشد؛ ورود به سایت جهش تولید مسکن و اقدام برای ثبت نام در آن سامانه، با مراجعه به آدرس saman.mrud.ir برای واجدین شرایط امکان پذیر می باشد.

حتما بخوانید : سامانه ثمن نهضت مسکن saman.mrud.ir

 

نحوه ثبت نام در سایت طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۰

پس ازمعرفی سایت طرح جهش تولید مسکن 1400 در بخش قبل و توضیح کلیایت از این سامانه که آدرس آن saman.mrud.ir می باشد، در این بخش و سایر بخش های مقاله، به توضیح جزییات ثبت نام در سایت جهش تولید مسکن 1400 می پردازیم. شرط اصلی و مقدماتی دریافت تمامی وام های دولتی مسکن، از جمله وام سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن ثبت نام در آن سایت می باشد؛ بنابراین، در این قسمت از مقاله به توضیح نحوه ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن ۱۴۰۰ می پردازیم که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

مرورگر دستگاه خود را که ترجیحا کروم و به روز می باشد، باز کرده و  آدرس سامانه جهش تولید مسکن یعنی saman.mrud.ir را در آن جست و جو نمایید تا به صفحه اصلی سایت جهش تولید مسکن وارد شوید.

پس از ورود به سایت جهش تولید مسکن 1400، بر روی دکمه (ثبت نام نهضت ملی مسکن) کلیک نمایید.

در این مرحله از مراحل ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن ۱۴۰۰، مقررات مربوط به ثبت نام سایت جهش تولید مسکن به شما نشان داده می شود؛ این مقررات را با دقت مطالعه کرده و در انتهای صفحه، دکمه (متن بالا را مطالعه کرده و می پذیرم) را کلیک نمایید.

در صفحه جدید ، سه کادر را ملاحظه می کنید. اطلاعات مربوط به کد ملی ، شماره همراه خود و کد امنیتی به ترتیب در این سه کادر وارد کرده و در مرحله آخر، دکمه (مرحله بعد) را کلیک نمایید.

این مرحله از مراحل ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن ۱۴۰۰، مرحله ای است که باید اطلاعات مربوط به شهر و اطلاعات محل سکونت، مشخصات فردی، مشخصات اعضای خانواده یعنی همسر و فرزندان، سوابق سکونت در شهر مورد تقاضا، تعهدات مالی و ملک مورد نظر خود را در کادرهای تعیین شده وارد نمایید.

در آخرین مرحله ثبت نام، از سایت طرح جهش تولید مسکن 1400، یک کد رهگیری را دریافت می نمایید. به خاطر داشته باشید که پیگیری درخواست های ثبت شده در سامانه های دولتی مسکن همچون پیگیری وام ودیعه مسکن، تنها با استفاده از این کد رهگیری امکان پذیر بوده، پس در حفظ آن کوشا باشید.

بیشتر بخوانید : ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

 

 

 

شرایط ثبت نام در سایت طرح جهش تولید مسکن 1400

ثبت نام در هر یک از سامانه های دولتی، مستلزم دارا بودن شرایط اعلام شده در آن سایت می باشد. به عنوان مثال، ثبت نام کنندگان وام ودیعه مسکن باید شرایط ثبت نام در سایت ودیعه مسکن و ثبت نام کنندگان مسکن ملی نیز باید شرایط ثبت نام مسکن ملی را دارا باشند. ثبت نام کنندگان سایت طرح جهش تولید مسکن 1400 نیز از این شرط مستثنی نبوده و لازم است تا واجد شرایط ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن ۱۴۰۰ بوده که این شرایط، عبارتند از:

سبز بودن فرم (ج) متقاضی ثبت نام در سایت طرح جهش تولید مسکن 1400، همچون سامانه های پیشین، اصلی ترین شرط از شرایط ثبت نام در سامانه طرح جهش تولید مسکن می باشد . منظور از سبز بودن فرم (ج) متقاضی آن است که متقاضی و هم چنین، افرادی که تحت تکفل او بوده، از تاریخ 1/1/1384 به بعد، مالک هیچ گونه زمین یا واحد مسکونی نبوده و از تاریخ 22/11/1357، به اخذ وام های دولتی یا تسهیلات بخش های عمومی غیر دولتی مرتبط با مسکن اقدام نکرده باشند. همچنین، ضروری است تا متقاضی و افراد تحت تکفل وی، از ابتدای سال 1384 تا کنون، برای گرفتن تسهیلات مسکن سیستم بانکی کشور نیز اقدام نکرده باشند.

شرط دیگر از شرایط ثبت نام در سایت طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۰، تاهل و یا سرپرست خانوار بودن متقاضی می باشد؛ با این توضیح که زنان خودسرپرستی که بیش از 35 سال سن داشته، نخبگان علمی و معلولین جسمی و حرکتی با شرط سنی 20 سال، نیز به عنوان موارد استثنایی، امکان ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن را خواهند داشت.

سابقه سکونت 5 ساله ثبت نام کننده، در شهر مورد تقاضا در پنج سال اخیر، شرط سوم ثبت نام در سایت جهش تولید مسکن می باشد.

و در نهایت، ثبت نام کننده وام طرح جهش تولید مسکن، باید توانایی و استطاعت مالی کافی برای سرمایه گذرای حداقل 400 میلیون ریال در مرحله اول اجرای طرح و بازپرداخت اقساط ماهیانه بانکی وام  سایت جهش تولید مسکن 1400 (در حال حاضر 18 درصد) را داشته باشد.

بیشتر بخوانید : شرایط ثبت نام مسکن اولی ها

 

مدارک لازم برای ثبت نام در سایت طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۰

همانطور که پیش از این گفته شد، ثبت نام در سامانه های دولتی مسکن، مستلزم دارا بودن شرایط تعیین شده از سوی دولت می باشد، چرا که این سایت ها با هدف کمک به خانه دار شدن اقشار کم درآمد طراحی گردیده و قاعدتا تنها این گروه ها باید امکان بهره مندی از امکانات خاص این سامانه ها را داشته باشند.

در کنار لزوم وجود شرایط خاص ثبت نام، ثبت نام کنندگان باید وجود این شرایط را نیز اثبات نمایند که این امر، با ارائه مدارک لازم برای ثبت نام از قبیل مدارک لازم برای ثبت نام مسکن ملی، قابل انجام می باشد.  ثبت نام کننندگان در سایت طرح جهش تولید مسکن 1400 نیز باید مانند سایر متقاضیان تسهیلات دولتی، مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن ۱۴۰۰ را ارائه نمایند که شامل موارد زیر می باشد:

کارت ملی متقاضی وام جهش تولید مسکن

شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل وی 

گواهی سرپرستی متقاضیانی که سرپرستان خانوار هستند

گواهی مثبت سابقه سکونت 5 ساله در شهر مورد تقاضا، با ارائه یکی از مدارک زیر:

گواهی تحصیلی فرزندان

مدارک محل تولد متقاضی وام جهش تولید مسکن یا همسر یا فرزندان بالای 5 سال

جواز کسب شاغلین اصناف برای متقاضی یا همسر

سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر

گواهی اشتغال به کار از مراجع دولتی برای متقاضی یا همسر

گواهی پرداخت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان

سند مالکیت صرفا برای آن گروه از ثبت نام کنندگان سامانه طرح جهش تولید مسکن که خود، دارای زمین می باشند.

در ادامه بخوانید : ثبت نام خانه اولی ها

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایت طرح جهش تولید مسکن در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سایت طرح جهش تولید مسکن پاسخ دهند.

 

 

آخرین اخبار مرتبط با سایت طرح جهش تولید مسکن

 

1 آبان 1400

بر اساس اعلام سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، امکان ثبت نام مجردها در  سایت طرح جهش تولید مسکن وجود داشته، البته مشروط بر اینکه این افراد در زمان تحویل واحد مسکونی، سند ازدواج خود را ارائه نمایند.

29 مهر 1400

در روز اول ثبت نام در  سایت طرح جهش تولید مسکن، حدود 10 هزار نفر از متقاضیان، اقدام به ثبت نام در این سامانه نموده و مهلت ثبت نام به مدت یک ماه تا 28 آبان ماه سال جاری ادامه دارد.

سوالات متداول

 

1- سامانه جهش تولید مسکن ۱۴۰۰ چیست؟

سامانه جهش تولید مسکن ۱۴۰۰ سامانه ای است که افراد متاهل یا سرپرست خانوار که تا به حال خانه ای را خریداری نکرده می توانند برای ثبت نام وام ساخت و خرید مسکن از طریق آن اقدام نمایند و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

 

2- نحوه ورود به سایت جهش تولید مسکن 1400 به چه صورت می باشد؟

برای ورود به سایت جهش تولید مسکن 1400 باید از طریق آدرس سامانه جهش تولید مسکن یعنی saman.mrud.ir اقدام نمود و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

 

3- نحوه ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن ۱۴۰۰ به چه صورت می باشد؟

برای ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن ۱۴۰۰ باید از طریق آدرس سامانه جهش تولید مسکن یعنی saman.mrud.ir و با وارد کردن کد ملی و شماره همراه اقدام نمود و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

منبع : سایت طرح جهش تولید مسکن

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Yz6n
نظرتان را بنویسید