سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد

سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانشجویانی که پس از اتمام سنوات مجاز تحصیلی مقطع لیسانس از نظر معدل رتبه اول را در رشته و گرایش خود کسب کرده اند می توانند از سهمیه شاگرد اولی برای ورود به مقطع ارشد 1401 استفاده نمایند. این دسته از داوطلبان با اطلاع از شرایط دریافت این سهمیه، علاوه بر معدل بالا باید 90 درصد نمره علمی آخرین فرد قبول شده در کنکور ارشد را نیز کسب کرده تا امکان استفاده از سهمیه شاگرد اولی را داشته باشند.

 

 

دانشگاه ها و موسسات عالی آموزشی موظف هستند هرساله از بین فارغ التحصیلان رتبه اول کارشناسی تمامی رشته ها، یک نفر را که دارای بالاترین معدل در بین دانشجویان هم رشته ای خود می باشد به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی نمایند. تعداد پذیرش داوطلبان از طریق این سهمیه که سهمیه شاگرد اولی نامیده می شود محدود بوده و دارای شرایط خاصی است.

یکی از مهم ترین شرایط استفاده از سهمیه شاگرد اولی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1401 و مجاز شدن در انتخاب رشته ارشد می باشد. علاوه بر این، فرم تایید رتبه اول نیز می بایست در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد تا اقدامات لازم صورت پذیرد. در ادامه مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر داوطلبان با سهمیه شاگرد اولی به بررسی آن پرداخته و شرایط استفاده از سهمیه شاگرد اولی ۱۴۰۱ را بررسی کنیم.

 

شرایط سهمیه شاگرد اولی کارشناسی ارشد 1401

سازمان سنجش شرایط پذیرش استعداد های درخشان کارشناسی ارشد 1401 که قصد استفاده از سهمیه شاگرد اولی را دارند همزمان با ثبت نام کنکور ارشد منتشر می کند. بر اساس این آیین نامه افراد دارای شرایط زیر، حداکثر تا یک سال پس از زمان دانش آموختگی و فقط برای یکبار امکان استفاده از سهمیه شاگرد اولی را خواهند داشت.

 

فارغ التحصیلان رتبه اول در بین هم رشته ای ها و هم ورودی ها بعد از هشت نیمسال تحصیلی

 

فارغ التحصیلان رتبه اول در بین هم رشته ای ها و هم ورودی ها بعد از چهار نیمسال تحصیلی

 

دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان

 

برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیاد های علمی دانشجویی

 

دانشگاه ها می توانند درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیلشان به علت بیماری، ماموریت همسر و... حداکثر دو ترم بیشتر شده است را بعد از تایید کمیسیون موارد خاص مورد بررسی قرار دهند. به متقاضیان توصیه می شود برای اطلاع از سایر سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ مقاله زیر را مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد

 

 

مشاوره سهمیه شاگرد اولی کارشناسی ارشد 1401

همه داوطلبانی که قصد استفاده از سهمیه رتبه اول در کارشناسی ارشد 1401 را دارند ابتدا باید در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته ارشد شوند. سازمان سنجش حداکثر 10 درصد ظرفیت مازاد برای هر رشته محل را به پذیرفته شدگان اولیه کارشناسی ارشد این سهمیه اختصاص می دهد. این ظرفیت مخصوص داوطلبانی است که حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد قبول شده در اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد را کسب کرده باشند.

 

متقاضیان دارای رتبه اول باید فرم مربوط به سهمیه شاگرد اولی کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ را که در زیر به نمایش در آمده است تکمیل کرده و به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه نمایند. این فرم حتما باید توسط دانشگاه به سازمان سنجش نیز ارسال شده تا مورد بررسی قرار گیرد، در غیر این صورت داوطلب مجاز به استفاده از سهمیه شاگرد اولی نخواهد بود.

 

برای دانلود فرم تاییدیه سهمیه شاگرد اولی کارشناسی ارشد کلیک کنید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب رشته کارشناسی ارشد در سال تحصیلی 1401 می توانید مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار دادیم مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا داوطلبان را از نحوه پذیرش کنکور کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۱۴۰۱ از طریق سهمیه شاگرد اولی مطلع کرده و سوالاتتان را به وسیله سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخ می دهند.

 

سایر داوطلبانی که دارای معدل بالا بوده می توانند شانس خود را در پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 1401 نیز بسنجد. بدین منظور باید اطلاعیه های منتشر شده از سوی دانشگاه های سراسری را دنبال کرده و درخواست خود را ارسال نمایند. سایر اطلاعات جزئی را می توانید از طریق مطالعه مقاله زیر به دست آورید.

در ادامه بخوانید: ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ سهمیه شاگرد اولی کنکور کارشناسی ارشد چیست؟

✔️ طبق متن مقاله، داوطلبانی که دارای معدل بالا از بین هم رشته ای ها و هم ورودی های خود باشند مشمول استفاده از این سهمیه خواهند بود.



 

2- ✔️ شرایط استفاده از سهمیه شاگرد اولی برای پذیرش در مقطع ارشد چیست؟

✔️ تمامی شرایط استفاده از سهمیه شاگرد اولی ارشد در متن مقاله توضیح داده شده است که مهم ترین آن مجاز شدن در انتخاب رشته ارشد می باشد.



 

3- ✔️ آیا داوطلبانی که یکبار از سهمیه استعداد درخشان خود استفاده کرده اند می توانند از بار دیگر از سهمیه شاگرد اولی ارشد استفاده کنند؟

✔️ همانطور که در مقاله توضیح داده شد، داوطلبان تنها یکبار و حداکثر تا یک سال پس از فارغ التحصیلی امکان استفاده از سهمیه شاگرد اولی کارشناسی ارشد را دارند.

منبع : سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/55KY
نظرتان را بنویسید