ترمیم معدل دبپلم و پیش دانشگاهی در کنکور سراسری

ترمیم معدل دبپلم و پیش دانشگاهی در کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
تمامی فارغ التحصیلانی که دیپلم خود را سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی را سال 91 به بعد دریافت کرده اند امکان شرکت در طرح ترمیم معدل برای کنکور سراسری را دارند . به این ترتیب متقاضیان می توانند در یکی از تاریخ های دی ، خرداد و یا شهریور ماه در ترمیم معدل شرکت نمایند .

موضوع تاثیر  سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بحث تازه ای نیست نمرات نهایی امتحانات دو سال پایانی دانش آموزان در دبیرستان بصورت مستقیم در نتیجه کنکور داوطلبان تاثیر گذار بوده است با تصمیم اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور 99 ، بازتاب بسیاری را میان داوطلبان کنکور سراسری 99 به خصوص داوطلبان نظام قدیم در برداشته است و هم‌ اکنون موج عظیمی از نگرانی ها را با خود به همراه دارد و همچنین این قضیه برای آن دسته از دانش آموزانی که در امتحانات نهایی دبیرستان و پیش دانشگاهی نمرات خوبی را کسب نکرده اند بیش تر از سایر دانش آموزان نگران کننده بوده است . 

اما بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش در 15 آبان 98 ، تاثیر معدل در کنکور 99 برای همه داوطلبان ( نظام قدیم و نظام جدید ) مثبت اعلام شد . با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی در این مقاله می خواهیم در مورد شرایط و نحوه و زمان ترمیم معدل اطلاعاتی را در اختیار داوطلبان کنکور سراسری 99 قرار دهیم .

شرایط شرکت در ترمیم معدل
فارغ التحصیلان دوره متوسطه ( از سال 84 به بعد ) و دارندگان مدرک پیش دانشگاهی ( از سال 91 به بعد ) اجازه داده می‌شود  در صورتی که نمرات خوبی در امتحانات نهایی خود بدست نیاورده اند بتوانند فقط یک بار نمره های خود را با ترمیم معدل ارتقا دهند و با روحیه بهتری در کنکور سراسری شرکت کنند .

با شرکت در طرح ترمیم معدل شما هیچ ضرری نخواهید کرد ، در صورتی که در امتحانی که برای ترمیم معدل شرکت کرده اید نمره ی بالاتری را کسب نکنید یعنی اگر نمره شما از بار اول هم کمتر بشود خوشبختانه نمره ی بالاتر برای شما لحاظ می شود . در نظر داشته باشید ترمیم معدل فقط مختص کنکور سراسری است و نمراتی را که در ترمیم معدل جبران می کنید در کارنامه کتبی دیپلم شما اصلاح نمی گردد و آموزش پرورش در هنگام ثبت نام در کنکور نمرات جدیدی که کسب کرده اید را به صورت سیستماتیک ارسال خواهد کرد .

داوطلبان در نظر داشته باشند محدودیتی در تعداد دروسی که برای ترمیم معدل می خواهید شرکت کنید وجود ندارد . داوطلبان می توانند برای اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری 99 عضو کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا ، صفحه اینستاگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا شوید .باشند .


هزینه و زمان ثبت نام ترمیم معدل
ثبت نام ترمیم معدل معمولا یک ماه قبل از امتحانات نهایی آغاز می شود​ ترمیم معدل در هر سه نوبت امتحانات نهایی خرداد ، شهریور و دی برگزار می گردد هر فردی فقط یکبار می تواند در ترمیم معدل شرکت کند و محدودیتی در انتخاب تعداد دروس در نوبتی که شرکت می کند وجود ندارد .

 محل ثبت نام برای ترمیم معدل مدارس دولتی بزرگ سالان است و دانش آموزان ثبت نام ترمیم معدل خود را باید در منطقه ای انجام دهند که امتحانات نهایی آن ها در آن منطقه بر گزار شده است . متقاضیان ترمیم معدل در نظر داشته باشند بابت برگزاری امتحان مجدد برای کسانی که دیپلم خود را گرفته اند ، برای هر درس مبلغی بابت چاپ و تصحیح اوراق از دانش آموزان دریافت می شود که این مبلغ برای هر درس تقریبا 20 هزار تومان است . 

 داوطلبان به منظور دریافت سوابق تحصیلی خود می توانند از سایت زیر اقدام کنند .

در ادامه بخوانید: dipcode.medu.ir


در نظر داشته باشید کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا با اطلاع دقیق از شرایط و قوانین ترمیم معدل از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی می توانند پاسخگوی سوالات شما باشند . 


سوالات متداول

1- چنانچه نمره داوطلب در ترمیم معدل کمتر از نمره قبلی شود تکلیف به چه صورت است ؟
مطابق متن مقاله ، چنانچه در ترمیم معدل نمره ی بالاتری را کسب نکنید ، نمره ی خودتان ( نمره بالاتر ) برای شما لحاظ می شود .

2- در صورت شرکت در ترمیم معدل ، نمرات کارنامه تغییر می کند ؟
مطابق متن مقاله ، ترمیم معدل فقط مختص کنکور سراسری است و نمراتی که در امتحان ترمیم معدل کسب می کنید در کارنامه کتبی دیپلم شما درج نمی شود .

3- برای ترمیم معدل در چند درس می توان شرکت کرد ؟
داوطلبان محدودیتی در تعداد دروسی که برای ترمیم معدل شرکت کنند ندارد برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

منبع : ترمیم معدل دبپلم و پیش دانشگاهی در کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5GrK
نظرتان را بنویسید