قصه صوتی کودکانه و هر آنچه که نیاز است درباره آن بدانید

قصه صوتی کودکانه و هر آنچه که نیاز است درباره آن بدانید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
marzilak

امروزه پدرومادرها کم حوصله تر از آن هستند که بخواهند برای کودکان خود قصه بخوانند. این در حالی است که کودکان عاشق قصه هستند و دوست دارند که پدرومادرشان برای آنها قصه بخوانند. غیر از علاقه کودکان برای شنیدن قصه، خود قصه و داستان فواید زیادی برای کودکان دارد که خواندن آن را برای کودکان امری ضروری می سازد. قصه کودکانه صوتی راهکاری است که برای پدرومادرها و کودکان استفاده از فواید قصه را فراهم می کند. 

فواید قصه صوتی کودکانه

قصه صوتی کودکانه راحتی درخواندن قصه است. فکر کنید که کودکتان از مدرسه آمده است و می خواند بخوابد اما خستگی مانع از آن می شود که بتواند راحت بخوابد. در این زمان شنیدن یک قصه صوتی کودکانه که با صدای آرام راوی و موسیقی ملایم در حال پخش است، بهترین چیزی است که به کودک شما برای خوابیدن کمک می کند. قصه صوتی کودکانه خستگی کتاب خواندن را نیز از کودکان می گیرد. کودکان بدون آنکه بخواهند خود کتاب بخوانند قصه صوتی کودکانه را گوش می دهند. اگر کودک شما نمی تواند خود قصه بخواند قصه صوتی کودکانه به او کمک می کند تا بتواند از شنیدن قصه لذت ببرد. 

قصه صوتی کودکانه و خیال پردازی کودکان

ذهن خیال پرداز کودکان در هنگام خواب فعال تر می شود. در زمان خواب کودکان فعالیت کمتری می کنند و بیشتر به فکر می روند. در این زمان بیشترین خیال پردازی و رویاپردازی در کودکان شکل می گیرد. وقتی کودکان در هنگام خواب یک قصه صوتی کودکانه گوش می دهند به عالم قصه می روند. در عالم قصه، کودکان چیزی می شوند که دوست دارند درواقعیت بشوند و کارهایی را انجام می دهند که در واقعیت نمی توانند انجام بدهند. قصه صوتی کودکانه این توانایی را در کودکان بیشتر می کند زیرا برخلاف زمانی که قصه می خوانند ذهن آنها بیشتر به قصه صوتی کودکانه توجه می کند و در نتیجه عالم رویا برایشان دست یافتنی تر است. 

قصه صوتی کودکانه چه کاستی هایی دارد

در مقابل فوایدی که قصه صوتی کودکانه برای کودکان دارد، برخی کاستی ها نیز برای قصه صوتی کودکانه وجود دارد. از جمله این کاستی ها، ندیدن تصاویر است. یک کتاب قصه برای کودکان پر از تصاویر رنگارنگی است که برای کودکان جذاب است. از طرف دیگر تصاویر در قصه کودکانه بخشی از خود قصه است که با زبان تصاویر با کودکان صحبت می کند. قصه صوتی کودکانه از این قابلیت محروم است و نمی تواند برای همه کودکان خصوصاً خردسالان جذابیت بالایی داشته باشد. این کودکان دوست دارند تصاویری را که در کتاب قصه است، ببینند به خصوص وقتی سواد خواندن ندارند. 

قصه صوتی کودکانه به جای لالایی

بیشتر پدر ومادرها برای خواب کودکان به دنبال لالایی می گردند در حالی که نمی دانند قصه صوتی کودکانه نیز می تواند برای خوابیدن کودکان خوانده شود. یکی از مشکلاتی که پدرومادرها برای خواب کودکان دارند نیز همین اشتباه در خواندن لالایی برای کودکان است. برای پیداکردن یک لالایی دشواری زیادتری وجود دارد تا آنکه بخواهیم یک قصه صوتی کودکانه را پیدا کنیم. یکی از موارد خوبی که در قصه صوتی کودکانه وجود دارد این است که می توان برای شنیدن آن را به چند بخش تقسیم کنیم و هر شب قسمتی از آن را برای کودکان پخش کنیم. در این صورت مشکل کمتری در تهیه یک قصه صوتی کودکانه برای خواب کودکان خواهیم داشت. 

اگر شما هم به دنبال یک قصه صوتی کودکانه برای کودکتان می گردید که هم مزایای قصه را داشته باشد و هم مانند یک لالایی به خواب کودکتان کمک کند، در کنار ما باشید تا بهترین قصه صوتی کودکانه را در اختیارتان قرار دهیم.

لینک مرجع https://teletype.in
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Bz7N
نظرتان را بنویسید