انواع فرمت های قصه کودکانه که فرزند شما را سرگرم می کند

انواع فرمت های قصه کودکانه که فرزند شما را سرگرم می کند
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
marzilak

انواع فرمت های قصه کودکانه که فرزند شما را سرگرم می کند

امروزه با توجه به پیشرفت های تکنولوژی و افزایش سرعت تولید محتواها، قصه های کودکانه در فرمت های مختلفی در دسترس والدین و کودکان قرار دارند. پلتفرم های دیجیتالی که به صورت اختصاصی در حوزه کودکان فعالیت می کنند، با تولید قصه های کودکانه جدید و متنوع برای کودکان جایگاه محبوبی را در میان والدین پیدا کرده و حتی جلوتر از کتاب قصه های متنی گام برداشته اند. در این مطلب میخواهیم به بررسی انواع فرمت های قصه های کودکانه در دسترس خانواده ها بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

به صورت کلی قصه های کودکانه در 3 فرمت متنی، صوتی و ویدیویی تهیه و منتشر می شوند. با اینکه قصه های متنی پایه و اساس ادبیات کودک را شکل دادند اما به دلیل جذابیت های سمعی و بصری در سایر فرمت های قصه، بسیاری از قصه های متنی کودکانه که از قدیم تا کنون برای نسل های مختلفی از کودکان جذاب بوده اند، امروزه با وجود امکانات تکنولوژی در فرمت های صوتی و تصویری نیز تهیه شده و در اختیار کودکانِ دیروز و امروز قرار گرفته اند. 

کودکان امروز به راحتی به فضای مجازی دسترسی دارند؛ بنابراین با داشتن یک برنامه کودکانه می توانند به محتواهای مفید و آموزنده کودکانه دسترسی داشته و از تکنولوژی استفاده بهینه را داشته باشند. سایت ها و اپلیکیشن هایی که در زمینه تولید قصه های کودکانه صوتی و تصویری فعالیت می کنند، بهترین گزینه برای سرگرمی کودکان با گوشی های موبایل و اینترنت هستند. در اپلیکیشن و وبسایت وولک والدین و کودکان می توانند به انواع قصه های کودکانه متنی، صوتی و تصویری برای کودکان خود دسترسی داشته و بهترین و آموزنده ترین قصه های کودکانه را در اختیار فرزندان خود قرار دهند.

فرمت متنی قصه های کودکانه، با قدمت و جذاب برای کودکان

بعد از اختراع خط، قصه ها به صورت متنی ثبت و نگهداری شدند؛ به همین دلیل می توان گفت که فرمت متنی، بعد از روایت شفاهی قصه ها، قدیمی ترین فرمت در میان قصه های کودکانه است. فرمت متنی در قصه های کودکانه را می توان اساسی برای فرمت های دیگر معرفی کرد؛ چراکه قصه های کودکانه صوتی و تصویری نیز برای تولید به متن داستان نیاز دارند.

خواندن قصه های متنی همراه با تصاویر مهارت های زیادی را در کودکان تقویت می کند. اگر کودکان خود به خواندن کتاب داستان های کودکانه مشغول شوند، رفته رفته به عادت زیبای مطالعه علاقمند شده و با میل و رغبت به سمت کتاب ها می روند.

مزایای استفاده از کتاب قصه های متنی برای کودکان

قصه های متنی کودکانه این امکان را در اختیار بچه ها قرار می دهند که با صدای زنده قصه را بشنوند؛ این صدا می تواند مادر، مادربزرگ، پدر یا پدربزرگشان باشد. خواندن قصه کودکانه برای کودکان و همزمان در آغوش گرفتن آن ها ارتباط عاطفی میان شما با آن ها را تقویت کرده و افکار و احساساتتان را به هم نزدیک تر می کند.

خواندن کتاب داستان های کودکانه به خصوص برای کودکانی که به تازگی خواندن و نوشتن را یاد گرفته اند؛ از مزایای مختلفی برخوردار است. قصه های متنی مهارت های روانخوانی در کودکان را تقویت کرده و دیدن حروف و کلمات در قصه های متنی کودکانه، آن ها را با اشکال حروف الفبا آشنا می کند.

 

فرمت تصویری داستان های کودکانه و سرگرمی کودکان در طول روز

قصه های تصویری کودکانه بهترین گزینه برای سرگرم کردن کودکان در طول روز هستند. در حالی که می توانید از قصه کودکانه تصویری در طول روز و سرگرمی و آموزش کودکان استفاده کنید، استفاده از این قصه ها برای شب و خواباندن بچه ها توصیه نمی شود. زیرا در قصه های تصویری باید بینایی و شنوایی کودکان همزمان درگیر باشد در حالیکه در زمان شب بهتر است کودکان با چشمانی بسته ماجرای قصه کودکانه را دنبال کنند.

در قصه های تصویری کودکان می توانند ماجرای قصه را همراه با عکس هایی زیبا از آن دنبال کنند که تصویرسازی را برای آن ها ساده‌تر می کند. قصه های تصویری همچنین به دلیل جذابیت های بصری توجه کودکان را به خود جلب کرده و در افرایش قدرت تمرکز کودکان نقش مهمی دارند.

 

انواع قصه تصویری مناسب برای کودکان در وولک

در وبسایت وولک به نشانی اینترنتی https://voolak.com قصه های تصویری را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد. دسته اول که با عنوان قصه های دیدنی در وولک پلاس در دسترس شما عزیزان هستند، قصه هایی که هستند که با توسط راوی همراه با تصاویر قصه برای کودکان روایت می شوند. در این قصه ها کودکان می توانند همزمان با شنیدن قصه کودکانه، می توانند تصاویر و شخصیت های داستان کودکانه را تماشا کرده و با ماجرای قصه همراه شوند.

گروه دوم قصه های تصویری به شکل ویدیوی کارتونی از قصه در وبسایت وولک منتشر شده اند. این قصه های کارتونی نیز مانند قصه های تصویری که به صورت اختصاصی در وولک تولید و منتشر می شوند، برای سرگرمی کودکان در طول روز مناسب بوده و مسائل اخلاقی مختلفی را به آن ها آموزش می دهند. 

قصه کودکانه صوتی، جذابترین فرمت در قصه های کودکانه

به جرئت می توان قصه های صوتی جذابترین فرمت از قصه های کودکانه برای کودکان و والدین به شما می آیند. از قصه کودکانه صوتی می توانید در هر زمان از شبانه روز برای سرگرم کردن و آموزش موارد مختلف اخلاقی به کودکان استفاده کنید اما بهترین زمان استفاده از قصه های صوتی شب ها است. در زمان شب و قبل از خواب کودک خود، می توانید با خیال راحت قصه صوتی را برای او پخش کنید و او را به استقبال خواب شیرین شبانه هدایت کنید.

هم چنین پوش کردن به قصه های صوتی می تواند در طول روز و همزمان با سرگرمی های لذتبخش دیگر برای کودکان اتفاق بیافتد. به عنوان مثال یک قصه کودکانه صوتی برای فرزند خود پخش کنید و همزمان از او بخواهید تا تصویر خود از ماجرایی که می شنود را نقاشی بکشد. با این کار شما با یک تیر دو نشان زده اید، هم کودک خود را سرگرم کرده و هم می توانید طراوشات ذهن او را روانشناسی کنید.

در جریان قصه با کودک خود صحبت کنید و نظراتش درمورد ماجرای قصه کودکانه صوتی را بپرسید؛ این همفکری منجر به تقویت ارتباط عاطفی شما با کودکتان شده و در انتخاب قصه ها به شما کمک می کند.

 

ویژگی هایی که قصه کودکانه صوتی را برای کودکان دلنشین‌تر می کند

همانطور که گفتیم استفاده از قصه کودکانه صوتی محدودیت زمانی و مکانی ندارد اما ویژگی که این قصه ها را برای کودکان جذاب‌تر و دلنشین‌تر می کند، روایت زیبای راوی همراه جلوه های ویژه صوتی در آن است. راوی با صدای دلنشین خود، ماجرای قصه را برای کودکان روایت می کند و کودک همزمان که می تواند با ماجرای قصه رویاپردازی کند، صداهای متناسب با جریان داستان را می شنود. در نتیجه موسیقی متن و صدای پدیده ها در قصه کودکانه صوتی می تواند تعریفی زیبا از آنچه کودک می شنود را به او بدهد و توجه او را به داستان جلب کند. 

این ویژگی ها در قصه کودکانه صوتی باعث شده است تا این فرمت به جذابترین و پرطرفدارترین فرمت قصه های صوتی شبانه برای کودکان تبدیل شود. موسیقی آرامش بخش قصه کودکانه صوتی، ذهن بچه ها را به سمت رویاپردازی و آرامش آخر شب دعوت می کند و باعث می شود تا آن ها بعد از یک روز پر از هیجان و شیطنت، برای خوابی آرام و شیرین آماده شوند. وولک تاکنون مفتخر به تولید بیش از 700 قصه صوتی متنوع و آموزنده برای کودکان عزیز بوده است. برای دسترسی به قصه های صوتی در وولک می توانید به وبسایت مجموعه مراجعه نمایید.

منبع: سحرانه

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XjjV
نظرتان را بنویسید