مدرسه بزرگسالان چیست

مدرسه بزرگسالان چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

برای تحصیل در مدارس بزرگسالان، داوطلبان واجد شرایط باید در زمان مقرر که معمولا در مهرماه است، ثبت نام خود را به صورت حضوری در مرکز مورد نظر انجام دهند. اطلاعات مربوط به مدارس بزرگسالان و ثبت نام این مدارس در سایت مدیریت آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش به نشانی dei.medu.ir منتشر می شود.

 

 

مدارس بزرگسالان به منظور فراهم نمودن امکان تحصیل افراد بزرگسال و افرادی که به هر دلیلی نتوانستند در مدارس عادی تحصیل کنند ایجاد شده است. داوطلبان باید در زمان مقرر مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کرده و با مراجعه حضوری به این مدارس ثبت نام خود را انجام دهند.

داوطلبان مدارس بزرگسال می خواهند بدانند مدرسه بزرگسالان چیست و ثبت نام این مدارس چگونه است، از این رو در این مقاله صفر تا صد مدارس بزگسالان، شرایط ثبت نام در مدارس بزرگسالان، زمان و نحوه ثبت نام در مدارس بزرگسالان و مدارک لازم برای ثبت نام در مدارس بزرگسال به طور کامل توضیح داده شده است.

 

مدارس بزگسالان چیست؟

دانش آموزان دوره های مختلف دبستان، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم می توانند در زمان ثبت نام مدارس ثبت نام خود را انجام داده و به تحصیل بپردازند. بنا بر شرایطی ممکن است دانش آموزان نتوانند در مدارس عادی ثبت نام کرده یا به صورت حضوری در مدارس شرکت نمایند، در این صورت دانش آموزان می توانند در مدارس غیر حضوری یا مدارس بزرگسالان تحصیل نمایند.

 

افرادی که شرایط سنی تحصیل در مدارس عادی را نداشته و سن آنها به گونه است که بزرگسال محسوب می شوند، می توانند در مدارس بزرگسالان تحصیل نمایند. افرادی که می خواهند مدرک تحصیلی دوره ابتدایی را دریافت نمایند نیز می توانند به عنوان داوطلب آزاد در آزمون های پایه ششم شرکت نمایند.

 

تحصیل در دوره متوسطه دوم مدارس بزرگسالان به صورت غیر حضوری در مراکز آموزش از راه دور انجام می شود. دانش آموزانی که به دلایلی مانند تاهل، مشکل جسمانی، سرپرستی خانواده و ... نمی توانند در مدارس حضور پیدا کنند، با ثبت نام در مدارس غیر حضوری بزرگسالان می توانند به ادامه تحصیل بپردازند.

 

تحصیل در مدارس بزرگسالان نیازمند پرداخت شهریه بوده و جزئیات مربوط به ثبت نام این مدارس و همچنین لیست مدارس بزرگسال، در سایت مدیریت آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش به نشانی dei.medu.ir منتشر و اعلام شده و دانش آموزانی که می خواهند بدانند مدارس بزرگسالان چیست باید به این سایت مراجعه نمایند.

 

بیشتر بخوانید: مدارس شبانه روزی تهران

 

 

شرایط ثبت نام در مدارس بزرگسالان

دانش آموزان بزرگسالی که به هر دلیلی نتوانستند در مدارس حضوری و عادی از طریق سایت پادا ثبت نام و تحصیل کنند، می توانند با رعایت شرایطی در مدارس بزرگسالان ثبت نام کرده و در صورت پذیرش، به تحصیل در این مدارس بپردازند. ثبت نام مدارس بزرگسالان دارای شرایطی بوده که در این قسمت از مقاله توضیح داده شده است.

 

دوره های تحصیلی که در مدارس بزرگسالان برگزار می شود، شامل سه دسته برای افراد بی سواد مطلق، افراد کم سواد و افرادی که می خواهند سواد خود را تحکیم نمایند. در ادامه شرایط ثبت نام در مدارس بزرگسالان در این سه دسته توضیح داده شده است.

 

شرایط ثبت نام بزرگسالان در دوره ابتدایی

 

دانش آموزان برای شروع به تحصیل در دوره ابتدایی بزرگسالان، حداقل باید 11 سال سن داشته و مدارک لازم برای ثبت نام را داشته باشند.

 

فردی که کاملا بی سواد بوده و می خواهد سواد خواندن و نوشتن داشته باشد، باید به نهضت سوادآموزی مراجعه کرده و به تحصیل بپردازد. داوطلبانی که سواد خواندن و نوشتن داشته، اما مدرک دوره ابتدایی را نداشته یا مردودی پایه ششم هستند، می توانند به صورت داوطلب آزاد در امتحانات مدارس خرداد ماه شرکت نموده و در صورت قبولی مدرک ششم ابتدایی را دریافت نمایند.

 

شرایط ثبت نام بزرگسالان در دوره متوسطه اول

 

ثبت نام مدارس بزرگسالان در دوره متوسطه اول نیز انجام شده و داوطلبانی که دارای مدرک ششم ابتدایی قدیم یا جدید هستند، می توانند در این دوره سه ساله ثبت نام نموده و در این مقطع به تحصیل بپردازند.

 

دانش آموزانی که حداقل 16 سال سن داشته و در پایه سوم راهنمایی مردود می شوند، می توانند در امتحانات دروس مردود شده دوباره شرکت نمایند.

 

دانش آموزانی که حداقل 18 سال سن داشته و مدرک پایه پنجم سنوات قبل را دارند، می توانند در امتحانات طرح جامع سوم راهنمایی شرکت نمایند.

 

شرایط ثبت نام بزرگسالان در دوره متوسطه دوم

 

دانش آموزانی که سن آنها بالاتر از 18 سال بوده و شرایط سنی حضور در مدارس عادی را دیگر ندارند، می توانند در مدارس بزرگسالان تحصیل نمایند.

 

دوره متوسطه دوم مدارس بزرگسالان، به صورت آموزش از راه دور در مدارس غیر حضوری برگزار می شود.

 

دانش آموزانی که شرایط خاصی مانند معلولیت جسمی، تاهل، سرپرستی خانواده و ... را دارند می توانند در مدارس بزرگسالان به صورت غیر حضوری تحصیل نمایند.

 

در صورت ایجاد هرگونه تغییر در شرایط ثبت نام مدارس بزرگسالان، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مدارس هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

دانش آموزانی که می خواهند در مدارس غیر حضوری ثبت نام کنند، با مطالعه مقاله زیر می توانند از شرایط و نحوه ثبت نام در این مدارس مطلع شوند.

 

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام مدارس غیر حضوری

 

 

 

 

 

زمان ثبت نام در مدارس بزرگسالان

دانش آموزانی که به هر علت شرایط تحصیل و ثبت نام در مدارس عادی و حضوری را ندارند، در صورت واجد شرایط بودن می توانند در مدارس بزرگسالان که آموزش آنها در دوره متوسطه دوم به صورت از راه دور بوده ثبت نام کرده و در صورت پذیرش در این مدارس به تحصیل پرداخته و پس از اتمام دوره، مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند.

 

دانش آموزان بزرگسال، دانش آموزانی که متاهل یا سرپرست خانواده هستند، دانش آموزان دارای مشکلات جسمانی و همچنین آنهایی که ترک تحصیل کرده اند، می توانند در مدارس بزرگسالان ثبت نام نمایند. از آنجا که ثبت نام مدارس بزرگسالان در سال های گذشته معمولا در مهرماه انجام گرفته، در سال تحصیلی جدید نیز انتظار می رود زمان ثبت نام در مهرماه باشد.

 

ثبت نام مدارس بزرگسالان معمولا در مهر ماه بوده و تا آبان ماه تمدید می شود. در صورت تغییر زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان این مقاله به روزرسانی می شود.

 

 

زمان دقیق ثبت نام در مدارس بزرگسالان در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

 

برای اطلاع از لیست مدارس شبانه بزرگسالان تهران دانش آموزان می توانند مقاله ای که لینک آن در ادامه قرار داده شده را مطالعه نمایند.

 

در صورت ایجاد هرگونه تغییر در زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مدارس هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

بیشتر بخوانید: لیست مدارس شبانه بزرگسالان تهران

 

 

 

 

نحوه ثبت نام در مدارس بزرگسالان

 

دانش آموزان متقاضی ثبت نام در مدارس بزرگسالان یا سرپرست قانونی آنها در سال تحصیلی جدید باید در زمان مقرر، با مراجعه حضوری به مرکز آموزش از راه دور یا همان مدرسه بزرگسالان مورد نظر خود، مدارک لازم برای ثبت نام را تحویل داده و مراحل ثبت نام را به صورت حضوری انجام دهند. مدارک لازم برای ثبت نام مدارس غیر حضوری در بخش بعدی مقاله توضیح داده شده است.

 

جزئیات مربوط به لیست مدارس بزرگسالان و اطلاعات مربوط به این مدارس در سایت مدیریت از راه دور وزارت آموزش و پرورش به نشانی dei.medu.ir منتشر شده و داوطلبان با مراجعه به این سایت می توانند از این جزئیات مطلع شوند.

 

پس از انتخاب مدرسه بزرگسالان مورد نظر، دانش آموزان باید مطابق دستور العمل منتشر شده در سایت مدیریت از راه دور آموزش و پرورش، به صورت حضوری به آن مرکز مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم، ثبت نام خود را انجام دهند.

 

دانش آموزان واجد شرایط و متقاضی ثبت نام در مدارس بزرگسالان می توانند نزدیکترین مدرسه را برای تحصیل انتخاب کرده و ثبت نام خود را در آن مدرسه انجام دهند.

 

در صورت ایجاد هرگونه تغییر در نحوه ثبت نام مدارس بزرگسالان، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مدارس هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام مدارس غیر انتفاعی

 

مدارک لازم برای ثبت نام در مدارس بزرگسالان

 

دانش آموزان متقاضی ثبت نام در مدارس بزرگسالان باید در زمان مقرر برای ثبت نام هر نیمسال تحصیلی اقدام نموده و مدارک لازم برای ثبت نام را در زمان ثبت نام این مدارس تحویل داده و مراحل ثبت نام را انجام دهند. مدارک لازم برای ثبت نام مدارس بزرگسالان در ادامه توضیح داده شده است.

 

اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی شناسنامه و کارت ملی

 

عکس پرسنلی 3 در 4

 

گواهی پایان دوره متوسطه اول یا قبولی در امتحانات نهایی پایه نهم برای داوطلبان ثبت نام در پایه دهم

 

کارنامه سال های قبل دوره متوسطه

 

کل پرونده سنوات گذشته دانش آموزان

 

مدارک پزشکی، بهزیستی یا ایثارگری برای دانش آموزان مشمول هر یک از این شرایط

 

ارائه مدارک برای تعیین تکلیف نظام وظیفه

 

ارائه مدارک برای تعیین وضعیت اتباع خارجی

 

با ارائه مدارک لازم دانش آموزان واجد شرایط می توانند در مدارس بزرگسالان در سال تحصیلی پیش رو ثبت نام کرده و به تحصیل در هر یک از این مراکز بپردازند.

 

در صورت ایجاد هرگونه تغییر در مدارک لازم برای ثبت نام مدارس بزرگسالان، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مدارس هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

در ادامه بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام در مدارس

 

برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام مدارس بزرگسالان و همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام درباره آن، با سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا اطلاعات کامل در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا از آخرین اخبار این حوزه مطلع شوید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️شرایط ثبت نام مدارس بزرگسالان چیست؟

✔️ثبت نام مدارس بزرگسالان شرایطی از جمله حداقل سن 18 سال داشته و در این مقاله این شرایط به طور کامل توضیح داده شده است.



 

2- ✔️زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان چه زمانی است؟

✔️زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان معمولا در مهر ماه بوده که در این مقاله زمان دقیق آن توضیح داده شده است.



 

3- ✔️ثبت نام مدارس بزرگسالان چه تاریخی است؟

✔️ثبت نام مدارس بزرگسالان، به صورت حضوری در مراکز آموزش از راه دور انجام شده که در این مقاله نحوه ثبت نام توضیح داده شده است.

منبع : مدرسه بزرگسالان چیست

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4APx
نظرتان را بنویسید