ثبت نام مدرسه دو زبانه

ثبت نام مدرسه دو زبانه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مشاور گروپ

ثبت نام مدرسه دو زبانه ، شیوه تدریس مدرسه دو زبانه ، مهلت و شرایط ثبت نام و لیست مدارس دو زبانه ؛ از مباحثی است که در این مقاله برسی میکنیم . اگر خودتان و یا نزدیکانتان تصمیم ثبت نام در مدارس دو زبانه را دارید مطالب برسی شده حتما به دردتان میخورد. مشاور گروپ در این مقاله سعی کرده است تصویر واضحی از مسیر آموزشی و ثبت نام در مدارس دو زبانه ارائه دهد. با ما همراه باشید.

مدرسه دو زبانه

مدارس دو زبانه از سری مدارس غیر دولتی هستند که همانطور که از اسمشان پیداست ، تدریس در این مدارس به دو زبان صورت می گیرد . فارسی و یک زبان دیگر مانند انگلیسی ، فرانسه و ... . در این مدارس دانش آموزان فرصت یاد گیری مهارت های اضافه تری از مدارس عادی را خواهند داشت. و تلاش اصلی مدارس دوزبانه ، بر رشد متوازن و مفید تمام ابعاد شخصیتی یک دانش آموز است. علاوه بر مزیتی هایی که مدارس دوزبانه دارند ، در جهان امروز، اهمیت آگاهی بین فرهنگی، تفکر بین المللی و شهروندیِ جهانی برکسی پوشیده نیست. همچنین مزایای اقتصادی تحصیل دوزبانه مانند افزایش فرصت های شغلی و تحصیلی در اطراف جهان نیز به دغدغه ی اکثر خانواده ها تبدیل شده است. این سبک تحصیل به دانش آموزان کمک می کند تا تفاوت فرهنگ ها را درک کنند و از کلیشه های تبعیضی دور شوند.

روش تدریس مدرسه دو زبانه

روش تدریس در مدارس دو زبانه قطعا باید متفاوت از مدارس عادی باشد چرا که در تار و پود آموزش باید زبان دوم هم به دانش آموزان آموخته شود . از آنجایی که هزینه تحصیل در این مدارس ، به نسبت سایر مدرسه ها کم نیست ، در نتیجه همه خانواده ها توان پرداخت آن را نخواهند داشت . این مسئله سبب خواهد شد که کلاس های تدریس مدرسه دوزبانه خلوت تر از مدارس دیگر باشد و شرایط برای یاد گیری مهارت ها و تجربه های جدید، همینطور رسیدگی به دانش آموزان فراهم تر باشد. در مدارس معمولی ، به علت تعداد بالای دانش آموزان اجرای بسیاری از ایده های آموزشی میسر نیست و نیاز به زیر ساخت و پشتوانه مالی دارد. در مدرسه دوزبانه این دو مورد فراهم است و دانش آموزان نباید از تجربه های جدید در فضای مدرسه بی نسیب بمانند . مانند : پروژه های عملی ساخت و ساز ، اردو های هدفمند و فضای آموزشی متفاوت ، آموزش الکترونیک و دسترسی دانش آموزان به سیستم های کامپیوتر و... .

تدریس دروس در تعدادی از این مدارس  طبق به روزترین روش ها است و هدف گذاری آموزشی آنها رشد و بالندگی دانش آموزان در محیط مدرسه است. در برخی از مدارس دو زبانه تدریس دروسی مانند ریاضی و علوم هم با زبان انگلیسی صورت می پذیرد و دانش آموز در پایان سال تحصیلی با مدرکی بین المللی از مدرسه فارغ التحصیل می شود. جالب است بدانید در تعدادی از این مدارس هنگام برگزاری اردوهای تفریحی و آموزشی در مدرسه دو زبانه ، به زبان انگلیسی ویا سایر زبان ها برگزار می شود.

ثبت نام مدرسه دو زبانه

ثبت نام در مدارس دو زبانه با در نظر گرفتن نکات و شرایط مد نظر هر خانواده میتواند انتخاب خوبی باشد. دوزبانه بودن چیزی بیشتر از توانایی صحبت کردن به یک زبان دیگر است. این رویکرد تعاملات بین فردی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان را به طور چشم گیری بهبود می بخشد. آموزش دوزبانه در دبستان، مهارت های موردنیاز برای نیروی کار جهانی را ارائه خواهد داد و افراد را قادر می سازد تا به منبع بیشتری از اطلاعات دسترسی داشته باشند، همکاران مؤثرتری باشند و دیدگاه جهانی گسترده تری داشته باشند.

با ثبت نام در مدارس دو زبانه خانواده های یک زبانه هم میتوانند فرزند دوزبانه داشته باشند و همین طور امکان تحصیل در مدارس و دانشگاه های معتبر جهان و فرصت پیشرفت برای دانش آموز بیشتر می شود.

اما برای ثبت نام مدارس دو زبانه باید موارد مهم دیگری را هم مد نظر داشته باشید:

  • آیا مدرسه دو زبانه مورد نظر شما خوشنام و معتبر است یا خیر؟ چون ارائه خدماتی که گفته شد در تعدادی از این مدارس فقط در حد حرف و تبلیغ است و در عمل درصد خیلی کمی از تعهد خود را اجرا میکنند.
  • آیا معلم زبان دوم را به صورت مادری بلد است و یا غیر بومی ؟ از همه مهم تر، تا چه اندازه مسلط است؟ در تعدادی از مدارس دو زبانه دیده شده که آموزش زبان دوم به دانش آموزان فقط در حد کلمه بوده است . توجه داشته باشید که آموزش دو زبانه با آموزش تعدادی از کلمات فارسی به زبان دیگر متفاوت است!
  • آیا مدرسه دوزبانه مورد نظر تا پایان سال تحصیلی متعهد به تعهداتش خواهد بود؟ همانطور که حدس زدید ؛ بله ! باز هم تعدادی از مدارس دو زبانه تعهدات خود را تا پایان سال تحصیلی اجرایی نکردند .

البته اشاره به موارد بالا صرفا برای آگاهی بیشتر شما بود و به هیچ عنوان قصد تخریب این مدارس را نداریم. اما با توجه به جا تیفتادن سیستم این مدارس در سطح کشور ، بروز چنین مشکلاتی تا حدودی طبیعی است و شما به عنوان کسی که میخواهید وارد این مدارس شوید ، باید آگاهی لازم از شرایط و احتمالات را داشته باشید.

ShortURL as Linkp.ir
نظرتان را بنویسید