سامانه حمایت | ثبت‌نام، پیگیری و دریافت کمک‌های دولتی

سامانه حمایت | ثبت‌نام، پیگیری و دریافت کمک‌های دولتی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سرباز مشاور

همانطور که میدانید قانون واریز یارانه نقدی بر اساس دهک بندی مشخص چند سالی است که در حال اجرا میباشد. وزارت رفاه جهت ساماندهی بهتر و شفافیت خدمات و رفع ابهامات مخاطبان اقدام به راه اندازی سامانه حمایت کرده است تا سرپرستان خانوار با ثبت نام در این سامانه بتوانند از تمامی جزئیات مطلع و در صورت دلخواه برای بررسی مجدد دهک بندی درخواست دهند. در ادامه توضیحات مفصلی در خصوص این سامانه و نحوه استفاده از آن خواهیم داد.

سامانه حمایت چیست؟

وزارت رفاه خدمات مختلفی را از جمله پرداخت یارانه نقدی انجام میدهد که در حال حاضر مبالغ آن 300 و 400 هزار تومان است همچنین کمک معیشتی برای خانواده های مستحق پرداخت و در حال حاضر هم طرح کلابرگ با مبالغ 500 و 350 هزار تومان به ازای هر نفر ارائه میدهد.

تعیین تمامی این مبالغ بر اساس دهک بندی صورت گرفته در سراسر کشور که با معیار وضعیت مالی تمامی اعضا خانوار است صورت گرفته است تا دهک بندی 9 گانه صورت گیرد. در سامانه حمایت سرپرست خانوار میتواند با جزئیات وضعیت مالی را از جنبه های مختلف مشاهده کند.

برای مثال دارائی ها که شامل ملک و خودرو و حتی سرمایه گذاری در بورس است قابل مشاهده است همچنین مجموع گردش مالی خانواده نیز قابل مشاهده است که تمامی این معیار ها تعیین کننده دهک خانواده است.

حالا اگر کسی به دهک بندی خودش یا حذف یارانه یا کاهش آن اعتراضی داشته باشد میتواند ازطریق این سامانه ثبت اعتراض کند تا بررسی مجدد صورت گیرد هر چند که حدودا هر 6 ماه به روز رسانی انجام و دهک بندی ها ممکن است تغییر کند.

نحوه ثبت نام در سامانه حمایت

جهت استفاده از خدمات گفته شده لازم است ثبت نام در سامانه حمایت انجام شود که برای اینکار تنها سرپرست خانوار مجاز است مراحل را پیش رود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد سامانه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir شوید.

در همان صفحه اول گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید تا با وارد کردن کد ملی و کد امنیتی احراز هویت شما انجام شود. این سامانه به پنجره خدمات هوشمند دولت متصل است و شما از طریق کد ملی و شماره موبایل بنام خودتان تایید خواهید شد.

موارد دیگری همچون تاریخ تولد و کد پستی باید وارد شود و در نهایت میتوانید رمز عبور شخصی تعیین کنید و تا هر بار که خواستید وارد شوید آن را وارد کنید و دیگر نیازی به طی کردن مراحل نباشد. حالا که ثبت نام انجام دادید امکان استفاده از خدمات را دارید.

مشکلات رایج و راه حل ها در استفاده از سامانه حمایت

معمولا به دلایل مختلفی افراد وارد سامانه حمایت میشوند که به نوعی مشکل محسوب میشود و برای بر طرف کردن هر کدام از آن ها هم راه حل مشخصی تعیین شده است که طبق روال پایین است.

اشتباه در دهک بندی : ثبت درخواست بررسی مجدد

درخواست کمک معیشتی : ثبت درخواست پرداخت کمک معیشتی با توجه به هک بندی

تغییر در ساختار خانوار : مراجعه به دفاتر پلیس+10 و ثبت درخواست

درخواست کالابرگ : ثبت درخواست با توجه به دهک بندی

عدم ورود به سامانه : ایجاد اختلال مقطعی در سامانه در بعضی از مواقع

 

خدمات سامانه حمایت

در جدول پایین تمامی خدمات سامانه حمایت را قرار داده ایم تا اطلاعات کافی در خصوص استفاده از این خدمت بسیار خوب وزارت رفاه را داشته باشید و از سراسر ایران بتوانید برای بهره برداری از آن اقدام کنید.

جدول خدمات سامانه حمایت

مشاهده دهک بندی    مشاهده وضعیت یارانه
مشاهده اعضای خانوار مشاهده اطلاعات خودرو
مشاهده اطلاعات درآمد مشاهده اطلاعات تراکنش بانکی
مشاهده سرمایه گذاری بورسمشاهده شرایط خاص (عضو بیمار)

تغییر سرپرست خانوار از پلیس+10

ممکن است سرپرست خانواده ای فوت کند در اصل پدر است و بعد از آن مادر سرپست محسوب میشود که باید جهت انتقال خدمات به پلیس+10 مراجعه کرد. با ثبت درخواست در کمتر از 72 ساعت تغییرات سامانه ای اتفاق خواهد افتاد.

همچنین کسانی که ازدواج کرده اند و از خانواده مستقل شده اند هم میتوانند در صورت دلخواه اقدام به تغییر سرپرستی کنند و خودشان سپرست محسوب شوند. با این تغییرات محاسبه دهک بندی مجددا انجام خواهد شد.

در پایان

هر آن چیزی که در خصوص سامانه حمایت نیاز داشتید به شما توضیح دادیم تا در صورت وجود هر گونه مشکل و ابهامی در خصوص دهک بندی و پرداخت یارانه بتوانید اقدامی موثر داشته باشید همچنین ما در کنار شما هستیم تا اگر سوالی دارید بصورت فوری به آن پاسخ دهیم فقط لازم است همین الان تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

برچسب ها
نظرتان را بنویسید