سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir

سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

سامانه مالیاتی وکلای دادگستری، سامانه ای است که وکلای دادگستری، ملزم هستند با ورود به سایت آن، برای ثبت نام، صدور صورت حساب الکترونیکی و تعیین رقم واقعی حق الوکاله خود اقدام نمایند. این سامانه، جایگزین سامانه مودیان مذکور در قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گردیده و نحوه ثبت نام و صدور صورت حساب الکترونیکی آن، از طریق سایت tax.pgpal.ir می باشد. 

 

 

از جمله صاحبان مشاغل، که هر ساله ملزم به ثبت نام اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات مربوطه می باشند، وکلا هستند؛ هر دو گروه وکلای دادگستری و وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه، ملزم بوده تا با توجه به میزان تمبرهای مالیاتی زده شده در دفترچه مالیاتی یا درج شده در سیستم الکترونیک قوه قضاییه، میزان درآمد سالیانه خود را مشخص نموده و درصدی از این درآمد را تحت عنوان مالیات، به دولت بپردازند.

با تصویب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه های مودیان، در سال 98، وکلا ملزم شده تا برای نصب دستگاه کارتخوان در دفاتر خود، اقدام نمایند. اما، بر اساس اعلام مسئولین کانون وکلای دادگستری، سامانه مالیاتی وکلای دادگستری به آدرس tax.pgpal.ir ، جایگزین سامانه مودیان مذکور در قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گردیده و وکلایی که در این سامانه، ثبت نام نموده و اقدام به صدور صورت حساب الکترونیک از طریق آن نمایند، الزامی برای دریافت دستگاه پوز نخواهند داشت. همچنین، این گروه از وکلا، مشمول جریمه های مالیاتی مقرر در قانون پایانه های فروشگاهی نمی گردند.

با توجه به اهمیت ثبت نام وکلای دادگستری در این سامانه، در این مقاله، به معرفی سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir پرداخته، نحوه ورود به سایت آن و ثبت نام در آن و در نهایت، نحوه صدور صورت حساب الکترونیکی در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری را توضیح خواهیم داد.

 

برای ورود به سامانه مالیاتی وکلای دادگستری کلیک کنید .

 

ورود به سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir

 

 

کاربران برای ورود به سامانه سامانه مالیاتی وکلای دادگستری باید به سایت tax.pgpal.ir مراجعه کنند.



 

معرفی سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir

مالیات هایی که از شهروندان یک کشور اخذ می گردد، به طور کلی به دو نوع مالیات های مستقیم و مالیات های غیر مستقیم، تقسیم می گردد. منظور از مالیات های مستقیم، مالیات هایی است که به طور مستقیم و به صورت درصدی مشخص، از دارایی یا درآمد افراد اخذ می گردد. به عنوان مثال، مالیات سکه، مالیاتی است که به دارایی افراد تعلق گرفته و مالیات بر درآمد پزشکان، از نمونه های مالیات بر درآمد می باشد.

نوع دوم از تقسیم بندی مالیات های مستقیم و غیر مستقیبم، یعنی مالیات های غیر مستقیم، به مالیات هایی گفته می شود که به طور نامحسوس و غیر مستقیم از افرد گرفته شده، به نحوی که در موقع پرداخت آن، غالبا مالیات دهنده، بر این مساله که در حال پرداخت مالیات است، آگاه نمی باشد. مالیاتی که به عنوان مالیات ارزش افزوده، از مصرف کنندگان نهایی کالاها و خدمات دریافت می گردد، از نوع مالیات غیر مستقیم می باشد.

در نوع اول از تقسیم بندی مالیات های مستقیم و غیر مستقیبم، یعنی مالیات های مستقیم و در مالیات بر درآمد، به طور اخص، دولت ها گروه های شغلی دریافت کننده جواز کسب و پروانه شغلی را ملزم می نمایند تا درصدی از درآمد سالیانه خود را در پایان سال و به عنوان مالیات، به حساب دولت واریز کنند؛ به نحوی که عدم واریز این مبلغ، با جریمه های مالیاتی و ضمانت اجراهای سنگین قانونی مواجه می باشد.

یکی از گروه های شغلی که هر ساله ملزم به ثبت نام اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات مربوطه، با توجه به نظر ممیز مالیاتی می باشند، وکلا هستند؛ وکلا ، اعم از وکلای دادگستری و وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه، ملزم هستند تا با توجه به میزان تمبرهای مالیاتی زده شده در دفترچه مالیاتی یا درج شده در سیستم الکترونیک قوه قضاییه، و با ضرب این مبلغ در عدد بیست، میزان درآمد سالیانه خود را مشخص نموده و درصدی از این درآمد را تحت عنوان مالیات، به دولت بپردازند.

اما، با توجه به اینکه تفاوت این عدد با رقم واقعی درآمد وکلا، مبلغ قابل توجه بوده و مالیات تعیین شده ، در بسیاری از موارد، تناسبی با درآمد اخذ شده نداشته، مجلس شورای اسلامی در سال 1398، قانونی را تحت عنوان قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه های مودیان، تصویب نمود. این قانون، که البته اختصاص به وکلا نداشته، دریافت دستگاه پوز و استفاده از پایانه های فروشگاهی را برای برخی از مودیان مالیاتی، الزامی کرده است.

به موجب ماده 2 این قانون :« کلیه اشخاص مشمول، مکلفند به ترتیبی که سازمان مقرر می کند، نسبت به ثبت نام در سامانه مودیان اقدام کنند. خرده فروشی ها و واحدهای صنفی که مستقیما با مصرف کننده نهایی ارتباط دارند، علاوه بر عضویت در سامانه مودیان، موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی می باشند. استفاده از پایانه فروشگاهی برای مودیانی که مستقیما با مصرف کننده نهایی ارتباط ندارند، الزامی نیست؛ اما مودیان مزبور موظفند کلیه صورت حساب های خود را به ترتیبی که سازمان مقرر می کند، از طریق سامانه مودیان صادر کنند... »

به این ترتیب، با تصویب ماده مذکور، وکلا اعم از وکلای دادگستری و وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه، به عنوان واحدهای صنفی ای که به طور مستقیم، با مصرف کننده نهایی خدمات حقوقی ارتباط داشته، ملزم بوده تا برای نصب دستگاه کارتخوان در دفاتر خود، اقدام نمایند. البته، هدف از وضع این قانون، مشخص کردن میزان درآمد واقعی اصناف و گروه های شغلی مختلف بوده و در حال حاضر، در نظام مالیاتی کشور ما ، مالیاتی تحت عنوان مالیات دستگاه کارتخوان وجود ندارد.

با این وجود، قانون مذکور، از سوی جامعه وکلای کشور اجرا نشد و این امر، سبب بروز اختلافاتی میان سازمان امور مالیاتی کشور و کانون وکلا گردید. در جستجوی راه حلی، برای پایان دادن به این اختلافات، با طرحی که از سوی کانون وکلا و صندوق حمایت وکلای دادگستری ارائه گردید، سامانه ای با عنوان سامانه صدور صورت حساب الکترونیکی حق الوکاله و خدمات حقوقی یا همان سامانه مالیاتی وکلای دادگستری، در سال 99 تاسیس و راه اندازی گردید.

بر اساس اعلام مسئولین کانون وکلای دادگستری، سامانه مالیاتی وکلای دادگستری به آدرس tax.pgpal.ir جایگزین سامانه مودیان مذکور در قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گردیده و وکلایی که در این سامانه، ثبت نام نموده و اقدام به صدور صورت حساب الکترونیک از طریق آن نمایند، الزامی برای دریافت دستگاه پوز نخواهند داشت. همچنین، این گروه از وکلا، مشمول جریمه های مالیاتی مقرر در ماده 22 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان نمی گردند.

به این ترتیب در تعریف سامانه مالیاتی وکلای دادگستری، می توان گفت سامانه مالیاتی وکلای دادگستری به آدرس tax.pgpal.ir، عنوان سامانه ای است که وکلای دادگستری، اعم از وکیل پایه یک دادگستری و کارآموز، ملزم هستند با ورود به سایت آن، برای ثبت نام، صدور صورت حساب الکترونیک و تعیین رقم واقعی حق الوکاله خود اقدام نمایند. این سامانه، جایگزین سامانه مودیان مذکور در قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گردیده و وکلایی که در این سامانه ثبت نام نموده و اقدام به صدور صورت حساب الکترونیک از طریق آن نمایند، الزامی برای دریافت دستگاه کارتخوان نخواهند داشت.

حتما بخوانید : استعلام وضعیت وکیل

 

نحوه ثبت نام در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir

در بخش قبل، به معرفی سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir پرداخته و توضیح دادیم که در صورتی که وکلای دادگستری، اعم از وکیل پایه یک دادگستری و کارآموز، برای ثبت نام در این سایت و صدور صورت حساب الکترونیک از طریق آن اقدام نمایند، دیگر تکلیفی برای استفاده از دستگاه کارتخوان در دفاتر خود نخواهند داشت .

اما، برای بهره مندی از این معافیت، وکلای دادگستری، اعم از وکیل خانواده و سایر وکلا، در قدم اول، ملزم به ثبت نام در سامانه مذکور می باشند. به همین دلیل، در این بخش از مقاله، به توضیح نحوه ثبت نام در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir که از زیر مجموعه های سامانه عملیات الکترونیکی امور مالیاتی tax.gov.ir بوده، پرداخته، که مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:

مرورگر دستگاه خود را باز کرده و عبارت سامانه مالیاتی وکلا را جستجو نمایید.

 

سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir

 

در صفحه نتایج، به منظور ورود به سایت مالیاتی وکلای وکلا دادگستری، بر روی اولین لینک، که آدرس آن tax.pgpal.ir می باشد، کلیک نمایید.

 

ورود به سایت سامانه مالیاتی وکلای دادگستری

 

در این مرحله، لازم است تا برای ثبت نام در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir اقدام نمایید؛ بدین منظور، شماره تلفن همراه و کد ملی خود را در کادرهای اول و دوم وارد کرده و پس از وارد کردن عدد تصویر امنیتی در کادر سوم، بر روی دکمه ورود به سامانه کلیک نمایید.

 

سامانه صدور صورت حساب الکترونیکی وکلا

 

در صفحه جدید، باید در کادر اول، شماره پیگیری ثبت نام مودی مالیاتی وارد گردد. منظور از شماره پیگیری ثبت نام مودی مالیاتی، همان کد رهگیری است که در هنگام پیش ثبت نام در سایت سازمان امور مالیاتی کشور، برای مودی مالیاتی صادر می گردد. این کد رهگیری، در اظهارنامه مالیاتی نیز درج شده و از این طریق نیز ، امکان دسترسی به آن، برای وکلای دادگستری وجود دارد.

پس از وارد کردن شماره رهگیری ثبت نام مالیاتی، در کادرهای دوم سوم، اطلاعات مربوط به کد پستی و شماره شبا خود را وارد کرده و دکمه ثبت نام را بزنید. لازم به ذکر است که کلیه اطلاعات وارد شده در این مرحله از ثبت نام در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir ، باید با اطلاعات ثبت شده در سایت سازمان امور مالیاتی کشور، هماهنگ باشد.

 

ورود به سامانه صدور صورت حساب الکترونیکی وکلا

 

در مرحله پنجم از مراحل ثبت نام در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری ،  اعم از وکیل مهاجرت و سایر وکلا، اطلاعات مربوط به کد ملی و نام و نام خانوادگی وکیل دادگستری، نشان داده شده و لازم است تا حق عضویت سالانه وکلای دادگستری در این سایت، به مبلغ 10 هزار تومان، پرداخت گردد. بدین منظور، بر روی دکمه ورود به صفحه پرداخت، کلیک نمایید.

 

سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir

 

پس از پرداخت مبلغ مذرکور، به صفحه جدید هدایت می شوید که مطابق تصویر زیر، این پیغام را به شما نشان می دهد: « ثبت نام شما در سامانه صدور صورت حساب الکترونیکی حق الوکاله و خدمات حقوقی، با موفقیت انجام شد » . اکنون، به منظور ورود به سامانه مالیاتی وکلا دادگستری و ثبت صورت حساب در آن، بارکدی را که می بینید، اسکن کرده یا بر روی کلمه اینجا در سمت چپ پایین صفحه، کلیک نمایید.

 

ورود به سایت سامانه مالیاتی وکلای دادگستری

 

چنانچه برای اولین مرتبه، قصد ورود به سامانه مالیاتی وکلای دادگستری را داشته باشید، در این مرحله از مراحل ثبت نام در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir، باید شماره همراه خود را مجددا وارد سایت کرده و سپس، دکمه ارسال را بزنید تا یک کد تایید، به شماره همراه شما ارسال گردد.

 

سامانه صدور صورت حساب الکترونیکی وکلا

 

کد تاییدی را که به شماره همراه شما ارسال گردیده، در کادر مربوطه وارد کرده، تا وارد سامانه شوید. چنانچه، کد تایید را بعد از دقایقی، دریافت نکردید، دکمه ارسال مجدد را بزنید.

 

ورود به سامانه صدور صورت حساب الکترونیکی وکلا

 

اکنون همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می کنید، مراحل ثبت نام در سایت مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir به پایان رسیده و شما وارد این سامانه شده و می توانید برای صدور صورت حساب در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری اقدام نمایید، که ما در بخش بعد، به توضیح آن می پردازیم.

 

سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir

 

سامانه مالیاتی وکلای دادگستری، تنها یکی از امکانات سامانه عملیات الکترونیکی امور مالیاتی می باشد. پیشنهاد می شود جهت آشنایی کامل با تمامی امکانات این سامانه، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید : سامانه عملیات الکترونیکی امور مالیاتی

 

 

 

نحوه صدور صورت حساب الکترونیکی در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir

در بخش های قبل، به تعریف سایت مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir پرداخته و نحوه ورود به سایت و ثبت نام در این سامانه را برای شما توضیح دادیم. نکته ای که باید به آن توجه شود، آن است که ثبت نام در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری، اعم از وکیل تلفنی و سایر وکلا، برای معافیت از جریمه های مالیاتی مذکور در ماده 22 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، کافی نبوده و وکلای دادگستری، برای بهره مندی از معافیت، باید اقدام به صدور صورت حساب الکترونیکی در سامانه مذکور و درج رقم واقعی حق الوکاله خود، از طریق این سایت نمایند.

به همین دلیل، در این بخش از مقاله، به توضیح نحوه صدور صورت حساب الکترونیکی در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir پرداخته، که مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:

آدرس سامانه مالیاتی وکلای دادگستری یعنی tax.pgpal.ir را در مرورگر دستگاه خود، جستجو کرده تا مطابق تصویر زیر، وارد صحه اصلی این سایت شوید. برای ورود به سایت مالیاتی وکلای دادگستری، شماره همراه، کد ملی و کد امنیتی را در کادرهای مربوطه، وارد کرده و دکمه ورود به سامانه را بزنید.

 

سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir

 

در این مرحله، به منظور ورود به سامانه مالیاتی وکلای دادگستری و ثبت صورت حساب الکترونیکی در آن، بارکدی را که می بینید، اسکن کرده یا بر روی کلمه اینجا در سمت چپ پایین صفحه، کلیک نمایید.

 

ورود به سایت سامانه مالیاتی وکلای دادگستری

 

اکنون برای صدور صورت حساب الکترونیکی در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir، کافی است تا اطلاعات مربوط به کد ملی موکل، نام و نام خانوادگی وی، شماره قرارداد و توضیحات مربوطه را وارد کرده، سپس، نوع پرداخت حق الوکاله و مبلغ آن را نیز مشخص نموده و در پایان، بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک نمایید.

 

سامانه صدور صورت حساب الکترونیکی وکلا

 

در صفحه جدید، پیش نمایش صورت حساب الکترونیکی، به شما نشان داده می شود. چنانچه، اطلاعات، مورد تایید شما می باشد، به منظور ثبت نهایی صدور صورت حساب الکترونیکی در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری و درج آن در پرونده مالیاتی خود، بر روی دکمه صدور صورت حساب کلیک نمایید.

 

ورود به سامانه صدور صورت حساب الکترونیکی وکلا

 

یکی دیگر از سامانه هایی که در سال های اخیر، در رابطه با وکلای دادگستری، راه اندازی گردیده، سامانه جستجوی وکیل می باشد. جهت آشنایی با این سامانه و نحوه کار با آن، مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می شود.

در ادامه بخوانید : سامانه جستجوی وکیل

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه مالیاتی وکلای دادگستری در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه مالیاتی وکلای دادگستری پاسخ دهند.

سوالات متداول

 

1- سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir چیست؟

سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir سامانه ای است که وکلای دادگستری ملزم هستند با ورود به سایت آن برای ثبت نام و صدور صورت حساب الکترونیکی و تعیین رقم واقعی حق الوکاله خود اقدام نمایند و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

 

2- نحوه ثبت نام در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری به چه صورت می باشد؟

نحوه ثبت نام در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری از طریق آدرس آن سامانه یعنی tax.pgpal.ir و با وارد کردن شماره همراه و کد ملی امکان پذیر بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

 

3- نحوه صدور صورت حساب در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری به چه صورت می باشد؟

نحوه صدور صورت حساب در سامانه مالیاتی وکلای دادگستری از طریق سایت آن سامانه به آدرس tax.pgpal.ir و واد کردن طلاعات مربوط به کد ملی موکل نام و نام خانوادگی وی و شماره قرارداد امکان پذیر بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

منبع : سامانه مالیاتی وکلای دادگستری tax.pgpal.ir

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/o3Jk
نظرتان را بنویسید