کارکرد احساس در نظریه یونگ

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
فرایند ارزش قایل شدن برای یک عقیده یا رویداد ، احساس نامیده می شود ، با این حال ، ارزش قایل شدن اصطلاح محدود کننده ای است ، زیرا احساس می تواند به معنی حس کردن یا شهود نیز باشد . برای مثال ، زمانی که افراد که می گویند " این سطح صاف احساس می شود " ، آنها کار کرد حسی خود استفاده می کند . کارکرد احساس باید هم چنان از  هیجان متمایز شود . احساس ارزش قایل شدن برای هر فعالیت هشیاری است ، حتی برای آنان که به صورت بی تفاوت ارزش گذاری شده اند . اغلب این ارزش گذاری ها محتوای هیجانی ندارند ، اما اگر شدت آنها به حدی افزایش یابد که تغییرات فیزیولوژیکی در شخص را تحریک کنند ، می تواند هیجان باشد . با این حال هیجانات به احساسات ختم نمی شود . هر یک از چهار کارکرد در صورتی که نیرومندی شان افزایش یابد می توانند به هیجان تبدیل شوند .
در این مقاله به بررسی کارکرد احساس در نظریه یونگ می پردازیم .




افراد برون گرای احساسی
افراد برون گرای احساسی برای ارزش گذاری ها ، از اطلاعات عینی استفاده می کنند ، آن ها چندان توسط عقاید ذهنی شان هدایت نمی شوند ، بلکه ارزش های بیرونی و معیارهای قضاوتی که وسیعا پذیرفته شده هستند ، آن ها را هدایت می کند . آن ها در موقعیت های اجتماعی راحت هستند و فوراً می دانند چه بگویند و چه چیزی را بیان کنند . آن ها به خاطر اجتماعی بودنشان دوست داشتنی هستند ، اما هنگامی که می خواهند از معیارهای اجتماعی پیروی کنند ، امکان دارد تصنعی ، سرد ، و غیر قابل اعتماد به نظر برسند . قضاوت های ارزشی آن ها حالت ساختگی و کاذبی دارد که به راحتی قابل تشخیص است . افراد برون گرای احساسی غالباً تاجر یا سیاستمدار می شوند ، زیرا این مشاغل قضاوت کردن ارزشی بر اساس اطلاعات عینی را می طلبد .

حتما بخوانید: تیپ های شخصیت یونگ
  



افراد درون گرای احساسی
افراد درون گرای احساسی قضاوت های ارزشی خود را به جای واقعیت های عینی ، عمدتاً بر پایه برداشت های ذهنی استوار می کنند . منتقدان انواع مختلف هنر ، از احساس درون گرا استفاده زیادی می کنند و قضاوت های شخصی آنان بر اساس اطلاعات شخصی ذهنی قرار دارد . این افراد وجدان خاص دارند ، طرز رفتار آن ها آرام است و کم حرف هستند ، و روان های آن ها اسرار آمیز و دست نیافتنی هستند ، آن ها به افکار و عقاید سنتی توجهی ندارند و بی اعتنایی تقریباً کامل آن ها به دنیای عینی معمولاً باعث می شود افراد دور و بر آن ها احساس نارحتی کنند و با نگرش سردی به ایشان داشته باشند . 

در ادامه بخوانید: کارکرد تفکر در نظریه یونگ



سوالات متداول


1- کارکرد احساس در نظریه یونگ چیست؟
کارکرد احساس باید هم چنان از هیجان متمایز شود و احساس ارزش قایل شدن برای هر فعالیت هشیاری است که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.




2- افراد برون گرای احساسی چگونه هستند؟
افراد برون گرای احساسی برای ارزش گذاری ها ، از اطلاعات عینی استفاده می کنند که در متن مقاله توضیحات بیشتری ارائه شده است.




3- افراد درون گرای احساسی چگونه هستند؟
افراد درون گرای احساسی قضاوت های ارزشی خود را به جای واقعیت های عینی ، عمدتاً بر پایه برداشت های ذهنی استوار می کنند که در متن مقاله توضیحات ارائه شده است.

منبع : کارکرد احساس در نظریه یونگ
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/joJl
نظرتان را بنویسید