کارکرد تفکر در نظریه یونگ

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
فعالیت عقلانی منطقی که زنجیره ای از افکار را تولید می کند تفکر نامیده می شود . نوع تفکر ، بسته به نگرش اساسی فرد ، می تواند برون گرا یا درون گرا باشد . افراد برون گرای متفکر قویا به افکار عینی متکی هستند ، اما می تواند از افکار انتزاعی هم در صورتی که این افکار از بیرون  ، مثلاً از طرف والدین یا معلمان منتقل شده باشد ، استفاده کنند ریاضی دان ها و مهندسان اغلب از تفکر برون گرا در کارشان استفاده می کنند . حسابداران نیز تیپ برون گرای متفکر هستند ، زیرا آن ها در رابطه با اعداد باید عینی باشند نه ذهنی . با این حال ، هر تفکر عینی ای ثمر بخش نیست . افکار بدون دست کم مقداری تعبیر شخصی ، صرفا حقایق از پیش معلوم ، بدون نو آوری یا خلاقیت هستند . 
افراد درون گرا متفکر به محرک ها محیطی واکنش نشان می دهند ، اما تعبیر آن ها از یک رویداد بیشتر تحت تاثیر معنای درونی ای که به آن می دهد ، قرار دارد تا خود واقعیت های عینی مخترعان و فیلسوفان اغلب تیپ درون گرای متفکر هستند ، زیرا به صورت بسیار ذهنی و خلاقی به دنیای واکنش نشان می دهد و اطلاعات قدیمی یا به صورت های جدید تعبیر می کنند . در صورتی که تفکر درون گرا به افراط کشیده شود ، افکار اسرار آمیز غیر خلاق به بار می آورد که چون خیلی خصوصی هستند برای دیگران فایده ای ندارد . 
در این نظریه به کارکرد تفکر در نظریه یونگ می پردازیم .





” برون گراهای متفکر طبق مقررات جامعه عمل می‌کنند . “



برون گرای متفکر
برون گراهای متفکر  واقع بین ، منطقی و متعصب هستند . برون گراهای متفکر طبق مقررات جامعه عمل می‌کنند . این افراد هیجان ها و احساسات خودشان را سرکوب می کنند و به نظر دیگران آدم های خشک و سردی به نظر می رسند . معمولاً برون گراهای متفکر دانشمندان خوبی می شوند . چون تمرکز آن ها بر آگاه شدن از دنیای بیرونی و استفاده از قواعد منطقی برای توصیف کردن آن است . روان شناسان مطرح می کنند بیشتر فرانسوی ها و انگلیسی ها برون گرای متفکر هستند . 

حتما بخوانید: نظریه شخصیت یونگ


درون گراهای متفکر
درون گراهای متفکر یعنی افرادی که در خلوت به سر می برند و از خودش تئوری تولید می کند . آن ها دوست دارند بیشتر خودشان را بشناسند تا دیگران . هم چنین این افراد چون درون گرا هستند با دیگران خوب کنار نمی آیند و نمی توانند به صورت صحیح باورهایشان را به دیگران منتقل کنند و این افراد به جای احساسات بر فکر تاکید دارند از دید دیگران آن ها افرادی خودخواه ، یک دنده ، عزلت گزین ، متکبر و بی ملاحظه ای هستند . معمولاً مردم هند ، فنلاند ، آلمان ، شخصیت درون گرای متفکر هستند . 

در ادامه بخوانید: تیپ های شخصیتی یونگ


سوالات متداول


1- کارکرد تفکر در نظریه یونگ چگونه است؟
نوع تفکر، بسته به نگرش اساسی فرد، می تواند برون گرا یا درون گرا باشد که در متن مقاله به طور کامل شرح داده شده است.




2- برون گرای متفکر کیست؟
این افراد هیجان ها و احساسات خودشان را سرکوب می کنند و به نظر دیگران آدم های خشک و سردی به نظر می رسند که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.




3- درون گراهای متفکر کیست؟
آن ها دوست دارند بیشتر خودشان را بشناسند تا دیگران . هم چنین این افراد چون درون گرا هستند که در متن مقاله شرح داده شده است.

منبع : کارکرد تفکر در نظریه یونگ
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MyB5
نظرتان را بنویسید