نگرش برون گرایی در نظریه یونگ

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
یونگ یکی از روانشناسان معروف در حوزه روانشناسی شخصیت است . قسمتی از نظریه یونگ در مورد دو نگرش درون گرایی و برون گرایی است . برونگرایی یعنی توجه ، علایق و دغدغه‌های فرد به دنیای بیرونی معطوف است . برون گراها دیگران محور هستند و انرژی خودشان را از دیگران می گیرند و آن را هم به دیگران می دهند . برون گراها معمولاً بلند فکر می کنند ، تمایل به بیرون رفتن دارند ، پر حرف هستند و در رفتارشان انرژی زیادی دارند .
در این مقاله به بررسی نگرش برون گرایی در نظریه یونگ می پردازیم . 





” برونگرایی یعنی توجه ، علایق و دغدغه‌های فرد به دنیای بیرونی معطوف است . “



نگرش برون گرایی در نظریه یونگ
در نظریه یونگ بر خلاف درون گرایی ، برون گرایی نگرشی است که برگرداندن انرژی روانی به بیرون مشخص می شود آن ها مانند شخصیت کودکی شماره یک یونگ ، عملگرا هستند و به واقعیت های زندگی روزمره توجه دارند . آن ها هم چنین ، بیش از حد به نگرش ذهنی مشکوک هستند ، خواه این نگرش به خود آنها تعلق داشته باشد یا به دیگران . افراد نه کاملاً درون گرا هستند و نه برون گرا هستند . اغلب افراد عناصری از هر دو نگرش را دارند . یعنی آن ها تحت تاثیر دنیای ذهنی و عینی قرار دارند . در ضمن ، درون گرایی و برون گرایی ارزش برابری دارند . هر گرایش معایب و محاسنی دارد . افرادی که از لحاظ روانی سالم هستند بین این دو نگرش درون گرایی و برون گرایی تعادل برقرار می کنند و از دنیای بیرونی و درونی خود به طور برابر احساس آرامش می کنند .

حتما بخوانید: نگرش درونگرایی در نظریه یونگ


برون گرایی چیست ؟
برون گرایی یعنی برگرداندن انرژی روانی به بیرون . برون‌گرایی رفتاری است که با دیدگاه خارجی مشخص می شود و با فعالیت عملی بالاتری همراه است ، افراد برون گرا معمولا ًنسبت به افراد درون گرا اعتماد به نفس بالاتری دارند . افراد برون گرا بودن در جمع و فعالیت‌های گروهی را بر فعالیت‌های انفرادی ترجیح می‌دهند . افراد برون گرا به راحتی دوستان جدیدی پیدا می کنند ، ریسک پذیر هستند ، سریع تصمیم می گیرند و اجتماعی هستند . 

در ادامه بخوانید: نظریه شخصیت یونگ


” افراد برون گرا معمولا ًنسبت به افراد درون گرا اعتماد به نفس بالاتری دارند . “






سوالات متداول


1- نگرش برون گرایی در نظریه یونگ چیست؟
در نظریه یونگ بر خلاف درون گرایی ، برون گرایی نگرشی است که برگرداندن انرژی روانی به بیرون مشخص می شود که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.




2- برون گرایی چیست؟  
برونگرایی یعنی توجه، علایق و دغدغه‌های فرد به دنیای بیرونی معطوف است که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.




3- افراد درونگرا چگونه کار می کنند؟
افراد برون گرا بودن در جمع و فعالیت‌های گروهی را بر فعالیت‌های انفرادی ترجیح می‌دهند که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.

منبع : نگرش برون گرایی در نظریه یونگ
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LxBA
نظرتان را بنویسید