مرحله کودکی در نظریه یونگ

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
یونگ از نظریه پردازان مطرح و مشهور در زمینه شخصیت است . او نظریه شخصیت مجزایی را به نام روان شناسی تحلیلی به وجود آورد که بیان می کند پدیده های اسرار آمیز می توانند بر زندگی همه افراد تاثیر بگذارند . هم چنین یونگ مراحل زندگی را به چهار دوره کلی کودکی ، جوانی ، میانسالی ، و پیری تقسیم کرد . یونگ بیشتر بر مرحله میانسالی تاکید کرده است و در مرحله بعدی تاکید نظریه شخصیت یونگ بر مرحله کودکی است . مرحله کودکی در نظریه یونگ شامل سه مرحله آشوب گرایی ، فرمانروایی و دوگانه گرایی است . 
در این مقاله به بررسی مرحله کودکی در نظریه یونگ می پردازیم .






مرحله کودکی در نظریه یونگ
یونگ کودکی را به سه مرحله آشوب گرایی ، فرمانروایی و دوگانه گرایی تقسیم کرد . 

آشوب گرایی 
 فرمانروایی 
دوگانه گرایی
در ادامه مقاله به صورت کامل تری در مورد فرایند کودکی در نظریه یونگ می پردازیم .



مرحله آشوب گرایی
مرحله آشوب گرایی با هشیاری آشفته و پراکنده مشخص می شود . امکان دارد " جزایر هشیاری  " وجود داشته باشند ، اما بین این جزایر ارتباط کمی وجود دارد یا هیچ ارتباطی وجود ندارد ، گاهی تجربیات مرحله آشوب گرایی به صورت تصورات ابتدایی وارد هشیاری می شوند ، اما نمی توانند دقیقاً بیان شوند .

حتما بخوانید: تیپ های شخصیتی یونگ




مرحله فرمانروایی
مرحله فرمانروایی کودکی با رشد خود ( ایگو ) و آغاز تفکر منطقی و کلامی مشخص می شود . در دوره فرمانروایی ، کودکان خودشان را به صورت عینی در نظر می گیرند و اغلب به صورت شخص سوم به خودشان اشاره می کنند . جزایر هشیاری بزرگتر و متعددتر می شوند و خود ( ایگوی ) بدوی ساکن آن است . هر چند خود به صورت یک شی درک می شود ، اما هنوز از خودش به عنوان درک کننده آگاه نیست .



مرحله دوگانه گرایی
خود ( ایگو ) به صورت درک کننده ، در مرحله دوگانه گرایی کودکی پدیدار می شود ، زمانی که خود به عینی و ذهنی تقسیم می شود . اکنون کودکان به صورت شخص اول به خودشان اشاره می کنند و از وجود خودشان به عنوان افراد مجزا آگاهند . در دوره دوگانه گرایی ، جزایر هشیاری ، زمین متصلی می شوند و عقده خود که خودش را به صورت عینی و ذهنی تشخیص می دهند ، ساکن آن است . گرچه خود به صورت یک شی درک می شود ، اما هنوز از خودش به عنوان درک کننده آگاه نیست .

در ادامه بخوانید: سطوح روان در نظریه یونگ





سوالات متداول


1- مرحله آشوب گرایی کودکی در نظریه یونگ چیست؟
مرحله آشوب گرایی با هشیاری آشفته و پراکنده مشخص می شود که در متن مقاله به طور کامل این مرحله شرح داده شده است.




2- مرحله فرمانروایی کودکی در نظریه یونگ چیست؟
مرحله فرمانروایی کودکی با رشد خود ( ایگو ) و آغاز تفکر منطقی و کلامی مشخص می شود که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.




3- مرحله دوگانه گرایی کودکی در نظریه یونگ چیست؟
خود ( ایگو ) به صورت درک کننده، در مرحله دوگانه گرایی کودکی پدیدار می شود که در متن مقاله شرح کامل آن داده شده است.

منبع : مرحله کودکی در نظریه یونگ
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/OAXp
نظرتان را بنویسید