راهنما چیدمان انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1402

راهنما چیدمان انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1402
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

بسیاری از افراد در ارتباط با نحوه چیدمان انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ سؤال دارند و دقیقاً نمی‌دانند که فرایند انتخاب رشته در رشته‌های دندانپزشکی به چه صورت انجام می‌شود. در سال‌های اخیر فرایند انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد و سراسری به صورت همزمان انجام خواهد گرفت.

علاقمندان به رشته دندانپزشکی باید در تاریخ مشخص فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند و کد رشته دندانپزشکی را در دفترچه دانشگاه آزاد ثبت کنند. از آنجا که روند انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد با گزینش رشته‌های دیگر این واحد دانشگاهی تفاوت دارد، در ادامه بیشتر به موضوع خواهیم پرداخت.

ضرورت اطلاع از چیدمان انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد

افرادی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد را دارند، باید در زمان مقرر برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود از طریق دفترچه راهنمای دانشگاه اقدام کنند. افرادی که بعد از آزمون سراسری در کنکور دندانپزشکی قبول شده‌اند، با توجه به کارنامه خود اجازه  ورود به مرحله انتخاب رشته را دارند.

 از آنجا که ممکن است که کد رشته‌های دندانپزشکی هر سال تغییر پیدا کند، بنابراین ضرورت دارد که داوطلبان با راهنمای چیدمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند فرایند انتخاب رشته را با موفقیت پشت سر پشت سر بگذارند. همانگونه که اشاره شد انتخاب رشته دانشگاه آزاد در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی با دانشگاه سراسری به صورت همزمان انجام می‌شود و هنگام انتخاب رشته داوطلبان می‌توانند از 150 کد رشته‌، گزیش خود را دانشگاه آزاد نیز انجام داده و در فرم خود ثبت کنند. بنابراین ضرورت دارد که افراد با نحوه چیدمان انتخاب دانشگاه آزاد آشنایی کامل را داشته باشند.

تغییرات مربوط به کد رشته دندانپزشکی آزاد 1402

پس از اینکه آزمون سراسری برگزار شود و افراد در کنکور دندانپزشکی شرکت کنند، در صورت کسب نمره قبولی و با مشاهده کارنامه خود مجاز به ورود به مرحله انتخاب رشته هستند و باید در زمان اعلام شده انتخاب رشته خود را انجام دهند.

وزارت علوم در خصوص رشته‌هایی که در دندانپزشکی وجود دارند، تغییراتی اعمال کرده است که براساس این تغییرات متقاضیانی که مایل به ورود به رشته دندانپزشکی هستند، باید فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. در راستای تکمیل فرم انتخاب رشته حتماً دانشجویان باید برای انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد کد رشته‌ها را در فرم خود ثبت نمایند. از آنجا که هر سال ممکن است در کد رشته‌های دندانپزشکی تغییراتی اتفاق بیفتد، برای دسترسی به اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات ضروری را به شما عزیزان ارائه کنند.

تاریخ انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1402

به علت ادغام فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد با کنکور سراسری در رشته‌های دندانپزشکی، داوطلبان باید همزمان با انتخاب رشته دانشگاه سراسری (در دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، پیام نور و غیرانتفاعی) کد رشته‌های محل‌های دانشگاه آزاد در رشته دندانپزشکی را در فرم انتخاب رشته خود ثبت کنند.

براساس توضیحات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری تاریخ انتشار کارنامه و زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نیمه دوم مرداد ماه خواهد بود. داوطلبان باید توجه داشته باشند در شرایطی که هر یک از نوبت‌های کنکور دی و تیر ماه ثبت نام کنند، باید در نیمه دوم مرداد ماه برای انتخاب رشته و ثبت کد رشته خود در سایت سنجش اقدام نمایند.

فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد فقط در چهار رشته دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی و دامپزشکی با انتخاب رشته کنکور سراسری ادغام شده است. بنابراین آن دسته از داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی دانشگاه آزاد را دارند، باید از طریق سایت دانشگاه آزاد اقدام کنند.

چگونگی انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1402

 افراد علاقمند به انتخاب رشته دندانپزشکی آزاد باید در هنگام اعلام زمان انتخاب رشته دانشگاه سراسری فرایند تکمیل فرم انتخاب رشته خود را انجام دهند. با این حساب داوطلبان باید با توجه به اولویت خود کد رشته‌ها را ثبت کنند. مراحل گزینش رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1402 به شرح زیر می‌باشد:

  1. ورود به سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 به آدرس sanjesh.org
  2. دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی و بررسی دقیق آن
  3. استخراج کردن کد رشته محل‌های مرتبط با گروه آزمایشی
  4. اولویت بندی کردن همه انتخاب‌ها براساس علاقه
  5. تکمیل کردن فرم انتخاب رشته دندانپزشکی
  6. دریافت نمودن کد رهگیری

منبع: راهنما چیدمان انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 

نظرتان را بنویسید