سامانه سجام چیست

سامانه سجام چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار، برای دریافت غیر حضوری، کد معاملاتی جهت آغاز فعالیت در بازار بورس و همچنین، نگهداری از اطلاعات شخصی سرمایه گذاران این بازار، سامانه سجام را راه اندازی نموده است. سرمایه گذاران بازار سرمایه، ملزم به ثبت نام سجام از طریق سایت sejam.ir و احراز هویت از طریق این سامانه، می باشند. هزینه ثبت نام سجام، 10 هزار تومان می باشد و مشتریان بازار بورس، به راحتی می توانند از طریق این سامانه، از خدمات بورسی بهره مند گردند.

 

 

سامانه سجام، تحت نظارت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، فعالیت می کند و راه اندازی این سامانه، برای ارائه خدمات غیر حضوری به سرمایه گذاران این بازار مالی شده است. هدف از طراحی سامانه سجام در اصل مخفف شده عبارت سامانه جامع اطلاعات مشتریان می باشد ارائه انواع خدمات بورسی به صورت آنلاین بوده است.

سامانه سجام، جهت ذخیره سازی اطلاعات فعالان بازار سرمایه راه اندازی شده است و یا به عبارتی دیگر این سامانه یکپارچه سازی اطلاعات فعالان بازار بورس را برعهده دارد که سازمان بورس و اوراق بهادار، ثبت نام افراد جهت فعالیت در این بازار را در سایت sejam.ir، را الزامی کرده است.

به دلیل اهمیت سامانه سجام برای سرمایه گذاران بازار بورس، در ادامه، در رابطه با سامانه سجام، نحوه ثبت نام در سایت sejam.ir، احراز هویت در این سایت، هزینه ثبت نام در این سامانه و همچنین، مشاوره برای کاربران این سایت، مطالبی آورده شده است.

 

برای ورود به سامانه سجام کلیک کنید.

 

سامانه سجام

 

 

کاربران برای ورود به سامانه سجام باید به سایت sejam.ir مراجعه کنند.



 

سامانه سجام www.sejam.ir چیست

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار، جهت سهولت دریافت کد بورسی مشتریان این شرکت و آغاز فعالیت در بازار بورس و همچنین، نگهداری اطلاعات شخصی کاربران این بازار، سامانه سجام یا همان سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان را طراحی و راه اندازی نموده است.

سرمایه گذاران بازار سرمایه نیز می بایست پیش از آغاز فعالیت های خود د ر این بازار مالی، در سامانه سجام، به نشانی اینترنتی sejam.ir، برای دریافت کد پیگیری سجام ثبت نام نمایند و سپس، با استفاده از کد پیگیری ده رقمی سجام، جهت دریافت کد معاملاتی، فرآیند احراز هویت را انجام دهند.

بدون شک، راه اندازی سامانه سجام، مزایا فراوانی برای سرمایه گذاران بازار بورس و اوراق بهادار، کارگزاران و فعالان این بازار مالی، به همراه داشته است. از جمله این مزایا آن است که دیگر، برای ثبت نام در کارگزاری ها و دریافت کد بورسی، لزومی به مراجعه حضوری سرمایه گذاران، به شرکت های کارگزاری، نبوده و امکان ثبت نام در این سامانه، به صورت اینترنتی، فراهم شده است. همچنین، سود حاصل از فروش سهام شرکت ها از جمله فروش سهام عدالت نیز برخلاف گذشته، بدون هیچ دغدغه ای، به حساب سرمایه گذاران واریز می شود.

 

از جمله امکانات دیگری که سامانه سجام برای فعالین بازار سرمایه فراهم کرده آن است که در صورت تغییر اطلاعات، مانند تغییر نشانی، تلفن همراه و یا حساب بانکی، سرمایه گذاران می توانند به راحتی و به صورت اینترنتی، اقدام به ویرایش اطلاعات خود، در این سایت کنند.

 

حتما بخوانید: راهنمای دریافت کد بورسی

 

ثبت نام سامانه سجام sejam.ir

هنگام ثبت نام در سامانه سجام، یکی از اطلاعاتی که از ثبت نام کنندگان خواسته می شود، شماره حساب بانکی آن ها می باشد زیرا یکی از کاربرد های سامانه سجام، واریز سود شرکت های بورسی، به حساب افراد است. در ادامه، برای راهنمایی بیشتر افراد، نحوه ثبت نام سامانه سجام به طور کامل توضیح داده شده است.

 

پس از ورود به صفحه اصلی سامانه سجام، گزینه ثبت نام در سجام نمایش داده می شود. متقاضیان، برای انجام فرآیند ثبت نام می بایست این گزینه را انتخاب کنند.

 

سایت سجام

 

در این مرحله، چند عبارت در یک کادر برای شما نمایش داده می شود که باید آن ها را به طور کامل و دقیق مطالعه کرده و سپس، گزینه متوجه شدم را انتخاب کنید.

 

www.sejam.ir

 

در مرحله بعدی، گام های مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه سجام، به صورت خطی نگارش شده است که پس از مطالعه آن ها، لازم است گزینه ثبت نام در سجام را انتخاب کنید.

 

sejam.ir

 

پس از تکمیل اطلاعات، یک کد پیگیری برای متقاضی ارسال می شود که برای انجام احراز هویت، مورد نیاز می باشد.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام سجام برای کودکان

 

 

 

 

 

احراز هویت سامانه سجام

پس از انجام تمامی مراحل ثبت نام و تکمیل فرآیند آن، در سامانه سجام، به فاصله 24 ساعت، پیامک کد پیگیری سجام برای متقاضیان، ارسال می گردد. پس از دریافت کد پیگیری ثبت نام، افراد می بایست برای دریافت کد بورسی، فرآیند احراز هویت سجام را انجامدهند. برای انجام احراز هویت، دو روش کلی وجود دارد که در ادامه، توضیح داده شده است.

 

مراجعه حضوری به دفاتر خدمات پیشخوان دولت

در این روش، سرمایه گذاران می بایست متقاضیان پس از دریافت کد پیگیری ده رقمی سجام خود، به صورت حضوری به دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه کرده و با به همراه داشتن مدارک لازم برای دریافت کد بورسی و تکمیل فرم احراز هویت سامانه سجام، فرآیند احراز هویت را انجام دهند.

 

به صورت آنلاین از طریق سامانه سجام

در این روش، متقاضیان می توانند به راحتی از طریق بخش احراز هویت الکترونیکی سامانه سجام، سپس، طی کردن مراحل مربوط به فرآیند احراز هویت، به صورت اینترنتی، بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد به دفاتر خدمات پیشخوان دولت، احراز هویت سجام را جهت دریافت کد معاملاتی، انجام دهند.

 

بیشتر بخوانید: احراز هویت سجام در منزل

 

هزینه ثبت نام در سامانه سجام

افراد برای ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد معاملاتی جهت شروع فعالیت های سرمایه گذاری خود در بازار بورس و اراق بهادار، ملزم به پرداخت هزینه ای با مبلغ 10 هزار تومان می باشند و این مبلغ در هنگام نهایی کردن ثبت نام در سایت sejam.ir، به صورت اینترنتی قابل پرداخت می باشد.

 

همچنین، با توجه به اینکه امکان دارد متقاضیان، جهت ثبت نام در سامانه سجام، به دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه کنند، این دفاتر بر اساس خدماتی که به مردم ارائه می کنند به علاوه مبلغی که برای ثبت نام سجام از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی تعیین شده است یک هزینه جداگانه نیز بابت ارائه خدمات خود، اخذ می کنند.

 

بیشتر بخوانید: پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام

 

مشاوره سامانه سجام بورس

مشتریان شرکت سپرده گذاری مرکزی، برای شروع فعالیت در بازار سرمایه، الزام به ثبت نام در سامانه سجام جهت ثبت اطلاعات خود و احرازهویت برای دریافت کد بورسی یا همان کد معاملاتی می باشند. مشتریان، پس از دریافت نمودن کد بورسی می توانند در این بازار، اقدام به فعالیت نمایند.

اشخاص حقیقی و یا حقوقی، می بایست پس از دریافت کد بورسی، جهت فعالیت در این بازار، در کارگزاری های رسمی نیز ثبت نام و احراز هویت نموده و نام کاربری و کلمه عبور برای استفاده از پنل کاربری در بازار سرمایه گذاری بورس را از شرکت های کارگزاری، دریافت نمایند.

باید توجه داشت که تمامی بازار های مالی، رقابت بسیار زیادی در جذب مشتریان، برای بازار خود را دارند، اما همچنان می توان بیان نمود با توجه به رونق بازار بورس، پیش بینی شده است در آینده، بازار بورس با نگاهی بلند مدت برای سرمایه گذاری، در راس تمامی بازار های سرمایه گذاری، قرار خواهد گرفت.

شرکت سپرده گذاری بورس اوراق بهادار، به تمامی کاربران بازار بورس توصیه نموده است با توجه به اینکه ذاتا، بازار بورس با نوسانات بسیاری مواجه است به هیچ عنوان، سرمایه گذاران، هیجانی اقدام به خرید و یا فروش در بازار سهام نکنند و حتما جهت سرمایه گذاری در بازار بورس، با افراد متخصص در کارگزاری های رسمی، مشورت داشته باشند.

 

در ادامه بخوانید: ویرایش اطلاعات در سامانه سجام

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه سجام sejam.ir در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید. همچنین، کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام سامانه سجام پاسخ دهند.

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️آیا برای دریافت کد بورسی ثبت نام در سامانه سجام الزامی است؟

✔️برای دریافت کد بورسی و فعالیت در بازار بورس می بایست در سامانه سجام ثبت نام به عمل آورد که راهنمای تصویری نحوه ثبت نام در این سامانه در مقاله آورده شده است.

 

2- ✔️به چند روش احراز هویت سامانه سجام صورت می گیرد؟

✔️احراز هویت سامانه سجام از دو طریق مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و به صورت آنلاین از طریق سامانه سجام امکان پذیر است که نحوه انجام فرآیند آن در مقاله توضیح داده شده است.

 

3- ✔️راه اندازی سامانه سجام چه مزایایی برای سرمایه گذاران بازار سرمایه داشته است؟

✔️سامانه سجام از جمله مزایایی که برای فعالان بازار بورس داشته این است که دیگر لازم نیست برای دریافت کد معاملاتی به صورت حضوری به کارگزاری ها مراجعه کنند که توضیحات کامل در خصوص آن در مقاله صورت گرفته است.

منبع : سامانه سجام چیست

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kYyK
نظرتان را بنویسید