دوره آموزشی سربازی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دوره آموزشی سربازی دوره ورود به خدمت نظام وظیفه بوده و همه مشمولان باید آن را انجام دهند. طول مدت دوره آموزشی سربازی یک الی دو ماه بوده که به عنوان زمان خدمت سربازی مشمول محسوب می شود. در هنگام اعزام به دوره آموزشی باید شرایط و نکاتی را از جمله قوانین ورود به این دوره را رعایت نمود.




دوره آموزشی سربازی یکی از بخش های خدمت نظام وظیفه بوده که همه مشمولان به اجبار باید این دوره را بگذرانند تا بتوانند به خدمت سربازی ورود پیدا کرده و آن را انجام دهند. فرقی نمی کند که شما قصد گرفتن امریه دارید یا می خواهید در پادگان خدمت کنید، برای هر دو این گزینه ها تنها زمانی می توانید خدمت سربازی خود را انجام دهید که دوره آموزشی سربازی را گذرانده باشید.

بنابراین اطلاع از زمان اعزام به دوره آموزشی سربازی و نحوه ثبت نام در آن از جمله مواردی است که مشمولان باید به طور کامل بدانند. در دوره آموزشی سربازی قوانینی حاکم است که شبیه به پادگان ها بوده و سربازان را برای حضور در آنجا آماده می کند. برای آشنایی بیشتر با این دوره، در ادامه مقاله قصد داریم شما را با طول مدت دوره آموزشی سربازی و نکات مربوط به این دوره آشنا کنیم.



دوره آموزشی سربازی چیست؟
شاید بعضی از مشمولان اطلاعات کافی در رابطه با دوره آموزشی سربازی نداشته و ندانند که دوره آموزشی سربازی چیست؟ دوره آموزشی سربازی یک دوره مقدماتی برای ورود شما به خدمت سربازی می باشد. بنابراین، این دوره بسیار اهمیت دارد. اگر سوال کنید که می توان دوره آموزشی سربازی را نگذراند و به خدمت سربازی رفت؟ پاسخ خیر است. قطعا اولین مرحله برای ورود شما به خدمت سربازی، این است که شما تمام طول مدت دوره آموزشی خود را کامل و جامع گذرانده باشید.

البته خبر خوش این است که طول مدت دوره آموزشی جزو مدت زمان سربازی محسوب می شود. به طور مثال اگر شما باید 24 ماه در یک یگان ارتش یا سپاه خدمت کنید، وقتی دو ماه آموزشی خود را گذرانده باشید، دو ماه از 24 ماه طول خدمت شما کسر می شود و شما تنها باید 22 ماه در یگان خدمت کنید. البته به تازگی طول مدت سربازی تغییر کرده است که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.







مشمولانی که تاریخ اعزامشان مشخص می شود، ابتدا باید به دوره آموزشی بروند. محل دوره آموزشی در برگه معرفی نامه افراد درج شده و مشمولان باید با در دست داشتن این برگه، خود را به یگان آموزشی معرفی کنند. معرفی کردن مشمولان به یگان های آموزشی به دو صورت فردی و دسته جمعی انجام می شود، اما معمولا کسانی که در شهر خود دوره آموزشی را می گذرانند، باید به صورت انفرادی خود را معرفی نمایند.

دوره آموزشی سربازی، یک دوره مقدماتی است که در آن تمام آموزش های رزمی به مشمولان داده می شود. البته به گفته بعضی از مشمولان این دوره به سادگی نمی گذرد و می تواند کمی سخت باشد، ولی مزیت اصلی این دوره آناست که مشمولان کم کم به دوری از خانواده و حضور در یگان های رزمی عادت می کنند.

بیشتر بخوانید: تارخ اعزام به سربازی



طول مدت دوره آموزشی سربازی
اخبار مختلف درباره طول مدت دوره آموزشی سربازی یکی از مشکلاتی است که بعضی از مشمولان را نگران کرده است. در گذشته نه چندان دور که به دوران قبل از شیوع کرونا باز می گردد، طول مدت دوره آموزشی خدمت همانند دوره کد سربازی دو ماه تمام بود. البته همانطور که گفته شد این دو ماه جزو مدت زمان خدمت سربازی مشمولان به حساب می آمد و جای نگرانی وجود نداشت.

با گسترش شیوع ویروس کرونا و سخت شدن شرایط بیماری، نیروهای مسلح تصمیم گرفتند که طول مدت دوره آموزشی را کاهش دهند. این به این دلیل بود که جمعیت افرادی که در یک دوره آموزشی شرکت می کردند، بسیار زیاد بود و به هیچ وجه امکان رعایت نکات بهداشتی در یگان های آموزشی وجود نداشت.

بنابراین، در حال حاضر طول مدت آموزشی سربازی به نصف، یعنی یک ماه کاهش پیدا کرده است. اگرچه مدتی است که طول مدت آموزشی نظام وظیفه همین یک ماه است، اما به نظر می رسد بعد از کاهش بیماری کرونا و بهتر شدن اوضاع کشور طول مدت آموزشی سربازان به دو ماه بگردد.

طبق دستور نیروهای مسلح تا اطلاع ثانوی طول مدت آموزشی سربازان یک ماه می باشد. بنابراین، اگر طبق دستور نیروهای مسلح، قانون زمان دوره آموزشی تغییر و طول این دوره کاهش یا افزایش پیدا کند، این مقاله بروزرسانی می شود و به اطلاع شما عزیزان می رسد.

بیشتر بخوانید: دفترچه اعزام به خدمت


مشاوره دوره آموزشی سربازی
برای طی کردن مراحل اعزام به سربازی، خصوصا اعزام به دوره آموزشی سربازی می توان نکاتی را رعایت کرد تا این دوره به نسبت راحت تر گذرد. سربازان در این دوره اجازه دارند یک سری وسایل شخصی خود را به همراه داشته باشند، این وسایل به شرح زیر می باشند.



لباس گرمکن

لباس های شخصی مانند زیر پیراهنی

یک دست لباس مناسب برای زمان مرخصی

داروهای مورد نیاز

تنقلات

قاشق و چنگال

و ...



در واقع، این مواردی که در بالا ذکر شد، وسایلی هستند که در دوره آموزشی می توان از آن ها استفاده کرد. اما قطعا باید بدانید که همراه داشتن یک سری وسایل در دوره آموزشی سربازی ممنوع است. به طور مثال شما نمی توانید گوشی همراه با خود ببرید. به همراه داشتن تیغ، سی دی و هر گونه وسایل الکترونیکی نیز ممنوع است. در زمان ورود شما به پادگان از شما درخواست می شود که تمام وسایل خود را بیرون بریزید. بنابراین، طبق نکات گفته شده، هیچ وسیله اضافی و الکترونیکی را با خود به دوره آموزشی سربازی نبرید.

رعایت نکات بهداشتی در پادگان ها اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل با وجود زدن واکسن سربازی به مشمولان، اما باز هم یکی از قوانین حضور در پادگان، رعایت نکات بهداشتی از جمله کوتاه کردن موهای سر و محاسن با شماره 4 ماشین است. بنابراین، سعی کنید برای سلامتی خودتان هم که شده این کار را انجام دهید.

در دوران شیوع کرونا نیز، حتما و حتما ماسک و وسایل ضد عفونی به همراه خود داشته باشید. سعی کنید از دیگران فاصله بگیرید. البته شرایط خوابگاه های سربازی در دوران کرونا کمی بهتر از گذشته شده است، اما اگر می توانید یک ملحفه تمیز برای خود به همراه داشته باشید.

مرخصی های دوره آموزشی نیز بسیار متنوع است، ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که شما بتوانید مرخصی بگیرید. به هر حال در روز اول دوره آموزشی به مدت 2 الی 6 روز به شما مرخصی داده می شود که بتوانید لباس های نظامیتان را به اندازه خودتان در آورید. در اواسط دوره آموزشی نیز یک مرخصی 3 الی 7 روزه ای به شما داده می شود که مرخصی میان دوره نام دارد. در پایان دوره آموزشی هم ممکن است در شرایطی به بعضی از مشمولان 1 الی 3 روز مرخصی داده شود که به مرخصی پایان دوره معروف می باشد.

مشمولانی که در خصوص نحوه ثبت نام سربازی سوال داشته می توانند با کارشناسان مشاوره هیوا تماس گرفته و اطلاعات لازم درباره مراحل اعزام به سربازی و انواع دوره های آن را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا دریافت نمایند.

در ادامه بخوانید: مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی



سوالات متداول


1- منظور از دوره آموزشی سربازی چیست ؟
دوره آموزشی سربازی دوره ای است که پیش از اعزام مشمولان به یگان های سربازی برگزار شده و هدف از آن آموزش اصول اولیه و مهم به سربازان می باشد.




2- مدت زمان دوره آموزشی سربازی چقدر است ؟
مطابق متن مقاله، طول دوره آموزشی سربازی دو ماهه بوده که به علت شرایط کنونی کشور به یک ماه کاهش پیدا کرده است.




3- شرایط ورود به دوره آموزشی سربازی چیست ؟
مشمولان برای حضور در دوره آموزشی باید یک سری موارد بهداشتی نظیر کوتاهی مو و محاسن را رعایت کرده و از بردن گوشی همراه خود داری کنند. سایر موارد در متن مقاله توضیح داده شده است.

منبع : دوره آموزشی سربازی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2LO1
نظرتان را بنویسید