سهمیه های مختلف در کنکور را بیشتر بشناسیم

سهمیه های مختلف در کنکور را بیشتر بشناسیم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

 تفاوت سهمیه های رزمندگان و ایثارگران دو سهمیه متفاوت هستند علاوه بر اینکه سهمیه ایثارگری نیز شامل دو نوع 5 درصدی و 25 درصدی است که داوطلبان با توجه به شرایطی که دارند ، مشمول این سهمیه ها هستند. برای بهتر متوجه شدن فرق سهمیه رزمندگان با ایثارگران ، داوطلبان مشمول هر یک از سهمیه ها را در ادامه بررسی کرده ایم :

مشمولین سهمیه رزمندگان

رزمندگانی که از تاریخ 31 شهریور سال 1359 لغایت 31 شهریور سال 1367 حداقل 6 ماه متوالی یا متناوب به صورت داوطلبانه در جبهه حضور داشته اند.
پرسنل کادر ثابت ، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که علاوه بر میزان موظفی ، از تاریخ 31 شهریور سال 1359 لغایت 31 شهریور سال 1367 حداقل 6 ماه پیوسته یا 9 ماه ناپیوسته  به صورت داوطلبانه در جبهه حضور داشته اند.
مشمولین سهمیه 25 درصدی ایثارگران

همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران
آزادگان و همسر و فرزندان آنان
جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان
مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگران

جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان
همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه
تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور
با توجه به فرق سهمیه رزمندگان با ایثارگران ، میزان تاثیر سهمیه ها در کنکور نیز متفاوت است به طوری که به داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان ، 5 درصد ظرفیت رشته محل ها اختصاص می یابد و تفاوت آن با سهمیه 25 درصد ایثارگران این است که به داوطلب دارای سهمیه 25 درصدی ، 25 درصد ظرفیت هر رشته اختصاص پیدا می کند و در نتیجه شانس قبولی بیشتری دارد.

دومین فرق سهمیه رزمندگان با ایثارگران ، در نمره و تراز قبولی است. بدین صورت که داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان حداقل باید 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده سهمیه عادی را به دست آورند تا مجاز به استفاده از سهمیه خود شوند اما داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران ، با کسب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده ، اجازه استفاده از سهمیه خود را خواهند داشت.

در یک مثال ساده ، فرضا اگر رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در یک رشته محل 1000 باشد ، داوطلب دارای سهمیه رزمندگان باید حداقل رتبه 800 و داوطلب دارای سهمیه ایثارگران باید حداقل رتبه 700 را کسب

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/W5BW
نظرتان را بنویسید