تعبیر روانشناسی خواب های رایج

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
روانشناس مشهور ، زیگموند فروید ( Sigmund Freud ) ، رویا را شاهراه ناخودآگاه توصیف کرد و معتقد بود با استفاده از رویاها می توان از آرزوهای پنهان و ناخودآگاه افراد آگاه شد . امروزه ، تعبیر خواب برای افراد به یک منبع مهم هم برای سرگرمی و هم برای خودآگاهی تبدیل شده است . آیا واقعا رویاها معناهای پنهانی دارند ؟ آیا با تعبیر خواب می توانید از خواسته ها و تمایلات ناخودآگاه خود آگاه شوید ؟

در حالی که بیشتر تئوری های مدرن رویاها نشان می دهد که جواب سوالات بالا مثبت نیست ، این امر مانع از تفسیر و تحلیل روانشناسی رویاها نمی شود . در ادامه به چند خواب رایج در افراد با جزئیات بیشتری پرداخته شده و این مسئله مطرح می شود که تعبیر روانشناسی خواب های رایج مردم چگونه است .




تعبیر روانشناسی خواب سقوط کردن
رویا در مورد سقوط از ارتفاعات بسیار رایج است و در حالی که یک افسانه محبوب وجود دارد که اگر در رویای خود به زمین بیفتید در زندگی واقعی خواهید مرد ، این داستان درست نیست . بنابراین دقیقا خواب سقوط کردن چه معنایی می تواند داشته باشد ؟ طبق بسیاری از تفسیرهای محبوب رویاها و مطالعات در این زمینه ، خواب دیدن در مورد سقوط کردن ، نشانه این است که چیزی در زندگی شما به درستی پیش نمی رود .

این خواب نشان می دهد که باید در زندگی خود به فکر یک انتخاب مجدد بوده یا در بعضی از بخش های زندگی خود ، یک مسیر جدید را در نظر بگیرید . راسل گرانت (Russell Grant ) ، نویسنده کتاب دیکشنری رویای مصور ، ادعا می کند:  " رویای سقوط بسیار متداول بوده و نمادی از ترس در زندگی واقعی است وشاید نشانه ترس از عدم موفقیت در کار یا زندگی عاشقانه شما باشد . سقوط کردن در خواب ، اغلب نشان می دهد که لازم است خود را رها کرده و بیشتر از زندگی لذت ببرید . "



تعبیر روانشناسی خواب لخت بودن در مکان عمومی
خواب لخت بودن در معرض عموم نشان می دهد که وضعیت خاصی در زندگی روزانه شما وجود دارد که باعث می شود احساس آسیب پذیری و در معرض دید بودن داشته باشید . همچنین ممکن است این خواب به این معنا باشد که شما در حال وارد شدن به یک وضعیت ناآشنا مانند کار یا رابطه جدید هستید ، جایی که احساس می کنید در مورد توانایی های خود اعتماد به نفس ندارید .

لباسی که شما در زندگی می پوشید سدی محافظتی را تشکیل می دهد که به شما کمک می کند تا هنگام برخورد با افراد دیگر ، خود ظاهراً آسیب پذیر را پنهان کنید و اگرچه در محیط های شخصی از آزاد بودن خوشحالید اما اگر ابعاد خصوصی زندگی شما در معرض دید دیگران قرار گیرد به شدت ناراحت می شوید .



حتما بخوانید: راه های بالا بردن اعتماد به نفس


تعبیر روانشناسی خواب تعقیب شدن
رویاهایی که از طرف یک مهاجم شناخته شده یا ناشناخته دنبال می شود ، می تواند بسیار وحشتناک باشد و این نوع رویاها بسیار متداول است اما این خواب ها در مورد آنچه در ذهن شما می گذرد ، چه می گویند ؟ تحلیل گران رویا اغلب بیان می کنند که چنین رویاهایی به معنای این است که شما سعی می کنید از چیزی در زندگی روزمره خود دوری کنید .

تونی کریپس (Tony Crisp ) ، نویسنده کتاب فرهنگ لغت رویایی ، نشان می دهد که تعبیر روانشناسی تعقیب در رویا ممکن است نشانگر تمایل به فرار از خواسته های شخصی و ترس از آن باشد . کلید فهمیدن چنین رویائی تا حدودی به هویت تعقیب کننده بستگی دارد. برای مثال  ، تعقیب توسط حیوان ممکن است نشانگر این باشد که شما از عصبانیت و احساسات دیگر خود فرار می کنید .

اگر توسط یک فرد ناشناخته مورد تعقیب قرار گرفته اید ممکن است به این معنی باشد که از کودک درون آسیب دیده و آسیب های دوره کودکی خود فرار می کنید و اگر تعقیب کننده فردی از جنس مخالف باشد ممکن است نشانگر این مسئله باشد که در حال فرار از عشق یا از یک رابطه در گذشته هستید .



تعبیر روانشناسی خواب از دست دادن دندان
پنی پیرس (Penny Peirce ) ، نویسنده کتاب رویاها برای احمق ها مطرح می کند این خواب ممکن است به این معنی باشد که نگران جذابیت یا ظاهر خود هستید . همچنین ممکن است بیانگر این باشد که شما نگران توانایی خود در برقراری ارتباط هستید یا نگران این هستید که ممکن است چیزی شرم آور را گفته باشید .

وی در مورد تعبیر روانشناسی خواب از دست دادن دندان ، توضیح می دهد: " ضرورت واقعی دندان ها توانایی آنها برای گاز زدن ، بریدن ، پارگی و آسیاب کردن است و اگر در خواب ببینید که دندان های شما از بین بروند برای شما نشانگر این است که قدرت شخصی خود را از دست می دهید و توانایی خود را برای محافظت ، مراقبت و جرئت مند بودن را از دست می دهید . "



حتما بخوانید: جرئت مندی و ویژگی های افراد جرئت مند


تعبیر روانشناسی خواب مردن
مرگ یکی دیگر از موضوعات متداول رویاها و موردی است که می تواند خصوصاً ناامید کننده باشد . گاهی اوقات افراد خواب مرگ یکی از عزیزان خود را دیده و گاهی اوقات خواب می بینند که خودشان مرده اند . تفسیر روانشناسی خواب های رایج نشان می دهد که چنین رویایی نشان دهنده اضطراب در مورد تغییر یا ترس از ناشناخته ها است .

تغییر مانند مرگ می تواند ترسناک باشد زیرا نمی دانیم در آن سمت دیگر چه چیزهایی وجود دارد . خواب دیدن در مورد مرگ یکی از عزیزان نیز انعکاسی از تغییر از ترس است به خصوص برای فرزندانی که در حال بزرگ شدن هستند . وقتی کودک بزرگ می شود والدین متعجب می شوند که برای فرزند کوچکترشان چه اتفاقی افتاده است و با دیدن خواب مرگ فرزند خود ، در واقع برای گذشت اجتناب ناپذیر زمان عزاداری می کنند .



تعبیر روانشناسی خواب امتحان دادن
به گفته کریگ همیلتون پارکر (Craig Hamilton-Parker ) ، نویسنده کتاب معنی پنهان رویاها ، بیان می کند که خواب امتحان دادن ممکن است نشان دهنده ترس اساسی از شکست باشد . همچنین مطالعات نشان داده اند که خواب هایی از این دست، به شدت در افراد رایج است .

کریگ همیلتون پارکر می نویسد امتحان ها تجربیاتی استرس زا هستند که باعث می شوند با کمبودهای خود روبرو شوید . خواب دیدن در مورد عدم موفقیت در امتحان ، تاخیر در رسیدن به یک امتحان یا آماده نبودن برای آن نشان می دهد که شما احساس نمی کنید برای چالش هایی که در زندگی با آن ها روبرو می شوید آماده هستید .









تعبیر روانشناسی خواب خیانت
خواب دیدن در مورد اینکه همسر یا فردی که دوستش دارید در حال خیانت به شما است می تواند به شدت نگران کننده باشد . در بعضی موارد حتی مردم ممکن است شک کنند که آیا خواب آن ها تنها یک رویا بوده یا واقعی است . آیا اگر خواب ببینید که همسرتان خیانت کرده به این معنی است که این اتفاق می افتد ؟ یا اینکه قبلاً اتفاق افتاده است ؟

مطالعات نشان می دهد چنین رویاهایی در مورد خیانت ، نشان دهنده مسئله داشتن فرد با موضوعاتی مثل وفاداری ، اعتماد و پیوند در یک رابطه است . اگر خواب می بینید که به همسر خود خیانت می کنید یا او به شما خیانت می کند احتمالاً به این معناست که در حال حاضر یکی از شما آنچه را که در رابطه لازم دارید دریافت نمی کنید .



حتما بخوانید: احساس گناه پس از خیانت


تعبیر روانشناسی خواب پرواز
بسیاری از افراد رویاهای مربوط به پرواز را تجربه می کنند که این خواب ها می توانند هیجان انگیز و رهایی بخش باشند اما بعضی اوقات می توانند باعث ترس نیز بشوند به خصوص برای کسانی که از ارتفاع می ترسند . به گفته تونی کریپس ، رویاهای مربوط به پرواز اغلب دو معنای بسیار متفاوت را نشان می دهد . از یک سو ، چنین رویاهایی می تواند بیانگر احساس آزادی و استقلال باشد و از طرف دیگر ، می توانند میل به فرار از واقعیت های زندگی را نشان دهند .

وی می نویسید خواب دیدن در مورد پرواز اغلب به صورت فقط به شکل پرواز کردن اتفاق می افتد که نشان دهنده بعد استقلال پرواز است اما اگر این خواب با احساسات مثبتی مثل لذت همراه باشد می تواند نشان دهنده تمایلات جنسی باشد به ویژه جنبه های آزادی از هنجارها و محدودیت های  اجتماعی .



تعبیر روانشناسی خواب بارداری
مفسران رویا اغلب می گویند که رویاهای مربوط به بارداری ، همه چیز از خلاقیت گرفته تا ترس را نشان می دهد . دیوید سی لوف ( David C. Lohff ) ، نویسنده کتاب فرهنگ لغت رویا ، معتقد است که بعضی اوقات رویاهای بارداری ممکن است ترس زن را از مادر ناکافی بودن نشان دهد .

از سوی دیگر ، تونی کریسپ نویسنده ، نشان می دهد که چنین رویاهایی نشانگر این است که فرد در حال توسعه دادن برخی از ابعاد بالقوه رابطه یا تعمیق آن است . راسل گرانت ، مفسر خواب ، مطرح می کند که خواب بارداری گواهی بر این است که فرد در زمان دشواری قرار دارد .



نتیجه گیری

شما چه فکر می کنید ؟ آیا به نظر شما برخی از این تفسیرهای روانشناسی خواب ، دقیق هستند ؟ اگر این طور نیست نگران نباشید زیرا رویاهای هر کسی ، منحصر به فرد بوده و بسیار شخصی است . به احتمال زیاد ، در کتاب های تعبیر خواب شما چیزی بیش از یک سرگرمی ساده پیدا نخواهید کرد .

بنابراین به جای اینکه به دنبال تعبیر خواب خود باشید ، به این مسئله فکر کنید که خواب های شما چگونه بازتابی از زندگی شما هستند و چگونه ترس ها ، اضطراب ها ، تمایلات ، امیدها و آرزوهای شما برای آینده را نشان می دهند . به همین دلیل لازم است معنای شخصی خواب خود را در نظر بگیرید . به احتمال زیاد ، چیزهایی که در رویاهای خود تجربه می کنید ، احتمالاً بازتاب نگرانی هایی است که در زندگی روزمره با آنها روبرو هستید .

علاوه بر تعبیر رویاها ، یکی دیگر از دغدغه های افراد در مورد خواب ، مشکلات خواب است که اگر می خواهید در مورد راه های پیشگیری از این مشکلات اطلاعات کسب کنید می توانید در ادامه و بر روی لینک زیر کلیک کنید .



حتما بخوانید: پیشگیری از مشکلات خواب


سوالات متداول


1-  سقوط کردن در خواب به چه معناست ؟
 این نوع رویا می تواند نشان دهنده ترس فرد از عدم موفقیت در کار یا در روابط باشد که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .




2-  رویای تعقیب شدن چه تفسیری دارد ؟
 این نوع خواب نشان می دهد فرد تمایل به فرار از خواسته ها و ترس های زندگی خود دارد که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .




3-  خواب امتحان دادن چه معنایی می تواند داشته باشد ؟
 این رویا به شدت رایج بوده و می تواند نشان دهنده ترس اساسی از شکست باشد که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .

منبع : تعبیر روانشناسی خواب های رایج
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/PLpl
نظرتان را بنویسید