راه های شناخت خواستگار

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
دروغگویی و فریب یکی از رفتارهای متداول انسانی است که در یک تحقیق نشان داده شد تقریباً 96 درصد از مردم ، اعتراف می کنند که در برخی از اوقات دروغ می گویند . واقعیت این است که احتمالاً بیشتر مردم ، هر از گاهی دروغ می گویند که برخی از این دروغ ها ، دروغ های سفید و برای مراقبت از احساسات شخصی دیگر گفته می شوند .

وقتی در مورد ازدواج صحبت می شود ، شرایط متفاوت بوده و افراد لازم است نسبت به حرف های خواستگار خود حساس تر باشند زیرا آن ها می خواهند در مورد موضوع مهمی به نام ازدواج تصمیم بگیرند و بنابراین ، خیل مهم است که صداقت خواستگار خود را محک بزنند که در ادامه با راه های شناخت خواستگار و نشانه های خواستگار دروغگو با جزئیات بیشتری پرداخته شده است .




لزوم تشخیص خواستگار دروغگو
اگرچه ممکن است عجیب باشد اما مردم اغلب در تشخیص دروغ ها عملکرد بدی دارند . به عنوان مثال ، یک مطالعه نشان داد در شرایط آزمایشگاهی ، افراد فقط در 54 درصد موارد قادر به تشخیص افراد دروغگو بودند و این نشان می دهد چقدر می تواند تشخیص نشانه های خواستگار دروغگو سخت باشد .

روشن است که تشخیص و ارزیابی تفاوت های رفتاری بین افراد صادق و دروغگو دشوار است به همین دلیل محققان سال هاست در این مورد در حال مطالعه هستند . اگرچه ممکن است برای شناخت خواستگار و تشخیص نشانه های خواستگار دروغگو نشانه واضحی مثل بینی پینوکیو وجود نداشته باشد اما محققان چند شاخص مفید در این زمینه کشف کرده اند .

مانند بسیاری از چیزها ، تشخیص نشانه های خواستگار دروغگو اغلب با تکیه بر حس ششم و غرایز تا حدودی امکان پذیر است اما وقتی فرد بداند که دقیقاً چه نشانه هایی حاکی از دروغ بوده و چگونه به واکنش های غریزی خود اعتماد کند می تواند در کشف دروغ ها نیز عملکرد بهتری داشته باشد .



حتما بخوانید: سوالات متداول خواستگاری


راه های شناخت خواستگار
اگر شک دارید که خواستگار شما به شما واقعیت را می گوید یا خیر چند راهکار وجود دارد که استفاده از آن ها به شما کمک می کند حقیقت را از دروغ تشخیص داده و بتوانید در مورد ازدواج با فرد مقابل تصمیم بهتری بگیرید . در ادامه با راه های شناخت خواستگار آشنا می شوید .



 تنها به زبان بدن اکتفا نکنید

هنگام تشخیص نشانه های خواستگار دروغگو ، افراد اغلب بر زبان بدن فرد و نشانه های فیزیکی و رفتاری فرد تکیه می کنند . این در حالی است که گاهی اوقات ، زبان بدن می تواند دروغ گویی خواستگار را پنهان کند . به طوری که تحقیقات نشان می دهند بسیاری از رفتارهای مورد انتظار همیشه با دروغگویی همراه نیستند .

هوارد اریلیچمان ( Howard Ehrlichman ) ، روانشناس محقق که از دهه 1970 به مطالعه حرکات چشم می پردازد ، دریافت که حرکات چشم به هیچ وجه نشانه دروغ گفتن نیست . در حقیقت ، او مطرح می کند که تغییر حرکات چشم به معنای این است که فرد در حال فکر کردن یا به عبارت دقیق تر دسترسی به حافظه بلند مدت خود است .

مطالعات دیگر نشان داده اند که در حالی که علائم و رفتارهای فردی نشانگرهای مفیدی برای دروغ است ، برخی از آن ها که اغلب با دروغگویی ارتباط دارند ( مانند حرکات چشم ) از بدترین پیش بینی کننده ها هستند . بنابراین ، در حالی که زبان بدن می تواند ابزاری مفید در کشف خواستگار دروغگو باشد ، مهم این است که بفهمید به کدام سیگنال ها باید توجه کنید .







 بر روی نشانه های صحیح متمرکز شوید

مطالعات نشان می دهند که در حالی که مردم غالباً به نشانه های معتبر برای کشف دروغ اعتماد می کنند ، ممکن است در وهله اول این نشان ها در تشخیص دروغگویی فرد مقابل ، ضعف داشته باشد . برخی از راه های شناخت خواستگار و نشانه های دروغگویی خواستگار که مردم به آن توجه دارند عبارت اند از :

مبهم بودن : اگر این طور به نظر می رسد که خواستگار شما عمداً جزئیات مهم را رها می کند ممکن است این مسئله به این دلیل باشد که او دروغ می گوید .

عدم قطعیت کلامی : اگر خواستگار ، نامطمئن یا ناامن به نظر می رسد احتمال زیاد او فردی دروغگو است .

بی تفاوتی : شانه بالا انداختن ، عدم ابراز خود و یک وضعیت بدنی خسته کننده می تواند نشانه ای از این مسئله باشد که او در تلاش است از احساسات و حرف های خود جلوگیری کند .

فکر کردن بیش از اندازه : اگر به نظر می رسد که خواستگار شما برای پر کردن جزئیات داستان خیلی فکر می کند ممکن است به این دلیل باشد که او به شما دروغ می گوید .



حتما بخوانید: آمادگی برای ازدواج


نشانه های خواستگار دروغگو
مطالعات نشان می دهند برخی نشانه ها وجود دارند که ممکن است نشان دهنده دروغ و فریب از طرف فرد مقابل باشد که این نشانه ها در ادامه مطرح شده است .  برای اینکه خواستگار دروغگو را تشخیص دهید فارغ از هدف از ازدواج ، لازم است در جلساتی که با یکدیگر ملاقات می کنید به این نشانه های خواستگار دروغگو توجه داشته باشید تا بتوانید صداقت او را ارزیابی کنید .

مبهم بودن و ارائه جزئیات کم

تکرار کردن سوالات قبل از پاسخ دادن به آن ها

صحبت کردن به صورت جملات تکه تکه

عدم توانایی در ارائه جزئیات خاص وقتی داستان فرد به چالش کشیده می شود

بازی کردن با موهای خود یا فشار انگشتان به لب ها در هنگام حرف زدن

محقق برجسته ، ادوارد گیزلمن ( Edward Geiselman ) مطرح می کند اگرچه تشخیص فرد دروغگو همیشه آسان نیست اما آموزش می تواند توانایی فرد را تشخیص افراد دروغگو بهبود ببخشد . بدون آموزش ، بسیاری از افراد فکر می کنند که می توانند دروغ را تشخیص دهند ، اما درک آن ها با توانایی واقعی آن ها ارتباطی ندارد و در این زمینه لازم است تمرین و آموزش مستمر وجود داشته باشد .



حتما بخوانید: انگیزه های نامناسب برای ازدواج


نقش حس ششم در شناخت خواستگار
واکنش حس ششم فوری شما ممکن است از هر راهکار دیگری در تشخیص نشانه های خواستگار دروغگو مفیدتر و کمک کننده تر باشد زیرا مطالعات نشان می دهند که افراد ممکن است در مورد دروغ گفتن یک ایده ناخودآگاه و شهودی داشته باشند . بنابراین اگر ممکن است حس ششم ما دقیقتر از هر راهکار دیگری باشد چرا مردم در شناخت خواستگار و تشخیص افراد دروغگو عملکرد خوبی ندارند ؟

واکنش های آگاهانه ما می توانند در ارتباطات خودکار ما تداخل ایجاد کنند که این مسئله باعث می شود افراد به جای تکیه بر غرایز خود ، بر رفتارهای کلیشه ای که معمولاً با دروغ گفتن همراه است مثل صربه زدن با نوک انگشت یا عدم تماس چشمی در تشخیص زبان بدن ، تمرکز کنند . تاکید بیش از اندازه بر که دروغ ها را به طور غیر قابل اطمینانی تشخیص می دهد باعث می شود تمایز میان حقیقت و دروغ برایمان دشوارتر گردد .



 جمع بندی

در نهایت لازم به ذکر است که هیچ علامت مطمئنی وجود ندارد تا به شما کمک کند که خواستگار دروغگو را تشخیص دهید و تمام علائم ، رفتارها و نشانگرهایی که محققان با دروغگویی مرتبط می دانند صرفاً سرنخ هایی هستند که ممکن است به شما کمک کنند تشخیص دهید آیا خواستگارتان با شما صادق است یا خیر .

دفعه دیگر که می خواهید صحت حرف های خواستگارتان را ارزیابی کنید ، از نگاه کردن به علائم کلیشه ای خودداری کنید و یاد بگیرید که چگونه رفتارهای ظریف تری را که ممکن است با دروغ مرتبط باشند ، مشاهده کنید. در این زمینه حس ششم خود را فراموش نکرده و حس های غریزی خود را در نظر بگیرید .

از سوی دیگر ، اگر نگران موفقیت ازدواج بوده و می خواهید رابطه زناشویی رضایتبخشی داشته باشید می توانید در ادامه و بر روی لینک زیر کلیک کنید تا با نکات کلیدی ازدواج موفق آشنا شوید .



در ادامه بخوانید: 10 نکته کلیدی ازدواج موفق
سوالات متداول


1-  مهم ترین عامل در تشخیص خواستگار دروغگو چیست ؟
 بهترین و قابل اعتمادترین نکته در این زمینه توجه به حس ششم است که در مقاله به جزئیات آن پرداخته شده است .




2-  آیا با توجه به زبان بدن خواستگار ، می توان دروغگویی او را تشخیص داد ؟
 اگرچه زبان بدن در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد اما لازم است توجه به نشانه های صحیح و حس ششم نیز انجام شود که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .




3-  نشانه های صحیح خواستگار دروغگو چیست ؟
 مبهم بودن ، عدم قطعیت کلامی ، بی تفاوتی و فکر کردن بیش از اندازه برخی از این نشانه ها هستند که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .

منبع : راه های شناخت خواستگار
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RNr0
نظرتان را بنویسید