منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی ۱۴۰۲ را از کجا بخریم و چگونه بخوانیم؟

منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی ۱۴۰۲ را از کجا بخریم و چگونه بخوانیم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
sanjeshetakmili

منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی ۱۴۰۲ را از کجا بخریم و چگونه بخوانیم؟

این بستگی دارد که بخواهید در کدام گرایش کارشناسی ارشد پذیرفته شوید. اگر بخواهیم عناوین دروس امتحانی در وزارت علوم را بررسی کنیم به موارد زیر می‌رسیم.

 

متون روان‌شناسی به زبان انگلیسی

علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی

آمار و روش تحقیق

روان‌شناسی مرضی و کودکان استثنایی

روا‌ن‌شناسی رشد

روان‌شناسی بالینی

روان‌شناسی عمومی

روانسنجی

آزمون‌های شناختی هوش و استعداد

روا‌ن‌شناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان

روان‌شناسی صنعتی – سازمانی

روان‌شناسی اجتماعی

رفتار سازمانی

روان‌شناسی امور استخدامی

بالندگی سازمانی

روان‌شناسی تربیتی

آموزش و پرورش کودکان استثنایی.

عناوین دروس کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و عمومی ۱۴۰۲

روان‌شناسی بالینی (فقط برای متقاضیان گرایش بالینی)

روان‌شناسی عمومی (فقط برای داوطلبان گرایش عمومی)

روان‌شناسی رشد

روان‌شناسی مرضی (آسیب‌شناسی روانی) و کودکان استثنائی

روان‌شناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان

زبان تخصصی روان‌شناسی 

آمار و روش تحقیق در روان‌شناسی

علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی

گرایش‌های کارشناسی ارشد روانشناسی ۱۴۰۲

شاخه‌ها یا همان گرایش روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد به ۱۱ گرایش زیر تقسیم می‌شود:

 

روان‌شناسی عمومی

روان‌شناسی بالینی

روانسنجی

روان‌شناسی صنعتی و سازمانی

روان‌شناسی کودک و نوجوان

خانواده درمانی

روان‌شناسی اسلامی

روان‌شناسی کودکان استثنایی

روان‌شناسی شخصیت

روان‌شناسی تربیتی

علوم شناختی

منابع درس روان‌شناسی بالینی (برای گرایش بالینی) برای کنکور ۱۴۰۲

بیش‌تر متقاضیان کنکور روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد تمایل به قبولی در روانشناسی بالینی را دارند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید حتماً باید منابع درس روان‌شناسی بالینی را به خوبی بخوانید. اصلی‌ترین کتاب برای پاسخ به پرسش‌های روان‌شناسی بالینی، کتاب روان‌شناسی بالینی فیرس، ترجمهٔ فیروزبخت چاپ انتشارات رشد است. دکتر گنجی هم این کتاب را ترجمه نموده است اما شیوایی و سادگی بیان دکتر فیروزبخت بیش از ترجمهٔ دکتر گنجی است و پیشنهاد می‌کنم که ترجمهٔ فیروزبخت را بخوانید. کتاب روان‌شناسی بالینی نوشتهٔ سعید شاملو از انتشارات رشد هم گزینهٔ مناسب دیگری است که می‌توانید در کنار کتاب روانشناسی بالینی فیرس بخوانید. در کنار این دو منبع، کتاب روان‌شناسی بالینی بر اساس DSM 5 ترجمهٔ دکتر گنجی از انتشارات ساوالان را به شما پیشنهاد می‌کنم.

 

منابع روان‌شناسی عمومی (برای گرایش عمومی) در کنکور ۱۴۰۲

کتاب زمینهٔ روان‌شناسی نوشتهٔ هیلگارد از انتشارات رشد، بهترین کتاب مرجع برای پاسخگویی به پرسش‌های درس روانشناسی عمومی در کنکور فوق لیسانس است. از خواندن چاپ‌های قدیمی این کتاب خودداری کنید و حتماً جدیدترین چاپ این کتاب را خریداری نمایید چون تغییراتی در آن پیش آمده که در کتاب‌های قدیمی دیده نمی‌شود. در کنار کتاب زمینه روان‌شناسی هیلگارد، کتاب روان‌شناسی عمومی نوشتهٔ دکتر گنجی از انتشارات سوالان را بخوانید.

 

منابع کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ درس آسیب‌شناسی روانی

اگر سایت‌ها و راهنماهای منابع کنکور را دیده باشید هر کدام کتاب‌های مختلفی را برای آسیب‌شناسی روانی معرفی می‌کنند از این میان کتاب آسیب شناسی روانی بر اساس DSM 5 که دکتر گنجی آن را ترجمه نموده بهترین گزینه برای پاسخ به پرسش‌های آسیب‌شناسی روانی است. هم‌چنین خواندن کتاب خلاصه روان‌پزشکی کاپلان و سادوک بر اساس DSM 5 را هم در برنامهٔ مطالعه داشته باشید. ترجمهٔ این کتاب نیز توسط دکتر گنجی انجام شده و در نشر ساوالان به چاپ رسیده است.

 

منابع درس روان‌شناسی رشد برای کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲

کتاب نظریه‌های روان‌شناسی رشد، نوشتهٔ ویلیام کرین، ترجمهٔ خویی‌نژاد از انتشارات رشد بهترین مرجع برای مطالعه دربارهٔ روان‌شناسی رشد است. کتاب روان‌شناسی رشد لورا برک جلد ۱ و ۲ ترجمهٔ سید محمدی از انتشارات ارسباران در کنار کتاب کرین شما را برای پاسخگویی به پرسش‌های این درس صد درصد آماده می‌کند.

 

روش تحقیق در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲

بیش‌تر دانشجویان روان‌شناسی تمایلی به خواندن درس روش تحقیق ندارند و گویی از این درس بیزارند! اما به همین دلیل است که باید به پرسش‌های این درس توجه داشته باشید! بهترین کتاب مرجع برای پاسخگویی به پرسش‌های این درس کتاب روش تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی نوشتهٔ دکتر علی دلاور است. این کتاب برای برخی از دانشجویان سنگین و سخت است. اگر بخواهید کتاب دیگری را به عنوان جایگزین بخوانید پیشنهاد من به شما کتاب روش تحقیق در علوم رفتاری، نوشتهٔ رمضان حسن‌زاده است. هم‌چنین کتاب روش تحقیق سنجش اميركبير نیز می‌تواند گزینهٔ خوبی برای آشنایی با پرسش‌های تستی روش تحقیق باشد.

 

متون روانشناسی به زبان انگلیسی در کنکور ۱۴۰۲

متون روان‌شناسی به زبان انگلیسی، نوشتهٔ لیندا لیل و متون روان‌شناسی دکتر سیدمحمدی و متون انگلیسی برای دانشجویان رشتهٔ روانشناسی، نوشتهٔ دکتر کیانوش هاشمیان بهترین منابع این درس هستند. برای یادگیری بهتر می‌توانید از منابع دیگری نیز استفاده نمایید. برای نمونه می‌توانید متون انگلیسی مرتبط با روان‌شناسی را در ویکی‌پدیا و یا کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد به انگلیسی را بخوانید.

 

منابع درس روان‌شناسی کودکان استثنائی برای کنکور ۱۴۰۲

کتاب روان‌شناسی کودکان استثنائی نوشتهٔ دکتر گنجی از انتشارات ساوالان بهترین منبع برای درس روانشناسی کودکان استثنائی است که می‌توانید برای کنکور ۱۴۰۲ بخوانید. اگر زمان کافی برای مطالعه دارید کتاب روان‌شناسی کودکان استثنایی از سنجش تکمیلی نیز می‌تواند در کنار کتاب دکتر گنجی برای شما مفید باشد.

 

منابع درس انگیزش و هیجان برای کنکور ارشد ۱۴۰۲

دکتر خدا پناهی کتابی در این زمینه به نام انگیزش و هیجان نوشته است که شما را برای درس انگیزش و هیجان آماده می‌کند. با خواندن این کتاب پاسخگویی به تست‌های انگیزش و هیجان برای شما آسان خواهد بود. گزینهٔ دیگری که برای این درس می‌توانم به شما معرفی کنم، کتاب روان‌شناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان دکتر پیری است.

 

منابع درس روان‌شناسی فیزیولوژیک در کنکور ۱۴۰۲

منبع اصلی این درس کتاب روان‌شناسی فیزیولوژیک نوشتهٔ خداپناهی است. در کنار این کتاب روان‌شناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان، از دکتر مرتضی پیری از انتشارات پوران پژوهش را به شما معرفی می‌کنم. اگر زمان اندکی برای مطالعه دارید بهتر است کتاب دکتر پیری را بخوانید.

 

منابع درس آزمون‌های شناختی هوش و استعداد

کتاب راهنمای سنجش روانی، مارنات، ترجمهٔ دکتر شریفی و کتاب آزمون‌های روانی دکتر گنجی را برای این درس حتماً بخوانید. در کنار این کتاب‌ها می‌توانید کتاب آشنایی با آزمون‌ها از دکتر کرمی، آزمون‌های روانی، دکتر بهرامی و کتاب نظریه‌ها و کاربرد آزمون‌ها از دکتر شریفی را بخوانید.

 

منابع درس روانسنجی کنکور ۱۴۰۲ روانشناسی

کتاب روانسنجی دکتر گنجی و کتاب مبانی نظری و عملی پژوهش، دکتر علی دلاور کتاب‌های مناسب برای مطالعه در این زمینه هستند در کنار این کتاب‌ها می‌توانید روان‌آزمایی آناستازی، ترجمهٔ دکتر براهنی و کتاب اصول روانسنجی، پاشا شریفی را بخوانید.

 

منابع درس روان‌شناسی صنعتی و سازمانی

برای این درس خواندن دو کتاب روانشناسی صنعتی سازمانی، پل اسپکتور ترجمهٔ شهناز محمدی و کتاب زمینهٔ روانشناسی صنعتی سازمانی از رونالد ریمبو، ترجمهٔ پرویز صالحی کافی است.

 

منابع علم النفس در کنکور سال ۱۴۰۲

کتاب علم النفس نوشتهٔ احدی و بنی جمالی بهترین منبع برای پاسخ به تست‌های علم النفس است. ناشر این کتاب انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی است. کتاب‌های روان‌شناسی شخصیت از دیدگاه دانشمندان اسلامی نوشتهٔ علی‌اصغر احمدی و کتاب علم النفس دکتر کجباف هم در کنار کتاب یاد شده پیشنهاد می‌شود. اگر هر ۳ کتاب را بخوانید می‌توانید تست‌های این بخش را به خوبی پاسخ دهید.

 

منابع درس روانشناسی اجتماعی

برای پاسخگویی به پرسش‌های این درس نیز دو کتاب روانشناسی اجتماعی، ترجمهٔ دکتر حسین شکرکن و کتاب روانشناسی اجتماعی از بارون و بیرن، ترجمهٔ یوسف کریمی بهترین منابع هستند.

 

منابع درس رفتار سازمانی

می‌توانید کتاب‌های رفتار سازمانی (کتاب مردم در سازمان ها)، ترجمهٔ حسین شکرکن و کتاب رفتار سازمانی از استیفن پی رابینز، ترجمهٔ علی پارسیان را بخوانید.

 

منابع روان‌شناسی امور استخدامی

برای این درس سه کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنم. کتاب مدیريت منابع انسانی از اسفندیارسعادت، کتاب مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی از دولان و شولر، ترجمهٔ محمدعلی طوسی و کتاب مدیریت منابع انسانی از نسرین جزنی. این سه کتاب به تمام پرسش‌های این درس پاسخ می‌دهند.

 

منابع درس روانشناسی تربیتی

کتاب روانشناسی پرورشی نوین (روان شناسی یادگیری و آموزش) از دکتر علی اکبر سیف و کتاب روانشناسی تربیتی (روان شناسی آموزش و یادگیری) از دکتر اسماعیل بیابانگرد برای پاسخگویی به تست‌های این درس توصیه می‌شود.

 

منابع درس بالندگی سازمانی

کتاب مدیریت تحول در سازمان، ترجمهٔ سیدمهدی الوانی و حسن دانایی فرد، کتاب تحول و توسعهٔ سازمان از کامینگز و وارلی، ترجمهٔ کوروش برارپور و کتاب بهبود و بازرسی سازمان (مدیریت تحول) از زهرا برومند منابع درس بالندگی سازمانی را تشکیل می‌دهند.

 

منابع درس آموزش و پرورش کودکان استثنائی

برای پاسخ به تست‌های این درس کتاب کودکان استثنایی‌: مقدمه‌ای بر آموزش‌های ویژه‌ از هالاهان و کافمن، ترجمهٔ جوادیان منبع اصلی به شمار می‌رود. مریم سیف نراقی و عزت الله نادری نیز سه کتاب در این زمینه به نام‌های روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی؛ کتاب اختلالات رفتاری کودکان و کتاب نارسایی‌های ویژهٔ یادگیری را نوشته‌اند که منابع مفیدی به شمار می‌روند.

 

برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد به جای خواندن منابع مختلف، منابع  سنجش اميركبير درست را چند بار بخوانید.

 

برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد به جای خواندن منابع مختلف، منابع درست را چند بار بخوانید

جدول منابع کنکور ارشد روان‌شناسی سال ۱۴۰۲ رشته‌های بالینی و عمومی

نام درس     منابع به ترتیب اولویت

آسیب‌شناسی روانی آسیب‌شناسی روانی بر اساس DSM-5، نوشتهٔ مهدی گنجی، جلد ۱ و ۲، نشر ساوالان

آسیب شناسی روانی، نوشتهٔ بارلو، ترجمهٔ فیروزبخت

خلاصهٔ روانپزشکی کاپلان و سادوک، ترجمهٔ رضایی

آسیب‌شناسی روانی بر اساس DSM-5 نوشته هالجین و ویتبورن، ترجمهٔ سیدمحمدی

روان‌شناسی کودکان استثنائی    روان‌شناسی کودکان استثنائی، نوشتهٔ مهدی گنجی، نشر ساوالان

کودکان استثنائی، نوشتهٔ میلانی‌فر، نشر قومس

آموزش کودکان استثنائی، نوشتهٔ سیف نراقی و نادری

روان‌شناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنائی، افروز، نشر دانشگاه تهران

آمار   آمار در علوم تربیتی و روان‌شناسی، نوشتهٔ دکتر علی دلاور، نشر رشد

روش تحقیق روش تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی،نوشتهٔ دکتر علی دلاور

کتاب روش تحقیق مدرسان شریف

روش تحقیق در علوم رفتاری، نوشتهٔ رمضان حسن‌زاده

روان‌شناسی فیزیولوژیک   روان‌شناسی فیزیولوژیک، نوشتهٔ خداپناهی، نشر سمت

فیزیولوژی اعصاب و غدد درون‌ریز نوشتهٔ حائری روحانی، نشر سمت

انگیزش و هیجان   انگیزش و هیجان، نوشتهٔ خداپناهی، نشر سمت

علم النفس   علم النفس، نوشتهٔ احدی و بنی جمالی، نشر دانشگاه علامه طباطبایی

روان‌شناسی شخصیت از دیدگاه دانشمندان اسلامی، نوشتهٔ علی‌اصغر احمدی

علم النفس دکتر کجباف

روان‌شناسی رشد    نظریه‌های روان‌شناسی رشد، نوشته ویلیام کرین، ترجمهٔ خویی‌نژاد، نشر رشد

روان‌شناسی رشد، نوشتهٔ لورا برک، ترجمه سیدمحمدی، نشر ارسباران

روان‌شناسی ژنتیک، نوشتهٔ محمود منصور، نشر سمت

روان‌شناسی ژنتیک، نوشتهٔ منصور و دادستان، نشر رشد

متون روان‌شناسی به زبان انگلیسی      متون روان‌شناسی به زبان انگلیسی، نوشتهٔ لیندا لیل

متون روان‌شناسی دکتر سیدمحمدی

متون انگلیسی برای دانشجویان رشتهٔ روانشناسی، نوشتهٔ دکتر کیانوش هاشمیان

متون روان‌شناسی ویکی پدیا (برای یادگیری بهتر)

روان‌شناسی بالینی  روان‌شناسی بالینی، نوشتهٔ فیرس و ترال، ترجمهٔ  فیروز بخت، نشر رشد

کتاب روان‌شناسی بالینی مدرسان شریف روان‌شناسی بالینی، نوشتهٔ سعید شاملو، نشر رشد روان‌شناسی بالینی بر اساس DSM 5، ترجمهٔ دکتر گنجی، نشر ساوالان

روان‌شناسی عمومی زمینهٔ روان‌شناسی، نوشتهٔ هیلگارد، ترجمه براهنی، نشر رشد

روان‌شناسی عمومی، نوشتهٔ حمزه گنجی، نشر ساوالان

روان‌شناسی صنعتی و سازمانی   روانشناسی صنعتی سازمانی، پل اسپکتور ترجمهٔ شهناز محمدی

زمینهٔ روانشناسی صنعتی سازمانی از رونالد ریمبو، ترجمهٔ پرویز صالحی

روانسنجی    روانسنجی دکتر گنجی

مبانی نظری و عملی پژوهش، دکتر علی دلاور

روان‌آزمایی آناستازی، ترجمهٔ دکتر براهنی

اصول روانسنجی، پاشا شریفی

آزمون‌های روانی و هوش و استعداد     راهنمای سنجش روانی، مارنات، ترجمهٔ دکتر شریفی

آزمون‌های روانی دکتر گنجی

آشنایی با آزمون‌ها از دکتر کرمی

آزمون‌های روانی، دکتر بهرامی

نظریه‌ها و کاربرد آزمون‌ها از دکتر شریفی

روانشناسی اجتماعی        روانشناسی اجتماعی، ترجمهٔ دکتر حسین شکرکن

روانشناسی اجتماعی از بارون و بیرن، ترجمهٔ یوسف کریمی.

رفتار سازمانی       رفتار سازمانی (کتاب مردم در سازمان ها)، ترجمهٔ حسین شکرکن

رفتار سازمانی از استیفن پی رابینز، ترجمهٔ علی پارسیان

روانشناسی امور استخدامی        مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی از دولان و شولر، ترجمهٔ محمدعلی طوسی

مدیرت منابع انسانی از اسفندیار سعادت

مدیرت منابع انسانی از نسرین جزنی

روانشناسی تربیتی  روانشناسی پرورشی نوین (روان شناسی یادگیری و آموزش) از دکتر علی اکبر سیف

روانشناسی تربیتی (روان شناسی آموزش و یادگیری) از دکتر اسماعیل بیابانگرد

بالندگی سازمانی    مدیریت تحول در سازمان، ترجمهٔ سیدمهدی الوانی و حسن دانایی فرد

تحول و توسعهٔ سازمان از کامینگز و وارلی، ترجمهٔ کوروش برارپور

بهبود و بازرسی سازمان (مدیریت تحول) از زهرا برومند

آموزش و پرورش کودکان استثنایی      کودکان استثنایی‌: مقدمه‌ای بر آموزش‌های ویژه‌ از هالاهان و کافمن، ترجمهٔ جوادیان

روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی از مریم سیف نراقی و عزت الله نادری

اختلالات رفتاری کودکان از سیف نراقی و عزت الله نادری

نارسایی‌های ویژهٔ یادگیری از سیف نراقی و عزت الله نادری

جدول ضرایب کارشناسی ارشد روانشناسی ۱۴۰۲

ردیف  نام درس     عمومی        بالینی روانسنجی    صنعتی و سازمانی   کودک و نوجوان        خانواده‌درمانی       اسلامی       کودکان استثنایی   تربیتی        شخصیت     علوم شناختی

1      متون روان‌شناسی به زبان انگلیسی      

2      علم النفس   

3      آمار و روش تحقیق 

4      روان‌شناسی مرضی و کودکان استثنائی  

5      روان‌شناسی رشد    

6      روان‌شناسی بالینی  

7      روان‌شناسی عمومی 

8      روان‌سنجی   

9      آزمون‌های شناختی هوش و استعداد

10    روان‌شناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان

11    روان‌شناسی صنعتی و سازمانی   

12    روان‌شناسی اجتماعی      

13    رفتار سازمانی       

14    روان‌شناسی امور استخدامی

15    بالندگی سازمانی    

16     آموزش و پرورش کودکان استثنایی

17    روان‌شناسی تربیتی 0

ضرایب و کد ضریب کارشناسی ارشد روانشناسی ۱۴۰۲

ضرایب و کد ضریب کارشناسی ارشد روانشناسی ۱۴۰۲ بر اساس آن‌چه در دفترچهٔ کنکور آمده است

شرایط عمومی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲

متقاضیان شرکت در کنکور فوق لیسانس ۱۴۰۲ باید شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز را داشته باشند. شرایط عمومی از جمله؛

 

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی کشور

عدم دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران

نداشتن سابقهٔ عضویت در سازمان‌ها یا گروه‌های ضد انقلاب و جمهوری اسلامی ایران

نداشتن فساد اخلاقی

عدم ارتکاب به اعمال خلاف شأن و منافی عفت

داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت تحصیلی برای داوطلبان مرد

شرایط اختصاصی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲

متقاضیان در صورتی می‌توانند در این کنکور شرکت نمایند که مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه ای داشته باشند؛ یا این‌که دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی باشند و تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ بتوانند از دانشگاهشان فارغ التحصیل شوند.

دانشجویانی که در مقطع دکترا یا کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند، نمی‌توانند در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام کنند. تنها در صورتی می‌توانند در این کنکور شرکت نمایند که تا پایان مهلت تعیین شده برای نام‌نویسی، از دانشگاه محل تحصیلشان انصراف دهند.

دانشجویان یا دانش‌آموختگان رشته‌های پزشکی برای شرکت در این کنکور، باید پیش از نام‌نویسی، وضعیت طرح تعهد به خدمتشان را مشخص نمایند.

دانشجویان و فارغ التحصیلان دبیری باید پیش از نام‌نویسی درکنکور۱۴۰۲، از وزارت آموزش و پرورش موافقت‌نامه کتبی و بی‌قید و شرط دریافت نمایند.

کسانی که دارای مدارک تحصیلی معادل (پس از ۱۳۷۷/۰۹/۰۳) هستند، در صورتی که حائز شرایط آیین‌نامهٔ دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر باشند، می‌توانند در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنند.

بر اساس مصوبهٔ شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیهٔ کسانی که مدرک معادل خدمت فرهنگیان را از سال ۷۷ تا ۸۱ دارند، می‌توانند از تسهیلات مصوبه‌ مربوطه برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر استفاده نمایند.

متقاضیانی که مدرک داخلی، استخدامی یا با عنوان معادل دارند، باید مدرکشان به تأیید دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوریبرسد.

متقاضیانی که مشغول خدمت درنهادها، سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های دولتی هستند، باید پیش از نام‌نویسی از محل کارشان موافقت‌نامهٔ کتبی و بی‌قید و شرط دریافت نمایند.

متقاضیانی که از دانشگاه‌های خارجی فارغ التحصیل شده‌اند، مجاز به نام‌نویسی در کنکور ۱۴۰۲ هستند. این افراد باید حداقل ۸۰ درصد از نمرهٔ حد نصاب گزینش آزاد را کسب نمایند تا عنوان معادل از مدرکشان حذف شده و مجاز به ادامهٔ تحصیل شوند.

طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه باید مدرک سطح ۲ داشته باشند یا تا تاریخ ۳۱ شهریور فارغ التحصیل شوند. این متقاضیان می‌توانند در آزمون یکی از رشته‌های امتحانی گروه علوم انسانی شرکت کنند.

کسانی که در دورهٔ روزانهٔ کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ پذیرفته شده و از نام‌نویسی در دانشگاه خودداری کرده یا انصراف داده‌اند، محاز به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ نخواهند بود.

داشتن حداقل معدل ۱۲ برای دانشجویان سال آخر کارشناسی و داوطلبانی که پس از ۳۱ شهریور ۸۶ در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده‌اند لازم است.

پذیرفته‌شدگان دورهٔ روزانه باید برابر طول مدت تحصیلشان تعهد دهند که در محلی که وزارت علوم تحقیقات و فناوری در صورت نیاز تعیین می‌کند، مشغول به کار شوند.

وزارت علوم تحقیقات و فناوری به هیچ دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد، بورس تحصیلی اعطا نمی‌کند.

متقاضیانی که از صندوق رفاه دانشجویان استفاده می‌نمایند، اگر قصد ادامهٔ تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر را داشته باشند، می‌توانند با سپردن وثیقهٔ کافی به صندوق، انجام تعهد خود را به پس از پایان مقطع تحصیلی موکول نمایند.

پاسخ به پرسش‌ها دربارهٔ کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ – FAQ

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ چه زمانی است؟

زمان برگزاری هنوز مشخص نشده است. تاریخ دقیق آن در همین نوشته به اطلاع شما خواهد رسید. معمولاً زمان برگزاری این آزمون در اواخر اردیبهشت ماه است.

 

چه کسانی مجاز به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ هستند؟

کسانی که مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارند و یا دانشجوی سال آخر کارشناسی هستند و تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ فارغ التحصیل می شوند، مجاز به نام‌نویسی در این کنکور هستند.

 

اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ چگونه انجام می‌شود؟

نتایج آزمون در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحلهٔ نخست داوطلبان از وضعیت نمرات و ترازشان آگاه می‌شوند واگر مجاز به انتخاب رشته باشند، باید نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند باید از دفترچهٔ انتخاب رشته، رشتهٔ محل‌های مورد نظرشان را انتخاب و در فرم اینترنتی درج نمایند. این فرم توسط سازمان سنجش مورد ارزیابی و بررسی خواهد شد.

 

گرایش‌های روانشناسی در کنکور کارشناسی ارشد چیست؟

 رشته روانشناسی دارای ۱۱ گرایش در مقطع کارشناسی ارشد است که در این نوشته به طور کامل توضیح داده شده است.

 

زمان پاسخگویی به سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چه قدر است؟

زمان پاسخگویی به پرسش‌های دفترچهٔ آزمون کارشناسی ارشد رشتهٔ روان‌شناسی ۱۶۵ دقیقه است.

 

به جاي خواندن اين همه كتاب كافي است منابع سنجش اميركبير را 3 بار بخوانيد

 

نظرتان را بنویسید