سامانه سناد دانش آموزی متوسطه

سامانه سناد دانش آموزی متوسطه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سامانه سناد دانش آموزی سامانه ای جهت ثبت و نگه داری اطلاعات دانش آموزان مدارس کشور است که امکانات مختلفی در دوره متوسطه اول به آدرس m1-snd.medu.ir و دوم به آدرس m2-snd.medu.ir​ دارد . مدیران مدارس وظیفه ثبت و مدیریت این اطلاعات و وظایف دیگری هم چون تعریف کلاس و غیره را به عهد دارند که می بایست با ورود به پنل کاربری خود ، این موارد را انجام دهند . 

برای مشاوره سامانه سناد دانش آموزی متوسطه دوره اول و دوم​






سامانه سناد دانش آموزی یک بانک اطلاعاتی می باشد که اطلاعات تحصیلی تمام دانش آموزان سراسر کشور در آن ثبت و نگه داری می شود . این سامانه امکانات مختلفی برای مقاطع مختلف دوره متوسطه اول به آدرس m1-snd.medu.ir​ و دوم به آدرس m2-snd.medu.ir​ دارد که شامل ثبت نام دانش آموزان ، تعریف رشته پایه ، ایجاد و مدیریت کلاس ها ، ثبت نمره و دریافت کارنامه و غیره است که مدیریت هر کدام از این موارد نیازمند انجام مراحل مختلفی می باشد . 

به منظور استفاده از امکانات سامانه سناد ، مدیران محترم مدارس می بایست ابتدا به پنل کاربری خود در سامانه سناد وارد شوند که در ادامه این مقاله می توانید نحوه ورود به سامانه سناد و استفاده از تمام امکانات آن برای دوره متوسطه اول و دوم  را به صورت راهنمای تصویری مشاهده نمایید .



راهنمای تصویری ورود به سامانه سناد متوسطه اول و دوم
برای استفاده از تمام امکاناتی که در سامانه سناد وجود دارد ، مدیران محترم مدارس متوسطه می بایست به پنل مدرسه خود در این سامانه به آدرس m1-snd.medu.ir​ و m2-snd.medu.ir​ وارد شده که می توانند با استفاده از کد مدرسه ، کد ملی مدیر و کلمه عبور وارد سامانه شوند . در ادامه راهنمای تصویری ورود به سامانه سناد در دوره متوسطه اول و دوم قابل مشاهده می باشد .



 ورود به پنل مدرسه در سامانه سناد :

برای ورود به پنل مدرسه ابتدا وارد سایت m2.snd.medu.ir یا m1-snd.medu.ir​ شوید و وارد بخش ورود مدارس سناد شوید . 







بعد از کلیک بر روی ورود به بخش مدارس با پر کردن فیلتر ( کد مدرسه ، کد ملی مدیر و کلمه عبور ) می توانید وارد پنل سامانه سناد شوید . در صورتی که برای مدرسه مورد نظر از طرف منطقه ، استان یا خود مدرسه کاربری تعریف نشده باشد ، می بایست کد و رمز مدرسه (دریافتی از سیستم یونیت ) را وارد نمایید . 







در صورتی که در زمان وارد شدن به پنل مدرسه با کاربری تعریف شده ، رمز عبور خود را فراموش نموده اید ،می بایست بر روی گزینه فراموشی رمز عبور کلیک کرده و رمز خود را تغییر عوض کنید . بعد از ورود به پنل مدرسه برای دسترسی به قسمت های مختلف پنل از منو های سمت راست استفاده نمایید .

اولین اقدام در شروع سال تحصیلی جدید ، ثبت نام و کلاس بندی دانش آموزان تعریف رشته پایه های مدرسه در سامانه سناد می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله نحوه ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد مطالعه نمایید . هم چنین لازم به ذکر است در صورتی که شما مدیر مدرسه ابتدایی می باشید می توانید برای کسب اطلاعات در مورد نحوه ورود به سامانه سناد ابتدایی و استفاده از دیگر امکانات این سامانه به مقاله زیر مراجعه نمایید .

بیشتر بخوانید: سامانه سناد ابتدایی 










امکانات سامانه سناد دوره متوسطه اول و دوم
پس از ورود به سامانه سناد دوره متوسطه اول m1-snd.medu.ir​ و دوم m2-snd.medu.ir​ ، می توانید امکانات مختلف آن را از منوی سمت راست انتخاب نموده و به ایجاد تغییرات و مدیریت بخش های مختلف بپردازید که در ادامه به شرح برخی از این امکانات پرداخته ایم .

 دریافت دفتر آمار : 

دفتر آمار بعد از اتمام زمان ثبت نام مدارس و کلاس بندی دانش آموزان دریافت می شود . تعداد دانش آموزان ثبت نامی و کلاس بندی شده به همراه پلمپ و روکش دفتر آمار توسط مدرسه دریافت و نگه داری می شود . مشخصات دانش آموزان حتما باید کامل باشد تا خروجی دفتر آمار داشته باشیم . ( دانش آموز باید کلاس بندی و تایید ثبت احوال داشته باشد . )



 مدیریت درخواست هدایت تحصیلی :

در سامانه سناد می توانید اولویت هدایت تحصیلی دانش آموزانی را که در هنگام ثبت نام برای آن ها درخواست هدایت تحصیلی نموده اید را مشاهده کرده و در آن تغییراتی ایجاد نمایید . 



 اشتغال به تحصیل : 

گواهی اشتغال به تحصیل را تنها دانش آموزانی می توانند دریافت کنند که کلاس بندی شده باشند و این گواهی برای آن دسته از دانش آموزانی که می خواهند در مسابقات خارج از کشور شرکت کنند یا به سربازی بروند کاربرد دارد و با پر کردن فیلتر ها می توانید دانش آموز را یافته و برای دانش آموز گواهی اشتغال به تحصیل ثبت نمایید : 







 صدور کارت دانش آموزی :

برای دریافت کارت دانش آموزی با پر کردن فیلتر دانش آموز را پیدا کرده و با کلیک بر روی گزینه کارت دانش آموزی و پر کردن فیلتر ها می توانید برای دانش آموز کارت دانش آموزی را از سامانه سناد دریافت نمایید :







 مدیریت اطلاعات شناسنامه ای : 

لینک ثبت مشخصات شناسنامه ای دانش آموز جدید به ویرایش و تغییر اطلاعات مشخصات شناسنامه ای دانش آموزان ثبت نام شده در مدرسه می پردازد :





اگر چه سامانه سناد امکانات بسیار زیاد و متنوعی دارد ، اما انجام امور فارغ التحصیلی دانش آموزان از طریق سامانه امین انجام می شود . برای اطلاعات بیشتر درباره ثبت اطلاعات فارغ التحصیلی دانش آموزان در سامانه امین می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید .

در ادامه بخوانید: سامانه امین









در صورت وجود هرگونه سوال درباره سامانه سناد دوره متوسطه می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید . هم چنین برای اطلاع از آخرین اخبار مدارس توصیه می کنیم عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنید . 






سوالات متداول


1-  سامانه سناد به منظور استفاده چه کسانی می باشد ؟
 همان طور که در این مقاله به آن اشاره شده است ، سامانه سناد به منظور استفاده مدیران و مدیریت امور مختلف مدارس می باشد .




2- سامانه سناد دوره متوسطه اول و دوم چه امکاناتی دارد ؟
سامانه سناد امکانات مختلفی از قبیل ، ثبت نام ، مدیریت کلاس ها و غیره دارد که می توانید اطلاعات بیشتری راجع به این امکانات در این مقاله کسب نمایید . 




3- مدیران مدارس متوسطه چگونه می توانند وارد سامانه سناد شوند ؟
به منظور ورود به سامانه سناد ، به کد ملی مدیر ، کد مدرسه و رمز عبور نیاز است که نحوه ورود به سامانه سناد دوره متوسطه اول و دوم همراه با راهنمای تصویری در این مقاله آمده است .

منبع : سامانه سناد دانش آموزی متوسطه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kvKv
نظرتان را بنویسید