سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شده و در این آزمون سهمیه هایی از جمله سهمیه ایثارگران، سهمیه معلولین و سایر امتیازت برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. جزئیات مربوط به این سهمیه ها و میزان تاثیر آنها، در دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 درج می شود.




وزارت آموزش و پرورش هر ساله از طریق برگزاری آزمونی فراگیر و مشترک با آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی، اقدام به تامین نیروی انسانی کارآمد مورد نیاز خود می نماید. این آزمون تحت عنوان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1400 زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود. علاوه بر قوانین معمول در آزمون ها، در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، سهمیه هایی نیز برای داوطلبان در نظر گرفته می شود.

با اطلاع از این سهمیه ها داوطلبان می توانند علاوه بر مطالعه دقیق، از تاثیر سهمیه های آزمون بر نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 استفاده نمایند. بنابراین در این مقاله سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 و تاثیر هر یک از سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 برای داوطلبان آزمون به طور کامل توضیح داده شده است.



سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400
آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر سال زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شده و داوطلبانی که مایل به استخدام در وزارت آموزش و پرورش هستند، با ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شانس خود را میان سایر رقبا امتحان می نمایند. آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1400 نیز در سراسر کشور به منظور جذب نیروی متخصص و کارآمد برای مدارس، برگزار می شود. جزئیات، اطلاعیه ها و اصلاحیه های دفترچه آزمون آموزش و پرورش در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org منتشر شده و داوطلبان می توانند از طریق این سایت پیگیر اخبار آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 باشند.



علاوه بر قوانین معمول و شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش که داوطلبان باید واجد این شرایط باشند، در این آزمون سهمیه هایی نیز برای داوطلبان در نظر گرفته شده تا بتوانند علاوه بر مطالعه و پرورش توانایی های خود، از سهمیه های قانونی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 نیز استفاده کنند.



از آنجا که آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر سال مشترک با آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی برگزار شده و دفترچه آزمون آموزش و پرورش نیز با دفترچه آزمون استخدامی اجرایی مشترک است، شرایط و جزئیات مربوط به این دو آزمون و همچنین سهمیه ها و امتیازات دو آزمون با هم یکسان هستند. در صورت مجزا شدن برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش و دفترچه این آزمون از آزمون استخدامی فراگیر و اعلام سهمیه هایی جدید برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400، سهمیه های به روز شده در این مقاله قرار می گیرد.



سهمیه ایثارگران در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400



در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 نیز مانند سایر آزمون ها، ایثارگران به دو دسته ایثارگران 25 درصد و ایثارگران 5 درصد تقسیم می شوند. افرادی که در هر دسته از این تقسیم بندی سهمیه ایثارگران آزمون استخدامی آموزش و پرورش قرار می گیرند در جدول زیر توضیح داده شده است.



ایثارگران سهمیه 25 درصد
جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا 
همسر و فرزندان جانبازان بيست و پنج درصد و بالاتر 
همسر و فرزندان آزادگان داراي يك سال و بالاي يك سال اسارت
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید




ایثارگران سهمیه 5 درصد
رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زير بيست و پنج درصد 
فرزندان آزادگان كمتر از يك سال اسارت


سهمیه معلولین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400



افراد معلولی که مایل به شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 هستند، باید معرفی نامه یا گواهی از سازمان بهزیستی برای تایید معلولیت خود داشته باشند. داوطلبان واجد شرایط معلولیت با کسب حد نصاب نمره باید با سایر داوطلبان معلول رقابت کرده و در صورت پذیرش به تعداد دو برابر ظرفیت برای مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش معرفی می شوند.



سایر امتیازات در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400



علاوه بر سهمیه ایثارگران و سهمیه معلولین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 امتیازات و سهمیه ای برای حافظان قرآن کریم در نظر گرفته می شود. جزئیات مربوط به این سهمیه در قسمت بعدی مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.



در صورت ایجاد تغییر در نوع سهمیه ها یا اضافه شدن سهمیه جدید برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400، این مقاله به روزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا اطلاع رسانی می شود.



بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش





تاثیر سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400
همان طور که پیش از این بیان شد، آزمون استخدامی آموزش و پرورش زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شده و جزئیات مربوط به این آزمون در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود. در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 علاوه بر شرایط معمول در آزمون ها، سهمیه هایی برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. داوطلبان با استفاده از این سهمیه ها می توانند راحت تر در آزمون آموزش و پرورش پذیرفته شوند.



سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 در سه دسته سهمیه ایثارگران، سهمیه معلولین و سهمیه حافظان قرآن تقسیم بندی می شود. در این قسمت از مقاله میزان تاثیر این سهمیه ها در آزمون آموزش و پرورش مطابق جزئیات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون، توضیح داده شده است.



سهمیه ایثارگران در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400



داوطلبانی که واجد شرایط ایثارگری که در قسمت قبلی مقاله توضیح داده شد، هستند شامل سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 شده که در جدول زیر میزان تاثیر این سهمیه توضیح داده شده است.



جدول ضرایب ایثارگران در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
فرزند شهید، جانباز، آزاده ضریب 7
فرزند جانباز 70 درصد ضریب 5
 فرزند جانباز 50 تا 69 درصد ضریب 3
فرزند جانباز 25 تا 49 درصد ضریب 2
فرزندان آزاده یک سال اسارت و بالاتر 0
همسر جانباز 25 درصد 0
همسر آزاده یک سال اسارت به بالا 0
خواهر و برادر شهید مشمول سهمیه 25 درصد 0


سهمیه معلولین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400



افرادی که دارای معلولیت هستند به شرط داشتن گواهی تایید از سازمان بهزیستی مشمول سهمیه معلولین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شده و سه درصد از ظرفیت این آزمون به داوطلبان معلول تعلق می گیرد. معلولین باید با شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش با کسب حد نصاب نمره با سایر داوطلبان معلول در سهمیه سه درصدی به رقابت بپردازند. مهمترین شرط در پذیرش داوطلبان معلول این است که معلولیت داوطلبان نباید مانع از انجام شغلشان و ماموریت کاری آنها شود.



سایر امتیازات در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400



علاوه بر سهمیه معلولین و سهمیه ایثارگران، در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 امتیازاتی نیز برای حافظان قرآن کریم در نظر گرفته شده است. حافظان قرآن درجه اول تا درجه سوم با توجه به درجه خود می توانند در مشاغل کارشناس امور فرهنگی، دبیر معارف اسلامی و مربی امور تربیتی مدارس استخدام شده و ده درصد ظرفیت این مشاغل به حافظان درجه اول تا درجه سوم قرآن تعلق می گیرد. برای مشاغلی که شرایط استخدام در آنها دیپلم است، درجه پنج حفظ قرآن کریم نیز تایید شده و معادل با دیپلم درنظر گرفته می شود.



اطلاعات مربوط به سهمیه های آزمون آموزش و پروش مربوط به دفترچه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی دوره قبلی بوده و به محض انتشار دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400، اطلاعات به روز شده مربوط به سهمیه های آزمون در این مقاله قرار می گیرد.



در صورت ایجاد تغییر در تاثیر سهمیه ها در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400، این مقاله به روزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا اطلاع رسانی می شود.



بیشتر بخوانید: دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش









مشاوره تاثیر سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400
آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 به منظور جذب و استخدام معلمان و سایر کادر آموزشی و تربیتی مدارس در سراسر کشور برگزار می شود. داوطلبانی که مایل به استخدام در سازمان آموزش و پرورش کشور هستند باید با شرکت در این آزمون به رقابت با سایر داوطلبان بپردازند. علاوه بر قوانین و شرایط معمول در آزمون ها، برای داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سهمیه ها و امتیازات دیگری نیز در نظر گرفته می شود.



جزئیات مربوط به سهمیه ها و شرایط تایید سهمیه ها توسط سازمان سنجش آموزش کشور از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون آموزش و پرورش و همچنین اطلاعیه های منتشر شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، به اطلاع داوطلبان می رسد. در این قسمت از مقاله نکاتی برای داوطلبان بیان شده تا بتوانند از سهمیه خود بهترین نتیجه را در آزمون آموزش و پرورش بگیرند.



متقاضیان استفاده از سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 باید برای اطلاع از جزئیات سهمیه ها و میزان تاثیر سهمیه ها در نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش، دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش را با دقت مطالعه نمایند.



داوطلبانی که مشمول هر یک از سهمیه های ایثارگران، معلولین یا سایر سهمیه ها و امتیازات قانونی آزمون می شوند، علاوه بر استفاده از سهمیه خود باید با مطالعه جدی منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش، خود را برای موفقیت در آزمون آماده نمایند.



داوطلبانی که مشمول سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 هستند، راحت تر از داوطلبان دیگر در آزمون پذیرفته شده و سهمیه این داوطلبان در نتیجه آزمونشان موثر است.



متقاضیان استفاده از سهمیه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 باید پیش از شروع زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، از مدارک لازم برای تایید سهمیه خود اطلاع پیدا کرده و نسبت به آماده کردن این مدارک اقدام نمایند.



داوطلبان در زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 و پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، باید سهمیه مورد نظر خود را انتخاب کرده و جزئیات مربوط به سهمیه خود را وارد فرم ثبت نام آزمون آموزش و پرورش نمایند.



برای اطلاع از لیست سهمیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 و تاثیر سهمیه ها در این آزمون و همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام درباره این آزمون، با سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا اطلاعات کامل در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا از آخرین اخبار این حوزه مطلع شوید.



در ادامه بخوانید: سهمیه های آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی









سوالات متداول


1- در پذیرش داوطلبان در آزمون آموزش و پرورش چه سهمیه هایی در نظر گرفته می شود؟
در پذیرش داوطلبان در آزمون آموزش و پرورش سهمیه های معلولین، ایثارگران و حافظان قرآن کریم در نظر گرفته شده که این سهمیه ها در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.




2- لیست سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش کدام است؟
در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، سهمیه هایی مانند سهمیه معلولیت در پذیرش داوطلبان تاثیرگذار بوده که لیست این سهمیه ها در متن مقاله توضیح داده شده است.




3- تاثیر سهمیه ها در آزمون استخدامی آموزش و پرورش چقدر است؟
میزان تاثیر سهمیه های مختلف در آزمون استخدامی آموزش و پرورش متفاوت بوده که میزان تاثیر هر سهمیه در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zWrq
نظرتان را بنویسید