کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی

کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که دیپلم خود را سال 84 و بعد از آن و مدرک پیش دانشگاهی خود را سال 91 به بعد دریافت کرده اند مشمول سوابق تحصیلی در ماراتن کنکور سراسری هستند . هم چنین فارغ التحصیلان رشته های نظری ، فنی و کاردانش سال 96 - 98 نیز برای ثبت نام کنکور کاردانی 99 نیاز به کد سوابق تحصیلی دارند .




ثبت نام کنکور 99 از چند روز دیگر آغاز می شود و همانطور که می دانید معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی  یا به عبارت بهتر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری تاثیر مثبت دارد . هر داوطلب باید نمرات دقیق خود در امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی را در اختیار سازمان سنجش قرار دهد .

برای این کار و به جای وارد کردن دستی نمرات و معدل در فرم ثبت نام کنکور 99 ، سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در سایت dipcode.medu.ir ایجاد شده است که هر داوطلب با وارد کردن اطلاعات شخصی به یک کد دست پیدا می کند که بیانگر سوابق تحصیلی دانش آموز است که کد سوابق تحصیلی نام دارد . دقت داشته باشید کد سوابق تحصیلی دیپلم فقط برای افرادی لازم است که دیپلم خود را در یکی از رشته های نظری مثل ریاضی ، تجربی ، انسانی از سال 1384 به بعد گرفته اند و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی هم فقط برای دانش آموزانی است که پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 به بعد گرفته اند .

هم چنین داوطلبانی که خواستار ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99 بوده و فارغ التحصیل رشته های نظری ، فنی و کاردانش سال تحصیلی 96 الی 98 هستند ، باید برای ثبت نام کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند . در این مقاله راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی را به قلم تحریر در آورده ایم تا دانش آموزان بتوانند به راحتی کد سوابق تحصیلی خود را مشاهده کنند .



سازمان سنجش در اطلاعیه ای از امکان ویرایش مشخصات فردی و نمرات سوابق تحصيلی از 2 شهریور لغایت 3 شهریور ماه 99 در سایت خود خبر داد همچنین اعلام کرد چنانچه داوطلبی  مغایرتی در اطلاعات و سوابق تحصیلی خود مشاهده نمود و یا اطلاعات آن ها در سامانه موجود نبود ، لازم است حداکثر تا تاريخ 5 شهریور  به منطقه آموزش و پرورش محل تحصيل خود مراجعه نموده و از آن طريق نسبت به رفع مشکل اقدام نمايند .

” کد سوابق تحصیلی را می توانید قبل از ثبت نام کنکور دریافت کنید “



راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم کنکور کاردانی
برخی از داوطلبانی که متقاضی نام نویسی کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99 هستند نیز باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند . طبق اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص شرایط ثبت نام کاردانی فنی ، داوطلبان با مدارک تحصیلی رشته های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش که در بازه زمانی سال 96 تا 98 فارغ التحصیل شده اند باید برای ثبت نام در کنکور کاردانی 99 ، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند .

خاطر نشان می شود فارغ التحصیلان رشته های نظری ، فنی رو کاردانش سال جاری ( 99 - 98 ) ، سال 95 و قبل از آن نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی ندارند .





برای ورود به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی دیپ کد کلیک کنید .



حتما بخوانید: تاریخ اخذ مدرک دیپلم چیست






راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی ثبت نام کنکور سراسری ابتدا باید وارد سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها شوید . بعد از باز شدن سایت طبق تصویر زیر ، گزینه " برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی اینجا را کلیک کنید " را انتخاب کنید .







در مرحله بعدی باید کد دانش آموزی ، کد منطقه ، کد مقطع و تاریخ تولد دقیق خود را وارد کنید .
بعد از انتخاب گزینه ورود در مرحله بعدی اطلاعات شخصی شما به همراه نمرات امتحان نهایی تان نمایش داده می شود . دقت داشته باشید که اگر مقطع را دیپلم انتخاب کنید در مراحل بعدی نمرات امتحان نهایی دیپلم به شما نشان داده می شود و کد سوابق تحصیلی دیپلم به شما داده می شود .

در نتیجه باید یک بار دیگر وارد همین سامانه شده و مقطع تحصیلی پیش دانشگاهی را انتخاب کنید تا نمرات امتحان نهایی پیش دانشگاهی خود را تایید کرده و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی  خود را از سایت dipcode medu ir را دریافت کنید .







برای ورود به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی دیپ کد کلیک کنید .

بیشتر بخوانید : dipcode medu ir









دستیابی به کد دانش آموزی و منطقه برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
 همانطور که در مراحل بالا گفتیم داشتن کد دانش آموزی برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی لازم است . کد دانش آموزی بیانگر اطلاعات شخصی هر دانش آموز در آموزش پرورش است که در کارنامه دانش آموزان درج می شود. برای مشاهده آن کافیست قسمت بالایی یکی از کارنامه های دوران دبیرستان خود را مشاهده کنید . در تصویر زیر محل کد دانش آموزی در کارنامه نشان داده شده است .



بیشتر بخوانید: شرایط اخذ دیپلم مجدد








 کد منطقه بیانگر منطقه ای است که مدرک خود را از آن گرفته اید. پس کد منطقه دیپلم یعنی کد منطقه ای که دو سال اول دوره متوسطه دوم را در آنجا گذرانده اید و کد منطقه پیش دانشگاهی یعنی کد منطقه ای که سال پیش دانشگاهی را در آن گذرانده اید. این کد ها در سایت سازمان سنجش در دسترس است ولی برای دسترسی راحت تر شما ، صفحه ای ایجاد کرده ایم که می توانید با جستجوی شهری که در آن دیپلم و پیش دانشگاهی خود را گرفته اید به راحتی به کد منطقه خود دسترسی پیدا کنید. برای دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کلیک کنید .

بیشتر بخوانید: دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی







داوطلبان کنجکاوی که پس برگزاری کنکور سراسری می خواهند رتبه خود را قبل از اعلام نتایج اولیه کنکور 99 تقریب بزنند ، می توانند پس از چک کردن سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری 99 ، از نرم افزار تخمین رتبه و نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری استفاده نمایند .

شرکت کنندگانی که به هر دلیل امکان ادامه تحصیل در رشته های با آزمون برایشان فراهم نیست ، می توانند خود را برای شرکت در رشته های بدون کنکور آماده کنند . با مطالعه مقالات شرایط ثب نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99 و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 می توانید با آگاهی برای ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور اقدام کنید . 

در ادامه بخوانید: راهنمای قدم به قدم ثبت نام کنکور سراسری



سوالات متداول


1- کد دانش آموزی دیپلم از کجا بگیرم ؟
این کد در کارنامه دیپلم درج شده است که تصویر آن در کارنامه در این مقاله ارائه شده است .




2- فارغ التحصیل دیپلم سال 89 مشمول سوابق تحصیلی است ؟
بله . همه داوطلبانی که دیپلم خود را سال 84 به بعد دریافت کرده اند می بایست کد سوابق تحصیلی دیپلم دریافت نمایند که در این مقاله نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم ارائه شده است .




3- برای دریافت کد سوابق تحصیلی به چه سایتی باید مراجعه کنیم ؟
به سایت dipcode medu ir مراجعه نمایید که در این مقاله راهنمای تصویری نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی ارائه شده است .

منبع : کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jo2Y
نظرتان را بنویسید