تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
جهت تحصیل دندانپزشکی در ترکیه در هر یک از دانشگاه‌ های دولتی و غیر دولتی لازم است که اطلاعات مورد نیاز درباره تحصیل در هر دانشگاه را به دست آورده و در آزمون های مورد نیاز مانند SAT و YOS نمره قبولی کسب کنید. همچنین معمولا هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه های معتبر ترکیه کمی بیشتر از سایر دانشگاه های آن کشور است.




کشور ترکیه از نظر سطح آموزش و نظام تحصیلی در یکی از بهترین جایگاه‌ های جهان قرار دارد. تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور به خصوص در رشته پزشکی یکی از آرزوهای هر فردی در هر گوشه ای از جهان است. نظام آموزشی دانشگاه‌ های ترکیه بسیار بی‌ نقص و منحصر به فرد بوده و به همین دلیل بسیاری از افراد برای شرکت در رشته‌ دندانپزشکی در دانشگاه‌ های بزرگ و معتبر کشور ترکیه مشتاق هستند.

برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه، لازم است که با شرایط تحصیل در این کشور و همچنین مواردی مثل هزینه تحصیل آشنایی لازم را داشته باشید. رشته دندانپزشکی یکی از رشته های پرطرفدار تحصیل در ترکیه است که اغلب افراد به دنبال اطلاع از شرایط تحصیل در آن هستند. به همین دلیلی در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در خصوص جزئیات تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه و شرایط تحصیل در آن را ارائه نماییم.



شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه
کشور ترکیه از جمله کشورهای مهاجرپذیر و توریستی خاورمیانه است که سالانه تعداد بسیاری از افراد در سراسر جهان به دلایل مختلف برای مهاجرت به این کشور و اقامت در آن، درخواست اخذ ویزا می‌ دهند. از جمله روش‌ های مهاجرت به کشور ترکیه، مهاجرت تحصیلی به این کشور است.

رشته‌ های پزشکی از جمله پرطرفدارترین رشته‌‌ هایی هستند که افراد برای تحصیل در کشور ترکیه انتخاب می‌ کنند. تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون در ترکیه، از جمله موارد پر متقاضی برای مهاجرت به این کشور و تحصیل در مراکز آن است. شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه با توجه به این که قصد تحصیل در کدام یک از دانشگاه‌ های این کشور را داشته باشید، متفاوت خواهد بود.

جهت تحصیل دندانپزشکی در ترکیه در هر یک از دانشگاه‌ های مورد نظر خود، لازم است که اطلاعات مورد نیاز درباره تحصیل در هر یک از این دانشگاه‌ ها را به دست آورید. باید بدانید که تحصیل در ترکیه در رشته‌ دندانپزشکی متفاوت از تحصیل در دانشگاه‌ های خصوصی و غیرانتفاعی این کشور است.







تقریبا می توان گفت شرایط یکسانی بین تمامی دانشگاه‌ های ترکیه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی وجود دارد که از آن می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:



جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه، لازم است که شرایط سنی شما متناسب با شرایط سنی تعریف شده توسط سازمان مهاجرتی کشور ترکیه باشد.



از دیگر شرایط این است که رزومه‌ تحصیلی پربار با نمراتی بالا داشته باشید.



برای تحصیل در دانشگاه‌ های دولتی این کشور، باید در آزمون SAT شرکت کرده و نمره‌ای بالاتر از 1200 را دریافت کنید.



برای تحصیل در دانشگاه‌ های دولتی و خصوصی این کشور، باید در آزمون YOS شرکت کرده و نمره‌ای بالاتر از 97 را دریافت کنید.



لازم است آشنایی و تسلط لازم بر زبان‌ های ترکی استانبولی و همچنین انگلیسی داشته باشید.



با توجه به این که تحصیل در کشور ترکیه به نسبت سایر کشور‌ها شرایطی بسیار مناسب را برای مهاجران به خصوص ایرانیان فراهم می‌آورد، لذا می‌توان گفت که با تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور، آینده‌ای درخشان پیش روی افراد خواهد بود.



بیشتر بخوانید: زندگی در ترکیه





دانشگاه‌ های معتبر ترکیه برای تحصیل دندانپزشکی
همانطور که اشاره شد، دانشگاه‌ ها و مراکز آموزشی ترکیه دارای یکی از بی‌ نقص‌ ترین نظاهم‌ های آموزشی در سطح جهان هستند. بهترین توصیه برای افرادی که به قصد تحصیل پزشکی در ترکیه اقدام به مهاجرت می‌ کنند این است که دانشگاه‌ هایی از این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند که مهر تایید وزارت بهداشت کشور ایران را داشته باشد و از این جهت تحصیل آن‌ ها در این دانشگاه‌ ها تضمین شده خواهد بود.



از جمله دانشگاه‌ های معتبر ترکیه برای تحصیل دندانپزشکی، می‌ توان به دانشگاه‌ های آنکارا، دانشگاه آتاتورک، دانشگاه اگه و در آخر دانشگاه جراح پاشا در شهر استانبول اشاره کرد که از جمله دانشگاه‌ های دولتی این کشور هستند. برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه در دانشگاه‌ های خصوصی این کشور نیز، دانشگاه یدی تپه و کوچ در شهر بزرگ استانبول شرایط مناسبی برای تحصیل افراد فراهم می‌ آورند.



با تحصیل دندانپزشکی در ترکیه در هر یک از دانشگاه‌ های یاد شده و اخذ مدرک دندانپزشکی از این دانشگاه‌ ها، بدون هیچ گونه مشکلی می‌ توانید در این کشور مطب بزنید و شروع به کار کنید. هر یک از این دانشگاه‌ ها از نظر نظام آموزشی و مقطع علمی به عنوان دانشگاه‌ های بسیار معتبر در سراسر جهان شناخته می‌ شوند؛ لذا با تحصیل در این دانشگاه‌ ها، می‌ توانید به جایگاه اجتماعی بسیار مناسبی دست پیدا کنید. علاوه بر آن می‌ توانید در رفاه و آسایش بالایی در این دانشگاه‌ ها به تحصیل در رشته دندانپزشکی بپردازید.



بیشتر بخوانید: ویزای ترکیه


هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه
به طور کلی هزینه تحصیل رشته‌ های پزشکی بدون آزمون در سراسر جهان بسیار بالا است، اما می‌ توان گفت که هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به نسبت سایر کشورهای جهان، بسیار مناسب است. باید بدانید که هزینه‌ های تحصیل در رشته های پزشکی مانند دندانپزشکی و یا داروسازی ترکیه، فقط مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه و یا خرید کتب و جزوات مورد نیاز در جهت تحصیل در این رشته نیست، بلکه لازم است به هزینه‌ های زندگی در دوران تحصیل در ترکیه نیز توجه داشته باشید.



با توجه به این که در دانشگاه‌ های خصوصی و یا دولتی کشور ترکیه تحصیل می‌ کنید، هزینه تحصیل در رشته‌ های پزشکی بدون آزمون برای شما متفاوت خواهد بود. برای تحصیل در دانشگاه‌ های دولتی کشور ترکیه در رشته دندانپزشکی، هزینه‌ تحصیل شما از 500 دلار شروع شده و بالاتر هم خواهد رفت.



با توجه به این هزینه بسیار مناسب، سطح رقابت برای تحصیل در رشته‌ های پزشکی در این کشور بسیار بالا خواهد رفت و در نتیجه امکان قبولی در این دانشگاه‌ ها بسیار سخت خواهد شد. باید گفت که تحصیل در دانشگاه‌ های دولتی ترکیه در رشته‌ دندانپزشکی، با توجه به این که این دانشگاه‌ ها ترک زبان یا انگلیسی زبان هستند ، هزینه‌ ای متفاوت خواهد داشت و دانشگاه‌ های انگلیسی زبان هزینه‌ ای بیشتر را به همراه دارند.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا با در دست داشتن اطلاعات به روز از نحوه تحصیل پزشکی در ترکیه می توانند علاقه مندانی را که قصد تحصیل دندانپزشکی در ترکیه دارند راهنمایی کرده و تمامی مراحل اخذ ویزا و مهاجرت را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا را برایشان شرح دهند.



در ادامه بخوانید: بورسیه دولتی ترکیه









سوالات متداول


1- چگونه می توان در رشته دندانپزشکی ترکیه تحصیل کرد ؟
متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی ترکیه می بایست متناسب با سطح دانشگاه انتخابی خود در آزمون های SAT و YOS شرکت کنند که اطلاعات تکمیلی آن در متن مقاله موجود می باشد.




2- هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی ترکیه چقدر است ؟
هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه با هزنیه زندگی در این کشور جمع می شود که محدوده هزینه آن در متن مقاله ذکر شده است.




3- دانشگاه های معتبر ترکیه برای تحصیل دندانپزشکی کدام ها هستند ؟
مطابق متن مقاله، برخی از دانشگاه های معتبر ترکیه برای تحصیل دندانپزشکی عبارت است از دانشگاه آنکارا، اگه، آتاتورک و جراح پاشا.

منبع : تحصیل دندانپزشکی در ترکیه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7Q0G
نظرتان را بنویسید