شرایط سنی برای تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور

شرایط سنی برای تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

تحصیل در رشته پزشکی آرزوی بسیاری از افرادی است که رشته تجربی را به عنوان رشته تحصیلی خود در دوره دوم متوسطه برمیگزینند. با وجود سختی های فراوان این رشته، شاهد علاقه شدید بسیاری از داوطلبان و رقابت آنان در کنکور سراسری تجربی برای قبولی در رشته پزشکی هستیم. شاید یکی دیگر از عواملی که سبب گرایش بیش از حد داوطلبان به تحصیل در رشته پزشکی شده است، جایگاه اجتماعی و درآمد بالای این رشته باشد.

همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین رشته های پرطرفدار کنکور تجربی رشته داروسازی است. فارغ التحصیلان این رشته با شناسایی مواد دارویی و همچنین ساخت دارو بر اساس فرمول خاصی توانایی این را دارند که بیماری های مختلفی را درمان کنند. این افراد می توانند با کشف مواد مختلف و ترکیب آن ها با یکدیگر گام مهمی در راستای تامین سلامت جامعه بردارند.

پزشکی بدون کنکور چگونه است؟

سازمان سنجش با انتشار بیانیه ای اعلام نمود متقاضیان می توانند در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله پزشکی اقدام به ثبت نام بدون کنکور سراسری نمایند. داوطلبان می توانند در مهلت مشخص شده با دانلود لیست رشته های بدون کنکور سراسری ، رشته محل های مورد علاقه خود را طبقه بندی نموده و با انتخاب یک رشته می توانند برای ثبت نام به دانشگاه پذیرنده مراجعه نمایند.

 

 

 

 

شرایط پذیرش پزشکی بدون کنکور

پذیرش در آزمون لیسانس به پزشکی اینگونه است که تمامی داوطلبان واجد شرایط اولیه، اول باید در یک آزمون کتبی که مواد امتحانی آن طبق مصوبه وزارت بهداشت مشخص شده شرکت می کنند، همچنین در ادامه فرآیند پذیرش، دو برابر ظرفیت دانشگاه، متقاضیان وارد مصاحبه می شوند که در این قسمت افزون بر توانایی در زبان انگلیسی، ویژگی های شخصیتی داوطلب مهم است و مورد بررسی قرار می گیرد. در نتیجه برای قبولی رشته پزشکی از طریق این آزمون دو فیلتر وجود دارد که یکی آزمون کتبی می باشد و دیگری مصاحبه که هر کدام 50 درصد تاثیر دارند.

ورود به رشته پزشکی از طریق آزمون لیسانس به پزشکی

یکی از بهترین راه های ورود به رشته پزشکی  ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی می باشد. برای پذیرش از این راه باید از طریق یک آزمون هماهنگ توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می شود و  برای شرکت در آن مستلزم دارا بودن یکسری شروط می باشد. تفاوت این آزمون با کنکور سراسری، اولا تعداد کم داوطلبان است دوما نداشتن آگاهی بسیاری از علاقمندان به رشته پزشکی از وجود این آزمون می باشد.

پذیرش پزشکی از طریق آزمون لیسانس به پزشکی سابقه بالغ بر 10 سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران را دارد که در واقع این پروژه با این تفکر ایجاد شد که چگونه راهی برای ورود به رشته پزشکی به صورت بدون آزمون باز شود.

تحصیل رشته داروسازی بدون کنکور به چه صورت است؟

اکثر متقاضیانی که در کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده اند و موفق به قبولی در رشته های پر تقاضا مانند داروسازی نشده اند، به دلایلی مانند مختلفی پشت کنکور ماندن، افزایش تقاضا برای ورود به رشته های پر متقاضی، سختی کنکور و یا ... دیگر علاقه ای به شرکت در کنکور سراسری نداشته و به دنبال راه حلی برای ورود به رشته داروسازی و سایر رشته های گروه پزشکی هستند، اصلی ترین موقعت  برای این دسته از داوطلبان تحصیل در خارج از کشور است.

داوطلبان علاقمند به این رشته ها می توانند در صورت دارا بودن مدرک زبان معتبر و همچنین شرایط خاص دانشگاه مدنظرشان و مهم تر از همه توان مالی پرداخت شهریه و هزینه زندگی، نسبت به پذیرش در رشته مورد نظر خود اقدام کنند.

 

 

 

 

داروسازی چند سال است؟

تحصیل در دوره داروسازی در مقطع دکترای عمومی 6 سال می باشد. داوطلبان این رشته باید در این 6 سال دروس عمومی و پایه وهمچنین دروس تخصصی و کارآموزی و کارورزی را بگذرانند.

بنابراین باید گفت تحصیل در این رشته تقریبا مرحله به مرحله انجام می شود. در مرحله اول داوطلب دروس علم پایه و عمومی را باید بگذراند. این دوره حدود 2 سال یا همان 4 ترم تحصیلی به طول می انجامد. بعد از اتمام آن کنکور علوم پایه شرکت کرده و بعد از کسب نمره قبولی در این آزمون به معنای مجوز ورود به مراحل بعدی است.

بازار کار رشته داروسازی در ایران چگونه است؟

بازار کار این رشته بسیار خوب است. درآمد رشته داروسازی در ایران به صورت ماهانه حدود 7 الی 12 میلیون تومان در ماه است. اکثر داوطلبان این رشته پس از تحصیل در این رشته جذب داروخانه ها شده و در آن جا مشغول به کار هستند. خبر خوب اینکه این رشته هنوز اشباع نشده و این امر به این معناست که می توانید با خیال راحت با تحصیل در این رشته کار کنید و بازار کار خوبی داشته باشید. پیشنهاد می‌شود اگر به این رشته علاقمند هستید حتما پیگیر اطلاعیه های داروسازی بدون کنکور 1402 سازمان سنجش باشید و از این فرصت طلایی استفاده کنید.

 

 

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KMZz
نظرتان را بنویسید