ترس کودکان از تنها ماندن بعد از طلاق والدین

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
طلاق والدین یکی از یزرگ ترین آسیب های دوران کودکی برای یک کودک است و اگر درست مدیریت نشود در آینده مشکلات زیادی را برای کودک به وجود می آورد ، تاثیر طلاق روی دختران با تاثیر طلاق روی پسران تا حدودی فرق دارد ولی در نهایت در هر دو جنس آسیب زاست .

کودک به ناگهان می بیند که پدر و مادرش ، عشق آنها و حمایت انها را از دست داده و تنها شده است و ترس کودکان از این است که هنگامی که به والدین نیازدارند از آن محروم باشند و یا پدر و مادر آنها را ترک کنند و تنها بگذارند . بچه ها می بینند که پدر و مارشان از هم جدا هستند و آنها نیز باید با یکی از آنها زندگی کنند و این عامل نگرانی و افکار هراس آور در کودکان است . در ادامه این مقاله به ترس کودکان از تنها ماندن بعد از طلاق والدین می پردازیم . 




نشانه های ترس کودکان از تنها ماندن بعد از طلاق والدین
بعد از طلاق ، والدین می توانند نشانه های ترس کودکان از تنها ماندن بعد از طلاق خودشان را ببینند ، پدر و مادر باید به این نشانه ها حساس باشند و راهی برای برطرف کردنشان داشته باشند . 

جدایی هایی که کودک در طول روز به طور عادی می پذیرفت برایش نفرت آور می شود ، مثل مدرسه رفتن یا حتی خوابیدن در اتاق خواب . بچه 4 ساله ای که قبلا با اشتیاق از ماشین پیاده می شد و به مهد کودک می رفت الان به پدر یا مادر می چسبد و حاضر نیست از ماشین پیاده شود یا کودکی که یک باره دچار ترس از مدرسه می شود . 

حتما بخوانید: اضطراب جدایی در کودکان
هر گونه غیبتی حتی اگر کوتاه باشد این وحشت را به دل کودک می اندازد که ممکن است پدر و مادر دیگر بر نگردند . والدین معمولا در برابر چنین رفتارهایی خشم و بی قراری از خود نشان می دهند و این موضوع به مرور تضاد و کشمکش والدین با کودک را افزایش می دهد .

پدر و مادر خسته شده و کودک را تنبیه می کنند و در برابر این خشونت بچه ها که خود را نیازمند نوازش می بینند احساس می کنند که پدر و مادر انها را از خود دور کرده و رد می کنند ، این واکنش ها باعث می شود کودک بیشتر احساس تنهایی کند و از رها شدن وحشت داشته باشد . در این موقعیت به دلیل نیاز کودک به دریافت اعتماد به نفس بیشتر ، خواهش ها و زیاده طلبی های کودک افزایش پیدا کرده و بیشتر از پدر و مادرش دور می شود .



ملاقات های آخر هفته بعد طلاق
شرایط دیگری که ترس و اضطراب کودکان بعد از طلاق والدین را افزایش می دهد ملاقات های آخر هفته ای است که معمولا کودک با پدر یا مادری که با او زندگی نمی کند دارد . جدا شدن والدین ترس از تنهایی را در کودک به وجود می اورد و این باعث می شود کودک به مرور دچار رفتارهای متضاد با پدر و مادر شود مثلا موقع دیدن پدرش حس خوبی نداشته و مدام اخم آلود باشد ولی وقتی که بر می گردد مدام از خوبی های پدرش بگوید .

برای پذیرش طلاق والدین توسط کودک شما باید به کودک اطمینان بدهید که حی اگر از هم جدا زندگی کنید تا همیشه پدر و مادر او باقی خواهید ماند و او را دوست خواهید داشت در غیر این صورت کودک به محض دیدن والدین از اینکه او برود و تنها بماند احساس ترس خواهد کرد . 

در ادامه بخوانید: کنترل ترس های کودکان



سوالات متداول


1- نشانه های ترس کودکان از تنها ماندن بعد از طلاق والدین چیست؟
جدایی های عادی قبلی برای کودک نفرت انگیز می شود، از مدرسه رفتن طفره می رود و دیگر نشانه هایی که در متن مقاله بیان شده اند.




2- ترس از تنهایی شدن کودک چگونه منجر به فاصله گرفتن از والدین می شود؟
کودکی که مدام به والدینش می چسبد، خشم آن ها را بر می انگیزد و رفتار خشونت آمیز والدین کودک را از آن ها دور می کند. برای توضیحات تکمیلی در این خصوص به متن مقاله مراجعه کنید.




3- ملاقات های آخر هفته بعد از طلاق والدین با کودکشان چه نتایجی دارد؟
این ملاقات ها ترس و اضطراب کودکان را افزایش می دهد که در مقاله علت آن به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : ترس کودکان از تنها ماندن بعد از طلاق والدین
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qz07
نظرتان را بنویسید