سامانه ثبت و پیگیری شکایت Eop.post.ir

سامانه ثبت و پیگیری شکایت Eop.post.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir، توسط سازمان پست جمهوری اسلامی ایران و به منظور ثبت شکایات افراد مختلفی از قبیل مشتریان، همکاران و پیمانکاران که در ارتباط با اداره پست هستند، راه اندازی شده است. هریک از افراد، می توانند در خصوص ثبت شکایت خود، با ورود به سایت سامانه و انتخاب گزینه ثبت شکایت، اقدام به طرح شکایت خود نموده و پس از دریافت کد رهگیری، شکایت خود را از طریق همین سامانه، پیگیری نمایند.

 

 

از دیر باز تا کنون و در سراسر دنیا، افراد همواره برای ارسال بسته ها، کالا ها، هدایا و خدمات خود، یا هر امری از این دست، از خدمات اداره پست استفاده می نمودند و بدین ترتیب، بدون نیاز به سفر یا حضور در مکانی دیگر، قادر به ارسال کالا و خدمات خود، به اقصی نقاط دنیا می باشند و در وقت و هزینه آنها صرفه جویی می شود.

خدمات پستی، علاوه بر حسن های فراوانش، معایبی نیز دارد. تاخیر در تحویل مرسوله ارسالی، آسیب دیدن یا مفقود شدن کالاهای پستی، حین ارسال، و مواردی مشابه این امر، از جمله معایب خدمات پستی، می باشند که خوشبختانه، اداره پست، تمهیدات لازم در این خصوص را به عمل آورده، و اقدام به راه اندازی سامانه ثبت و پیگیری شکایات نموده است.

از این رو، در این مقاله، قصد داریم تا سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir را معرفی کرده و در ادامه، در خصوص نحوه ورود به سایت و ثبت شکایت، پیگیری شکایت و ثبت گزارشات مردمی در این سامانه، توضیحاتی ارائه دهیم. چنانچه سوالاتی پیرامون سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir دارید، با ما همراه باشید.

برای ورود به سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir کلیک کنید.

 

سامانه ثبت و پیگیری شکایات Eop.post.ir

 

 

کاربران جهت ورود به سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir، باید به آدرس eop.post.ir مراجعه کنند.



 

معرفی سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir

استفاده از خدمات پستی و ارتباط با اداره پست، جهت استفاده از خدمات آن، تحت عنوان کارمند، پیمانکار یا مشتری، علاوه بر حسن های فراوانی که دارد، با معایبی نیز روبرو است. هر یک از افراد، در ارتباط با اداره پست، می توانند با مشکلاتی روبرو شوند و به همین جهت، وجود مرجعی برای پیگیری این مشکلات، ضروری است.

از این رو، اداره پست جمهوری اسلامی ایران، جهت ارائه هرچه بهتر خدمات و بهبود سیستم اداری خود، اقدام به راه اندازی سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir، نموده است و متقاضیان ثبت شکایت می توانند، با مراجعه به آدرس سامانه Eop.post.ir و ورود به سایت، اقدام به استفاده از خدمات ارائه شده توسط سایت نمایند. خدمات موجود در این سایت عبارتند از:

ثبت گزارشات مردمی

ثبت شکایت توسط همکاران

ثبت شکایت توسط پیمانکاران

ثبت شکایت توسط مشتریان

پیگیری شکایت ثبت شده

حتما بخوانید: سامانه خدمات دولت به مردم mardom.ir

 

ثبت شکایت تحویل مرسوله به غیر در سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir

همانگونه که در قسمت قبل بیان کردیم، مشتریان، از جمله افراد در ارتباط با اداره پست هستند که ممکن است هنگام استفاده از خدمات پستی، با مشکلاتی روبرو شوند. یکی از مشکلات مشتریان، تحویل مرسوله پستی، به فردی غیر از گیرنده اصلی، می باشد. مشتریان، هنگام بروز این مشکل می توانند، اقدام به ثبت شکایت تحویل مرسوله به غیر، در سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir، نمایند. نحوه ثبت شکایت، مطابق توضیحات زیر می باشد:

 

ابتدا، عبارت سامانه ثبت و پیگیری شکایت پست یا آدرس Eop.post.ir را در مرورگر خود وارد نمائید و گزینه اول را انتخاب کنید.

 

سامانه ثبت و پیگیری شکایت Eop.post.ir

 

در این مرحله، گزینه ثبت شکایت را انتخاب کنید.

 

ورود به سایت سامانه ثبت شکایت Eop.pst.ir

 

در این گام، گزینه ثبت شکایت مشتریان را انتخاب کنید.

 

ثبت شکایت در سامانه ثبت و پیگیری شکایت eop.post.ir

 

در این قمست، تیک عبارت، "بیشتر از 72 ساعت از ارسال مرسوله من می گذرد و مایل به ثبت شکایت می باشم، یا شکایت دیگری دارم" را زده و گزینه ثبت شکایت را انتخاب کنید.

 

ثبت شکایت در سامانه eop.post.ir

 

در صفحه جدید، اطلاعات مربوط به استان محل سکونت خود را وارد نمائید و از قسمت موضوع، گزینه عدم توزیع مرسوله در نشانی و تحویل مرسوله به گیرنده غیر اصلی را، انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.

 

ثبت شکایت در سامانه ثبت و پیگیری شکایت eop.post.ir

 

در این مرحله، اطلاعات شخصی خود را وارد نمائید و به قسمت بعدی بروید.

 

ورود به سایت سامانه ثبت و پیگیری شکایت eop.post.it

 

در این قسمت، سامانه اقدام به دادن یک کد رهگیری به شما می نماید که باید جهت پیگیری های بعدی شکایت خود، در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

بیشتر بخوانید: نرسیدن مرسوله پستی 

 

 

 

نحوه پیگیری شکایت در سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir

سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir، مانند هر سامانه دیگری، نظیر سامانه ارتباطات مردمی دیوان محاسبات کشور، امکان پیگیری شکایات ثبت شده را برای متقاضیان، فراهم آورده است. نحوه پیگیری شکایت ثبت شده در سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir، مطابق مراحل زیر می باشد:

پس از ورود به سایت، به شیوه ای که در قسمت قبل توضیح داده شد، گزینه پیگیری شکایت را انتخاب کنید.

 

پیگیری شکایت ثبت شده در سامانه ثبت و پیگیری شکایات eop.post.ir

 

در این مرحله، کد ملی و شماره پیگیری خود را وارد نموده و پس از وارد کردن عدد امنیتی در کادر مربوطه، عبارت جستجو را انتخاب کنید.

 

پیگیری شکایات در سایت سامانه eop.post.ir

 

به ترتیبی که در بالا توضیح داده شد، افراد، قادر به دیدن نتیجه شکایات ثبت شده خود، در سامانه ثبت و پیگیری شکایات سازمان پست جمهوری اسلامی ایران می باشند.

بیشتر بخوانید: کد مرسوله چیست

 

ثبت گزارشات مردمی در سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir

از جمله امکاناتی که در سامانه راه اندازی شده توسط سازمان پست وجود دارد، امکان ثبت گزارشات مردمی است. ثبت گزارشات مردمی، می تواند در خصوص موضوعاتی مثل سوء استفاده مالی، سوء استفاده در جریان معاملات و مناقصات، کم کاری در انجام وظایف محوله و موارد دیگری نظیر این ها باشد. ترتیب ثبت گزارشات مردمی در سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir، مطابق مراحل زیر می باشد:

ابتدا، مطابق آنچه در قسمت های قبلی گفته شد، وارد سامانه ثبت و پیگیری شکایات شوید و پس از ورود به سایت، گزینه گزارشات مردمی را انتخاب کنید.

 

سامانه ثبت و پیگیری شکایات eop.post.ir

 

در این مرحله، اطلاعات مربوط به استان محل گزارش را وارد نموده و از قسمت موضوع، موضوع گزارش خود را انتخاب کرده و سپس در قسمت شرح، گزارش خود را شرح دهید و در نهایت، گزینه ثبت گزارش را انتخاب کنید تا به شما یک کد رهگیری داده شود.

 

ثبت شکایت در سامانه ثبت و پیگیری شکایات eop.post.ir

 

لازم به تذکر است که در ثبت گزارش مردمی، الزامی به وارد نمودن اطلاعات شخص ثبت کننده گزارش مردمی نمی باشد.

در ادامه بخوانید: پیگیری مرسوله پستی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir پاسخ دهند.

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- سامانه ثبت و پیگیری شکایات Eop.post.ir چیست؟

سامانه ثبت و پیگیری شکایت Eop.post.ir جهت ثبت شکایات در خصوص موضوعات مربوط به اداره پست و مسائل پستی راه اندازی شده است که توضیحات آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

2- ثبت شکایت تحویل مرسوله به غیر در سامانه ثبت و پیگیری شکایات Eop.post.ir  چگونه است؟

برای ثبت شکایت در خصوص تحویل مرسوله به غیر فرد ابتدا باید وارد سامانه ثبت و پیگیری شکایات شده و با انتخاب گزینه ثبت شکایت توسط مشتریان اقدام به ثبت شکایت نموده که توضیحات آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

3- ثبت گزارش مردمی در سامانه ثبت و پیگیری شکایات Eop.post.ir  چگونه است؟

متقاضی ثبت گزارش مردمی در سامانه ثبت و پیگیری شکایت باید وارد سایت سامانه شده و با انتخاب ثبت گزارش مردمی و شرح موضوع اقدام به ثبت گزارش نماید که توضیحات آن در متن مقاله ارائه شده است.

منبع : سامانه ثبت و پیگیری شکایت Eop.post.ir

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yqo7
نظرتان را بنویسید