کد فعالسازی همتا

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
بر طبق قوانین جدیدی که در رابطه با بازار تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی که از سیم کارت استفاده می کنند تدوین شده است تمامی افرادی که اقدام به خرید گوشی موبایل در انواع مختلف شامل تلفن همراه نو، دست دوم، مسافرتی و سایر موارد از این دست می کند ملزم هستند تا با استفاده از کد IMEI ، شماره سیم کارت مورد نظر خود و همچنین کد فعال سازی درج شده ویژه گوشی موبایل مربوطه اقدام به ثبت آن بر روی سیم‌کارت ذکر شده کنند و بدین صورت حق مالکیت تلفن همراه را به سیم کارت تعریف شده از سوی خود اختصاص دهند.

یکی از مهمترین موارد موجود برای ثبت مالکیت گوشی موبایل برای سیم کارت فرد خریدار از طریق سامانه همتا، کد فعال سازی تعریف شده برای تلفن همراه ذکر شده می باشد که خریدار به جهت ثبت آن بسته به نوع گوشی خریداری شده با استفاده از یکی از روش های دریافت کد مربوطه و طی کردن مراحل تعریف شده به جهت انجام عملیات تخصیص مالکیت تلفن همراه به سیم کارت شخصی مورد نظر خود کنند.

به جهت اهمیت به همراه داشتن کد فعالسازی تعریف شده برای هر گوشی موبایل توسط فرد خریدار برای بسیاری از افراد نحوه به دست آوردن این کد جای سوال داشته و بسیاری از آن ها به دنبال یافتن روش های ممکن برای دریافت کد فعال سازی گوشی های موبایل مختلف خریداری شده توسط آن ها می باشند لذا در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با روش های مختلف دریافت کد فعال سازی گوشی موبایل پرداخته شده است.




کد فعل سازی همتا چیست
همانطور که قبلاً نیز گفته شد جهت ثبت مالکیت گوشی موبایل برای یک خط بخصوص لازم است تا فرد خریدار با استفاده از کد IMEI، شماره سیم کارت و همچنین کد فعال سازی درج شده برای گوشی تلفن مورد نظر اقدام به انجام این کار کند، اما سوالی که برای افراد در این رابطه ایجاد می ‌شود این است که کد فعال سازی چیست و نحوه به دست آوردن آن به چه صورت می باشد.

در این رابطه باید گفت که کد فعال سازی در واقع یک کد شش رقمی بوده که برای هر گوشی موبایل به صورت اختصاصی تعریف شده است و تمامی افراد پس از خریداری کردن گوشی موبایل مورد نظر قادر به دریافت این کد به جهت ثبت مالکیت تلفن همراه برای خط تلفن مورد نظر آن ها در سامانه همتا با استفاده از یکی از روش های موجود ( شامل سامانه همتا، اپلیکیشن همتا و سرشماره #777* ) می باشند.

نحوه دریافت این کد توسط دارنده گوشی موبایل بسته به نوع تلفن همراه خریداری شده اعم از گوشی موبایل دست دوم و تلفن همراه مسافرتی متفاوت می باشد لذا در ادامه به بیان روش های به دست آوردن کد فعالسازی در هر کدام است انواع گوشی موبایل ذکر شده در بالا پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: دانلود برنامه همتا


نحوه دریافت کد فعال سازی همتا برای گوشی موبایل آکبند یا نو
برای دریافت کد فعالسازی همتا ویژه گوشی موبایل آکبند بسته به نحوه خرید آن که شامل خرید از نمایندگی های معتبر تلفن همراه مورد نظر و یا خرید از فروشگاه های ویژه فروش گوشی موبایل موجود در سطح شهر لازم است تا یکی از روش های زیر را استفاده کنید. این روش ها عبارتند از:

خرید از نمایندگی های معتبر و رسمی: در این حالت کد فعال سازی مربوط به گوشی موبایل خریداری شده بر روی جعبه و یا کارت گارانتی درج شده است و خریدار با استفاده از آن می تواند به ثبت گوشی مورد نظر در مالکیت خط تلفن خود کند.

 خرید از فروشگاه های تلفن همراه: در این حالت نیز مانند روش قبل کد مربوطه بر روی جعبه و یا کارت گارانتی گوشی موبایل در گردیده است اما چنانچه این کد در محل مربوطه موجود نباشد لازم است تا فرد خریدار با استفاده از استعلام اصالت سنجی گوشی موبایل در سامانه همتا شماره تلفن شرکت وارد کننده تلفن مورد نظر را دریافت و به شرکت مورد نظر اطلاع رسانی کرده و در نهایت اقدام به دریافت این کد از سوی آن ها کند .

بیشتر بخوانید: انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا


دریافت کد فعال سازی همتا برای گوشی موبایل دسته دوم
چنانچه گوشی موبایل که شخص خریداری کرده است کد فعال سازی داشته باشد و در سامانه همتا قبلا ثبت شده باشد، در واقع به این معنا است که گوشی موبایل خریداری شده دست دوم می باشد.

در این حالت لازم است تا شخص فروشنده از طریق حساب کاربری خود در سامانه همتا اقدام به طی کردن مراحل مربوط به انتقال مالکیت گوشی موبایل یاد شده از حساب شخصی خود به حساب کاربری شخص خریدار کند.

پس از انجام موفقیت آمیز این کار، کد فعالسازی مربوط به گوشی موبایل از طریق سرشماره HAMTA به شماره تلفن مربوط به فرد خریدار که در این سامانه ثبت شده است ارسال خواهد گردید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام در سامانه همتا
دریافت کد فعال سازی همتا برای گوشی موبایل مسافرتی
چنانچه گوشی موبایل خریداری شده از نوع گوشی موبایل مسافرتی باشد در این حالت فرد خریدار جهت دریافت کد فعال سازی تلفن همراه خود باید به کارتابل مربوط به حساب کاربری خود در سامانه همتا مراجعه و گزینه مربوط به مسافر را انتخاب کند.

پس از طی کردن مراحل تعریف شده در این گزینه یه پیامک تایید از سوی سامانه برای شماره تلفن ثبت شده وی ارسال می گردد که حاوی کد فعالسازی می باشد. با استفاده از این کد می توانند مالکیت خوشی موبایل را به خط تلفن مورد نظر خود اختصاص دهند.

کارشناسان مرکز مشاوره دینا آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون کد فعالسازی همتا پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: روش های انتقال مالکیت گوشی سامسونگ در سامانه همتا



سوالات متداول


1- دریافت کد فعال سازی همتا برای گوشی موبایل آکبند به چه صورت است ؟
برای دریافت کد فعال سازی همتا ویژه گوشی موبایل آکبند بسته به نحوه خرید آن که شامل خرید از نمایندگی های معتبر تلفن همراه مورد نظر و یا خرید از فروشگاه های ویژه فروش گوشی موبایل موجود در سطح شهر متفاوت است که در متن مقاله به آن اشاره شده است


2- دریافت کد فعال سازی همتا برای گوشی موبایل دسته دوم به چه صورت است ؟
در این حالت لازم است تا شخص از طریق سامانه همتا و پس از ثبت نام در سامانه همتا اقدام به طی کردن مراحل مربوط به انتقال مالکیت گوشی موبایل به وسیله این سامانه کند که در متن مقاله به آن اشاره شده است


3- دریافت کد فعال سازی همتا برای گوشی موبایل مسافرتی به چه صورت است ؟ 
 لازم است تا پس از ثبت نام در سامانه همتا با مراجعه به صفحه شخصی خود از کارتابل مربوط به مسافر و در پیامک تایید درخواست می تواند کد مربوطه را دریافت کند که در متن مقاله توضیح داده شده است

منبع : کد فعالسازی همتا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wJqX
نظرتان را بنویسید