بیماری واژینیسموس و روش های درمان آن چیست؟

بیماری واژینیسموس و روش های درمان آن چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
رها احمدی
بیماری واژینیسموس چیست؟
واژینیسموس نوعی بیماری اختلال جنسی در زنان است که باعث سفت شدن و انقباض غیر ارادی عضلات ناحیه واژن در هنگام دخول و نزدیکی می شود. این بیماری که به دلیل ترس از دخول به واژن می باشد می تواند بصورت خفیف یا شدید باشد. طول درمان واژینیسموس بستگی به نوع درمان و تلاش خود فرد و انجام دقیق درمان مرحله به مرحله واژینیسموس دارد.

تشخیص علائم واژینیسموس :
تشخیص علایم واژینیسموس یکی از مهمترین مراحل مقابله با این بیماری است. بسیاری از خانم ها حتی نمی دانند که واژینیسموس چیست و زمانی که دچار این مشکل می شوند به دلیل عدم آگاهی کافی، بشدت نگران می شوند.

واژینیسموس و درد و ترس از نزدیکی ، رابطه تنگاتنگی با هم دارند. روش تشخیص این نوع اختلال جنسی معمولا سخت نیست و خانم ها با کمی دقت براحتی می توانند نشانه ها و علائم واژینیسموس را تشخیص دهند اما برای مطمئن شدن از این موضوع باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که تشخیص واژینیسموس هیچ آزمایش مخصوصی ندارد و پزشک با توجه به علائم ظاهری ، سایر آزمایشات و معاینات مختلفی که انجام میدهد به این مشکل پی می برد.

آیا درمان قطعی واژینیسموس امکان پذیر است؟
جواب به سوال بالا به میزان زیادی به خود شما و همسرتان بستگی دارد. برای درمان قطعی واژینیسموس اولین قدم پذیرش این واقعیت است که شما دچار واژینیسموس یا دخول غیرممکن هستید. پس باید به خود بگویید من واژینیسموس هستم و باید به دنبال این باشم که واژینیسموس چگونه درمان میشود و تمام تلاشتان را برای این کار بکنید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ngXD
نظرتان را بنویسید