آزمایش آنتی بادی آنتی اسمیت / (Anti SM)

آزمایش آنتی بادی آنتی اسمیت / (Anti SM)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
sabalab

آزمایش آنتی بادی آنتی اسمیت

این تست جهت تشخیص یا تفریق اختلالات خودایمنی و همچنین مانیتور کردن پیشرفت بیماری خودایمنی بکار می رود. آزمایش آنتی بادی آنتی اسمیت زمانی درخواست می گردد که تست ANA فرد مثبت باشد و یا زمانی که تظاهرات بالینی مانند اختلالات خودایمنی در فرد یافت شود کاربرد دارد.این آنتی‌بادی در بیماری مختلط بافت همبند در کسانی که علائم بیماری ‌های خودایمن همپوشان را نشان می‌دهند یافت میشود.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه نیرو مسلح)

آزمایش Anti-U1snRNP را باید فقط برای کسانیکه ANA آن ها مثبت باشد ولی بین SLE و بیماری مختلط بافت همبند مشکوک هستند انجام داد.اگر این تست هم مثبت باشد بیماری مختلط بافت همبند و اگر Anti-Sm مثبت باشد بیماری SLE خواهد بود.

Sm (اسمیت) یک ریبونوکلئوپروتئین هسته ای کوچک متشکل از چندین اتوآنتی ژن پروتئینی است. آنتی بادی های Sm برای بیماری لوپوس اریتماتوز اختصاصی هستند و تقریباً در ۳۰٪ از این بیماران وجود دارد. در بیماران مبتلا به لوپوس اریتماتوز، میزان آنتی بادی های ضد Sm با گذشت زمان نسبتاً ثابت باقی می ماند.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بانک ملی) Sm یکی از ۴ آنتی ژنی است که معمولاً به آنتی ژنهای قابل استخراج (ENA) معروف هستند. سایر ENA‌ها عبارتند از:RNP ، SS-A/Ro و SS-B/La.

هر ENA از یک یا چند پروتئین مرتبط با RNA کوچک هسته ای تشکیل شده است. آنتی بادی های ENA در بیماران مبتلا به بیماری های بافت همبند (بیماری های روماتیسمی سیستمیک) از جمله لوپوس، بیماری بافت همبند مختلط، سندرم شوگرن، اسکلرودرما (اسکلروز سیستمیک) و پلی متیوزیت/درماتومیوزیت شایع است.

جزییات را در سایت آزمایشگاه صبا ملاحظه نمایید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qGr3
نظرتان را بنویسید