سیگار کشیدن و ابتلا به کرونا

سیگار کشیدن و ابتلا به کرونا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
sabalab

سیگار و ابتلا به کرونا

ویروس کرونا از جمله عوامل بیماری زای تنفسی هستند و ممکن است از یک سرماخوردگی خفیف تا بیماری های شدیدتری را باعث شوند. عوامل زمینه ای متفاوتی (مانند بیماری های قلبی و عروقی و دیابت) می توانند روند طبیعی بیماری را تغییر دهند. این سوال مطرح می شود که با توجه به درگیرشدن دستگاه تنفسی و ریه ها در بیماری کرونا، آیا استعمال دخانیات و سیگار ، می تواند در روند پیشرفت این بیماری و ابتلا به کرونا تاثیرگذار باشد؟

مقالاتی در خصوص ارتباط کرونا و سیگار

با شروع پاندمی کرونا، مقالات علمی متعددی در خصوص این بیماری در ژورنال‌های مختلف دنیا چاپ شد. از آنجاییکه این بیماری کاملا جدید بود، جامعه علمی دنیا در خصوص چاپ این مقالات سختگیری نکرد.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه تعاون در بابل) اساسا فرد متخصصی وجود نداشت تا مقالات را صحت سنجی و راستی آزمایی کند. یکی از اولین داده‌ها و مقالاتی که در این زمینه چاپ شد، مربوط به یک مقاله‌ی چینی بود. با بررسی آماری افراد مبتلا به کرونا در کشور چین، به این نتیجه رسید که تعداد افراد سیگاری مبتلا به کرونا کمتر از افراد دیگر است (با توجه به جامعه‌ی آماری کشور چین).

پس از آن نیز مقالاتی در کشورهای ایتالیا و فرانسه نیز منتشر شد و در بخش نتیجه‌گیری، به ارتباط میان کشیدن سیگار و جلوگیری از ابتلا به کرونا پرداخته بود. این محققان گفتند نیکوتین موجود در سیگار،(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه روستایی در بابل) با تاثیرگذاری بر دریافت‌کننده‌های سلولی (گیرنده‌های سلولی) به نام ACE2، مانع از ورود ویروس کرونا به سلول‌ها میشود. نتیجتا احتمال ابتلای افراد سیگاری به کرونا را کاهش داد. تنها گیرنده‌ی تایید شده‌ی ویروس سارس-کوو-۲ (کووید-۱۹) به نام ACE-2 بر روی دیواره‌ی سلول‌های ریه چسبیده و در حقیقت محل ورود این ویروس به سلول است. ظاهرا نیکوتین برروی این گیرنده‌ها اثر گذاشته و احتمال ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد. در همکاری دانشگاه پیرئوس (یونان) و دانشگاه اوتا (ایالات متحده آمریکا) نیز نتایج کسب شد که داستان جالبی دارد!

برای دیدن جزییات بیشتر به سایت آزمایشگاه پاتوبیولوژی صبا مراجعه نمایید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JJRD
نظرتان را بنویسید