کشیدن دندان چقدر است ؟

 کشیدن دندان چقدر است ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

هزینه کشیدن دندان چقدر است ؟ مقدمه: چند سال پیش از یک روانشناس پرسیدم چطوری میشه با یک نگاه، پارتنر مناسبم رو بشناسم؟ جواب داد؛ اول به دندوناش نگاه کن و بعد به کفشاش.
کسی که که به تمیزی دندون ها و کفش هاش اهمیت نده و برای خودش ارزش قائل نشه برای تو هم ارزشی قائل نمیشه.

از آن روز سالها گذشت تا متوجه درستی این جملات شدم‌. در واقع اولین وظیفه ما نسبت به خودمان، سالم و زیبا نگه داشتن دندان هایمان است. دندان تمیز و زیبا و سالم نشانه شخصیت ماست.
و این اولین چیزی است که ما باید از همان ابتدا به فرزاندانمان بیاموزیم و البته خود باید الگوی مناسبی در این زمینه باشیم. کمترین کار و ارزان ترین کاری که باید برای دندان هایمان انجام دهیم:
حداقل روزی ۲بار مسواک زدن و روزی ۱بار نخ دندان کشیدن است.

و البته باید سالی دو مرتبطه برای معاینه به پزشک مثل مراجعه کارت تخفیف کاشت مو  مراجعه کرد تا در صورت هرگونه آسیب احتمالی خیلی زود‌ متوجه آن شویم و برای درمان آن اقدام کنیم. چرا که هرگونه سهل انگاری باعث از دست رفتن دندان و در نهایت کشیدن دندان میشود. پس اولین وظیفه هرکسی در مقابل خودش مراقبت از دندان هایش است.
اگر اینجا کسی هست که بهانه ای اعم از گرانی هزینه های دندان پزشکی و تورم و غیره دارد لازم است بیمه تخفیفی کارت طلایی را اینجا معرفی کنیم تا هیچ بهانه ای برای سربازدن از مراقبت های دندان پزشکی نداشته باشیم.

هزینه کشیدن دندان, کشیدن دندان, تخفیف کشیدن دندان

برای اطلاعات بیشتر در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

چه عواملی سبب پوسیدگی دندان میشوند ؟

سیستم بدن ما انسان ها اینگونه طراحی شده است که باید دائما در حال خوردن و آشامیدن باشیم. این مواد همواره در ارتباط مستقیم با دندان هایمان هستند از این رو اگر تغذیه نامناسبی داشته باشیم خیلی زود آسیب آن را بر روی دندان هایمان متوجه میشویم. در کنار تغذیه مناسب باید مراقبت ها را جدی بگیریم. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و معاینات مکرر تاثیر بسزایی بر سلامت دندان ها دارند. اما شاید بپرسید منظورمان از تغذیه مناسب چیست؟

در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

تغذیه مناسب جهت سلامت دندان ها

روزانه با خوردن و آشامیدن میلیون ها باکتری وارد دهان ما میشوند که معمولا مضر نیستند ولی برخی از آنها عامل اصلی پوسیدگی دندان ها هستند. در واقع این باکتری های مضر پلاک نام دارند که ما آن را مانند لایه ای زرد رنگ و چسبنده بر روی دندان میشناسیم. این لایه حاوی میلیون ها باکتری است که لایه ای ناخوشایند و زرد و چسبنده بر روی دندان ایجاد میکنند و معمولا صبح ها هنگام بیداری از خواب متوجه حضور این باکتری ها برروی دندان هایتان میشوید که حس نا خوشایندی را منتقل میکنند. و البته این باکتری ها از مواد قندی موجود در غذای ما تغذیه میکنند.
این باکتری ها مواد قندی و کربوهیدرات را دریافت و اسید تولید میکنند. اسید تولید شده به مرور زمان بر روی مینای دندان اثر گذاشته و باعث پوسیدگی دندان ها میشود. بنابراین در اولین اقدام از خوردن بیش از حد نوشیدنی و غذاهای قندی به خصوص قند مصنوعی امتناع کنید. و دومین قدم به محض خوردن این مواد، سریعا مسواک زده و دهانتان را پاکسازی کنید. معمولا نوشیدنی ها خیلی سریع از دهان پاک میشوند ولی غذا ها و خوراکی ها را باید با دقت بیشتری شست و شو دهید.

نتیجه عدم مراقبت از دندان ها

اگر همانطور که گفته شد از دندان هایتان مراقبت نکنید و بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید، به مرور زمان پلاک ها به شکل جرم روی دندان هایتان باقی میمانند و با تولید اسید دندان ها را پوسیده میکنند. در ابتدا ممکن است فقط یک پوسیدگی ساده باشد ولی اگر دیر متوجه آن شوید و برای ترمیم و پر کردن دندانتان اقدام نکنید، این پوسیدگی عصب دندان را هم درگیر میکند و در نهایت باعث از دست رفتن دندان میشود‌. در این مرحله نمیشود هیچ کاری برای دندان انجام داد و تنها راه کشیدن آن است.

کشیدن دندان و هزینه کشیدن دندان

دندان پزشک ژل مخصوصی را به لثه شما میزند و اگر دندان بی حس نشد آمپول بی حسی به لثه شما تزریق میکند. وقتی کاملا دندانتان بی حس شد، با ابزار مخصوص اقدام به کشیدن دندان میکند.
از آنجایی که دندان به استخوان فک محکم شده است لازم است دندان پزشک چندین بار محکم دندان را تکان دهد تا حفره باز تر شود و در نهایت با وارد آوردن فشار زیاد، دندان را خارج کند. سپس بلافاصله گازی را در جای دندان کشیده قرار میدهد و از شما میخواد با دهانتان آن را محکم نگهدارید تا خونریزی صورت نگیرد.

هزینه کشیدن دندان

هزینه کشیدن دندان و یا کارت تخفیف عصب کشی دندان به نسبت دیگر خدمات دندان پزشکی، مناسب تر است. حتی گاها برخی افراد برای اینکه توانایی پرداخت هزینه پر کردن و عصب کشی یا هر نوع ترمیمی را ندارند، اقدام به کشیدن دندان میکنند. ولی اهمیت وجود دندان بر هیچ یک از ما پوشیده نیست و درست ترین کار این است، تا جایی که ممکن است دندانتان را ترمیم کنید. ولی اگر مشکل هزینه است، ما برای آن نیز چاره ای اندیشیده ایم!

کارت طلایی و هزینه دندانپزشکی

احتمالا نام کارت تخفیف زیبایی و یا کارت بیمه دندانپزشکی به گوشتان خورده است. این کارت طوری طراحی شده که شامل تمامی افراد میشود. هر یک از ما با داشتن این کارت میتوانیم تمامی ترمیم های دندان پزشکیمان را با کمترین هزینه انجام دهیم. این کارت بیمه شامل تخفیفات ۳۰تا ۷۰ درصدی است و با توجه به نوع خدماتی که دریافت کرده اید متغیر خواهد بود. بله! کارت طلایی آمده تا لبخندی زیبا را به مردم عزیزمان ایران هدیه دهد.

لینک مرجع https://kartetalaee.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BDl2
نظرتان را بنویسید