خط چشم از چه موادی ساخته می‌شود؟ / روش های کشیدن خط چشم مایع

خط چشم از چه موادی ساخته می‌شود؟ / روش های کشیدن خط چشم مایع
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
رها احمدی
خط چشم از چه موادی ساخته می‌شود؟
به طور کلی خط چشم‌ها انواع مختلفی دارند و می توانند مدادی، مایع یا کرمی و ژلی باشند، خوشبختانه امروزه از مواد سمی مثل سرب در ترکیب خط چشم‌ها استفاده نمی‌شود اما مثل همه لوازم آرایشی خط چشم هم می تواند فرمول و ترکیب متفاوت و متنوعی داشته باشد

اما از هر نوع و مارکی که استفاده کنید سه فاکتور اصلی در ترکیب آن ثابت و ضروری خواهد بود، این سه ترکیب عبارتند از ماده ورقه کننده، ماده غلیظ کننده و رنگدانه.

ماده ورقه کننده این وظیفه را دارد که ترکیب خط چشم را به صورت یک ورقه نازک روی پوست شما شکل دهد و کشیدن آن را آسان‌تر کند.

ترکیب بعدی که غلیظ کننده نام دارد شامل موادی است که بافت و حجم خط چشم را شکل می‌دهند و آن را از یک جوهر رنگی معمولی متمایز می‌کند. این مواد شامل موم، صمغ و ژل‌های مختلفی است که از منابع طبیعی به دست می‌آیند. بهترین خط چشم‌ها حاوی موم ژاپنی هستند که از نوع درخت به نام درخت موم که در ژاپن می‌روید به دست می‌آیند.

آخرین فاکتور، رنگدانه است که رنگ خط چشم را شکل می‌دهد و برای رنگ مشکی و قهوه‌ای معمولا از اکسیدهای آهن و برای رنگ‌های روشن‎تر مثل سفید از دی اکسید تیتانیوم استفاده می‌شود. اکسید کروم رنگ سبز و ماده اولترامارین هم رنگ آبی به دست می‌دهد. از آن جایی که خط چشم خیلی نزدیک به چشم کشیده می‌شود بنابراین بسیار مهم است که ترکیبات موجود در آن برای چشم زیان آور نباشند و باعث حساسیت چشمی نشوند.

سایت ewg.org پایگاه داده کاملی را درباره ردیابی مواد سمی موجود در محصولات آرایشی ارائه داده است و شما می‌توانید برندهای تایید شده را در این مجموعه مشاهده کنید. منبع اطلاعت دیگری که در این مورد مفید خواهید بود پایگاه peta.org است که لیستی از برندهای آرایشی را منتشر کرده است که روی حیوانات آزمایش انجام نمی دهند.


ترفندهایی برای کشیدن خط چشم مایع
حال که با تاریخچه و ترکیبات خط چشم آشنا شدید می‌خواهیم در ادامه ترفندهایی مهم و کاربردی را برای کشیدن خط چشم‌های مایع بیان کنیم، همان طور که می‌دانید خط چشم مایع پردردسرترین نوع خط چشم است و کشیدن آن روی چشم بسیار مشکل است و اگر خطا کنید همه زحمت شما به هدر خواهد رفت.

همیشه مستقیم به آینه نگاه کنید و سر خود را بالا یا پایین نگیرید، کشیدن خط چشم‌های مایع را همیشه از گوشه خارجی آن و درست از همان نقطه‌ای شروع کنید که می‌خواهید خط چشم شما آن‌جا به پایان برسد.

به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید زاویه خط چشم را پیدا کنید و از کشیدن خطوطی که زاویه خیلی تندی دارند و یا زیادی راست هستند نجات خواهید یافت! ابتدا با یک نقطه کوچک و ظریف این نقطه انتهایی را مشخص کنید سپس از گوشه داخلی چشم شروع کنید و سعی کنید با بهترین قوس ممکن آن را به نقطه انتهایی متصل کنید.

این قوس را با خطوط کوتاه ادامه دهید و هر چند وقت یک بار به پایین نگاه کنید تا مطمئن شوید خط را در محل مناسبی می‌کشید. اگر در این کار دچار اشتباه شدید نگران نشوید تا زمانی که این مایع خشک نشده است شما می‌توانید با یک گوش پاک کن که به مرطوب کننده آغشته شده است اشتباه خود را پاک کنید.

این ترفند روشی عالی برای پاک کردن خط چشم است و باعث می‌شود خطی که کشیده‌اید تمیزتر شده و انتهای آن به خوبی تیز شود.


یک تکنیک دیگر برای این کار استفاده از یک قلموی ظریف، یک سایه چشم قهوه‌ای و آب است. ابتدا قلمو را داخل آب خیس کنید و در پالت سایه قهوه‌ای فرو برده و در امتداد خط مژه خود کشیده و کمی ادامه دهید. سپس یک خط چشم ماژیکی یا مایع بردارید و روی این خط را با آن پررنگ کنید با این کار هیچ فاصله‌ای بین خط چشم و خط مژه شما مشخص نخواهد بود و آرایش یک دست و حرفه‌ای به نظر خواهد رسید. در انتها مژه‌ها را فر کنید و ریمل بزنید و در صورت تمایل از مژه مصنوعی برای کامل کردن آرایش چشمان خود استفاده کنید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/P7qw
نظرتان را بنویسید