سامانه عضویت و اخذ پروانه نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir

سامانه عضویت و اخذ پروانه نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

کلیه متقاضیانی که  دارای مدرک کارشناسی از رشته های روانشناسی و مشاوره بوده و به دنبال اشتغال حرفه ای در این رشته ها هستند باید در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir ثبت نام نموده و هزینه مربوط به عضویت را پرداخت نماید. در این حالت می توانند در آزمون نظام روانشناسی شرکت نموده و موفق به دریافت پروانه اشتغال در این حوزه شوند.

 

افراد بعد از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک کارشناسی ارشد معتبر از سوی وزارت خانه های علوم و بهداشت در یکی از رشته های روانشناسی و مشاوره می توانند به عضویت در سازمان در آیند. اشتغال در این رشته ها بدون دریافت پروانه نظام روانشناسی امکان پذیر نیست، لذا متقاضیان باید در سامانه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir عضو شده و خود را برای مراحل بعدی اخذ مجوز آماده نمایند.

 

جهت ورود به سامانه نظام روانشناسی و مشاوره کلیک نمایید.

 

عضویت در سازمان نظام  روانشناسی و مشاوره

 

 

یکی از امکانات سامانه سازمان نظام روانشناسی دسترسی به فرم عضویت هست که از سایت pcoiran.ir قابل دریافت می باشد.

 

سامانه نظام روان شناسی و مشاوره از بخش های مختلفی مانند کارگاه های  آموزشی، کمیسیون های تخصصی و فرم های سازمانی که مربوط به عضویت جدید و تقاضای صدور پروانه اشتغال می باشد، تشکیل شده است. در ادامه مقاله قصد داریم متقاضیان را با سایت نظام روانشناسی و مشاوره آشنا نموده و نحوه دریافت فرم های عضویت را توضیح دهیم.

 

عضویت در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir

پس از دانش آموختگی در رشته ها و گرایش های روانشناسی و مشاوره می توان در سامانه نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir عضو شد و از امکانات متنوع این سازمان استفاده کرد. یکی از مزایای عضویت در سازمان روانشناسی این است که در صورت دریافت شماره عضویت می توان برای اخذ پروانه فعالیت در رشته روانشناسی و مشاوره نیز اقدام نمود. در ادامه نحوه عضویت  در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به صورت راهنمای تصویری ارائه شده است.

 

برای ارائه درخواست عضویت نظام روانشناسی ابتدا به سایت pcoiran.ir رفته و نوع زبان خود ( انگلیسی – فارسی ) را انتخاب نمایید.

 

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

 

به پایین صفحه رفته و از بین گزینه های موجود روی فرم های سازمانی کلیک نمایید.

 

عضویت در سایت  نظام روانشناسی و مشاوره

 

در صفحه جدیدی که پیش رویتان باز شده می توانید فرم انواع تقاضا نامه را مشاهده نمایید . برای ثبت نام در هر قسمت احتیاج به شماره عضویت در سازمان است، لذا ابتدا گزینه تقاضای عضویت جدید را کلیک نمایید.

 

عضویت در سایت نظام روانشناسی و مشاوره

 

پس از کلیک بر این قسمت، فرم تقاضا نامه عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نشان داده می شود. با تکمیل اطلاعات خواسته شده و پرداخت هزینه که بین 200 تا 400 هزار تومان است به عضویت در این سازمان در می آیید.

 

 

متقاضیان می توانند با مطالعه مقاله زیر از نحوه عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به طور کامل همراه با راهنمای تصویری مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: نحوه عضویت در سازمان روانشناسی و مشاوره



 

دریافت پروانه نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir

متقاضیانی که می خواهند پروانه روانشناسی و مشاوره دریافت نمایند باید در مقطع کارشناسی ارشد این دو رشته ادامه تحصیل داده و پس از فارغ التحصیلی از شرایط ارائه درخواست اخذ پروانه مطلع شوند. در ادامه اخذ پروانه برای متقاضیان اشتغال در رشته روانشناسی را توضیح داده ایم.

 

در فرم زیر می توانید اطلاعات خواسته شده جهت اخذ مجوز نظام روانشناسی و مشاوره را مشاهده نمایید.

 

فرم اخذ مجوز نظام روانشناسی و مشاوره
فرم اخذ مجوز نظام روانشناسی و مشاوره

 

متقاضیانی که رشته لیسانس شان روانشناسی و مشاوره نیست باید در آزمون علمی حرفه ای نظام روانشناسی که معمولا 2 بار در سال برگزار می شود، نیز موفق شوند. مواد امتحانی این آزمون عبارت است از:

 

روانشناسی رشد

روانشناسی یادگیری

آسیب شناسی روانی کودک و بزرگسال

نظریه های مشاوره و روان درمانی

تهیه و کاربرد آزمون های روانشناختی

اخلاق حرفه ای

 

متقاضیان پس از این آزمون می بایست در مصاحبه تخصصی نظام روانشناسی نیز که در گرایش های مختلف رشته مشاوره و روان شناسی برگزار می گردد حضور یافته و حداقل امتیاز لازم را کسب نمایند. در این صورت پروانه روانشناسی و مشاوره برای آن ها صادر و امکان اشتغال و یا تاسیس کلینیک برای آن ها فراهم می شود.

 

کلیه افرادی که قبل از ماه بهمن سال ۱۳۹۳ در مقطع کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌ های مرتبط با روان‌ شناسی و مشاوره شروع به تحصیل کرده بودند، پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد (با وجود داشتن مدرک کارشناسی غیر مرتبط) می‌توانستند پروانهٔ فعالیت بگیرند.

 

اما طبق تصویب قانون جدید در دوره سوم شورای مرکزی در سال ۱۳۹۳، در حال حاضر تنها افرادی که حداقل دو مقطع تحصیلی در رشته‌های مرتبط با روان‌شناسی و مشاوره را گذرانده باشند (داشتن مدرک معتبر کارشناسی و کارشناسی ارشد مرتبط یا داشتن مدرک معتبر کارشناسی ارشد و دکترا از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یکی از رشته‌های مرتبط با روان‌شناسی و مشاوره) می‌توانند پس از طی مراحلی، پروانهٔ فعالیت بگیرند.

 

عضویت حداقل یکسال در سازمان نظام روانشناسی یکی از شرایط تاسیس کلینیک مشاوره و روانشناسی می باشد. برای اطلاع از جزئیات شرایط دیگر پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطلعه نمایید.

در ادامه بخوانید: شرایط تاسیس کلینیک مشاوره و روانشناسی

 

 

 

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا پاسخگوی سوالات داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا شما را در مورد شرایط عضویت و دریافت پروانه اشتغال روانشناسی راهنمایی می نماید.

 

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ سایت عضویت در سازمان نظام روانشناسی چیست؟

✔️ همان طور که توضیح داده شد برای عضویت و دریافت پروانه اشتغال باید به سایت نظام روانشناسی که آدرس آن در متن مقاله است مراجعه شود.



 

2- ✔️ نحوه دریافت پروانه روانشناسی و مشاوره چگونه است؟

✔️ برای دریافت پروانه اشتغال ابتدا باید در سازمان نظام روانشناسی شماره عضویت دریافت کرد که راهنمای تصویری عضویت در آن سازمان در متن مقاله موجود است.



 

3- ✔️ آزمون نظام روانشناسی برای دریافت مجوز اشتغال شامل چه مواد امتحانی می شود؟

✔️ متقاضیان علاوه بر تسلط بر روانشناسی رشد و یادگیری باید بر سایر مواد امتحانی که در متن مقاله ذکر شده مسلط باشند.

منبع : سامانه عضویت و اخذ پروانه نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/z385
نظرتان را بنویسید