سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir

سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir، با هدف نظارت بر سازمان های صنفی کشور، راه اندازی شده است. متقاضیان صدور پروانه کسب، می توانند به سایت ثبت نام پروانه کسب مراجعه و اقدام به ثبت درخواست خود نمایند. نحوه پیگیری درخواست پروانه کسب در این سایت، با وارد کردن شماره رهگیری درخواست ثبت شده است و از قسمت پیگیری سایت، امکان پذیر می باشد.

 

بر مبنای ماده دو قانون صنفی: "هر شخص حقیقی یا حقوقی که در یکی از فعالیت‌ های‌ صنفی‌ اعم از تولید، تبدیل، خرید، فروش، توزیع، خدمات و خدمات فنی سرمایه‌گذاری‌ کند و به‌ عنوان پیشه‌ ور و صاحب حرفه و شغل آزاد، خواه به شخصه یا با مباشرت دیگران‌، محل کسبی دایر یا وسیله کسبی فراهم آورد و تمام یا قسمتی از کالا، محصول یا خدمات‌ خود را به طور مستقیم یا غیرمستقیم و به صورت کلی یا جزئی به مصرف کننده عرضه‌ دارد، فرد صنفی شناخته می‌شود."

هر فرد صنفی، برای اشتغال به فعالیت خود، نیاز به کسب مجوز فعالیت و اشتغال یا همان پروانه کسب، از طریق اتحادیه های صنفی دارد. در غیر این صورت، فعالیت او بدون مجوز و غیر قانونی بوده و منجر به تعطیلی کسب و کار فرد می گردد. از این رو، لازم است تا همه افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارند، اقدام به کسب مجوز نمایند.

در این مقاله، قصد داریم تا به معرفی سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir، امکانات این سامانه و سایت ثبت نام پروانه کسب بپردازیم و در خصوص نحوه پیگیری درخواست پروانه کسب، همچنین تقاضای تمدید پروانه کسب در سایت سامانه آن، نکاتی را خدمت شما عزیزان، ارائه دهیم.

برای ورود به سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir کلیک کنید.

 

سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir

 

 

کاربران، جهت ورود به سامانه ایران اصناف، به آدرس iranianasnaf.ir مراجعه کنند.



 

معرفی سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir

مطابق قانون نظام صنفی کشور، کلیه افراد صنفی که ماده دو همین قانون، اقدام به مشخص نمودن آن ها کرده است، ملزم به دریافت پروانه کسب، جهت اشتغال و راه اندازی کسب و کار خود می باشند. بر مبنای ماده 5 قانون نظام صنفی: پروانه کسب، "مجوزی است که طبق مقررات این قانون، به منظور شروع و‌ ادامه کسب و کار یا حرفه، به فرد یا افراد صنفی، برای محل مشخص یا وسیله کسب معین‌ داده می‌شود". فعالیت بدون پروانه کسب، غیرقانونی بوده و منجر به جریمه و در نهایت، تعطیلی کسب و کار فرد می گردد. 

سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir، با هدف نظارت بر سازمان های صنفی کشور راه اندازی شده است و مانند سایر سامانه ها نظیر سامانه جامع ثبت شرکت ها،  اقدام به ارائه خدمات اینترنتی برای متقاضیان، می نماید. بر خلاف گذشته که افراد برای ثبت نام و درخواست پروانه کسب و تمدید آن، باید حضوری به نهادهای ذی ربط مراجعه می نمودند، امروزه، با راه اندازی سامانه ایران اصناف، متقاضیان درخواست پروانه کسب می توانند با ورود به سایت ثبت نام پروانه کسب، اقدام به ثبت درخواست نمایند. نحوه پیگیری درخواست پروانه کسب نیز، از طریق قسمت پیگیری همین سامانه، امکان پذیر می باشد.

حتما بخوانید: تاخیر یا عدم صدور پروانه کسب

 

امکانات سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir

در قسمت قبل، به معرفی سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir  و نحوه پیگیری درخواست در این سامانه، پرداختیم و توضیح دادیم، برای قانونی بودن کسب و کارها در محل کسب و کار، نیاز به دریافت مجوز اشتغال یا همان پروانه کسب می باشد. سایت ثبت نام پروانه کسب یا سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir، همانند سایر سامانه های راه اندازی شده از سمت دولت، نظیر سامانه مردم، دارای امکانات مختلفی است. امکانات سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir عبارتند از:

پروانه کسب: متقاضیان امور مربوط به پروانه کسب از قبیل درخواست صدور، تمدید، تغییر نشانی، تغییر رسته و انتقال آن به ورثه یا نماینده قانونی، همچنین افرادی که متقاضی اصلاح مشخصات صاحب پروانه یا تغییر صاحب پروانه می باشند و افراد متقاضی درخواست مجوز محصولات دخانی، درخواست کارت اصناف یا اشتغال المثنی، پروانه کسب المثنی، درخواست شعبه فروشگاه زنجیره ای و تکمیل درخواست سامانه پیشخوان مجوز ها، می توانند از خدمات این قسمت از سایت استفاده نمایند.

پیگیری: این قسمت، جهت ارائه خدمات به افرادی طراحی شده است که قصد پیگیری ثبت نام، پرداخت آنلاین، پرداخت وجوه الزامی اتحادیه، پرداخت حق عضویت سالانه، جست و جوی شناسه صنفی، استعلام پروانه بر مبنای کد ملی، استعلام واحد دارای پروانه بر مبنای کد پستی، ثبت مباشر در پروانه کسب، ثبت شریک در درخواست پروانه کسب، جست و جوی مباشر، جست و جوی مجوز محصولات دخانی بر مبنای کد ملی و شناسه صنفی، و پیگیری تامین مالی بنگاه های صنفی تولیدی را دارند.

گزارشات: در این قسمت، امکان جست و جوی مصوبات، لیست روسای سازمان های صنفی کشور، لیست واحد های صنفی بر اساس کد آیسیک، نوع فعالیت یا نوع رسته آنها، لیست فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای و آمار رانندگان صنفی، وجود دارد.

ناوگان: افرادی که قصد جست و جوی کد ملی رانندگان را دارند، می توانند از خدمات این بخش از سایت، استفاده نمایند.

شکایت: این قسمت، ارائه دهنده خدمت در خصوص امور ثبت و پیگیری شکایت و پیگیری پرداخت می باشد.

افراد فعال در اصناف مختلف، ممکن است، جهت انجام برخی امور مربوط به شغل خود، اقدام به استخدام نیروی کار نمایند و خوب است که از شرایط قرارداد کار، بر مبنای قانون کار جمهوری اسلامی ایران، مطلع باشند. جهت این امر، می توانند به مطالعه مقاله زیر بپردازند. 

بیشتر بخوانید: قرارداد کار چیست، ویژگی و شرایط صحت آن

 

 

 

نحوه درخواست صدور پروانه کسب در سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir

در قسمت قبل، در خصوص امکانات سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir، توضیح دادیم. یکی از امکانات این سامانه که در بخش پروانه کسب سایت، امکان بهره مندی از آن برای متقاضیان وجود دارد، درخواست صدور پروانه کسب، از طریق سایت ثبت نام پروانه کسب به آدرس iranianasnaf.ir می باشد. نحوه درخواست صدور پروانه کسب در سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir ، مطابق مراحل زیر می باشد:

در ابتدا، عبارت سامانه ایران اصناف یا آدرس iranianasnaf.ir را در مرورگر خود جست و جو نمایید.

 

سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir

 

سپس از قسمت پروانه کسب، در سایت ثبت نام پروانه کسب، گزینه درخواست صدور پروانه کسب را انتخاب کنید.

 

سایت ثبت نام پروانه کسب iranianasnaf.ir

 

در این مرحله، شما با پیغامی رو برو می شوید که از شما خواسته شده است در ابتدا، در سامانه پیشخوان مجوز ها به آدرس g4b.ir درخواست خود مبنی بر صدور، تمدید، تغییر رسته، نشانی یا مالکیت را ثبت کنید.

 

نحوه پیگیری درخواست پروانه کسب

 

پس از ثبت درخواست در سامانه پیشخوان مجوز ها، مجددا به سایت ثبت نام پروانه کسب به آدرس iranianasnaf.ir بازگشته و با انتخاب گزینه تکمیل درخواست سامانه پیشخوان مجوزها، اقدام به ثبت درخواست صدور پروانه کسب خود نمایید.

 

سامانه ثبت نام پروانه کسب ایران اصناف iranianasnaf.ir

 

در این قسمت، شماره درخواست خود را که زمان ثبت درخواست، در سامانه پیشخوان مجوز ها به آدرس g4b.ir به شما داده شده است را به همراه کد ملی یا شماره پاسپورت، در کادر مربوطه وارد نمایید.

 

درخواست پروانه کسب در سایت ثبت نام پروانه کسب iranianasnaf.ir

 

پس از ورود به سامانه، در ابتدا شما باید اطلاعات مربوط به نوع پروانه کسب، رسته شغلی، اطلاعات صنفی و اطلاعات مربوط به مباشر را وارد نمایید و با تایید آیین نامه عمومی پروانه کسب و رسته شغلی، اقدام به ثبت نهایی درخواست خود نمایید تا به شما یک کد رهگیری، جهت پیگیری های بعدی داده شود.

بیشتر بخوانید: شرایط تاسیس انجمن های صنفی کارگران و کارفرمایان​

 

نحوه تمدید پروانه کسب در سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir 

در قسمت قبل، در خصوص نحوه درخواست صدور پروانه کسب، در سایت ثبت نام پروانه کسب، به آدرس iranianasnaf.ir، توضیح دادیم. بر مبنای قانون نظام صنفی، تمدید پروانه کسب، الزامی می باشد. متقاضیان تمدید پروانه کسب، باید به سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir، مراجعه نمایند. نحوه تمدید پروانه کسب، در سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir، دقیقا مشابه درخواست صدور این پروانه و مطابق مراحل زیر می باشد:

در ابتدا، با جست و جوی آدرس سایت iranianasnaf.ir، وارد سامانه شوید.

در این مرحله، از قسمت پروانه کسب، گزینه درخواست تمدید پروانه کسب  را انتخاب کنید.

 

سایت ثبت نام پروانه کسب سامانه ایران اصناف  iranianasnaf.ir

 

در این قسمت، به شما پیغامی نمایش داده می شود مبنی بر اینکه ابتدا، در سامانه پیشخوان مجوز ها به آدرس g4b.ir درخواست خود مبنی بر صدور، تمدید، تغییر رسته، نشانی یا مالکیت را ثبت کنید.

 

نحوه پیگیری درخواست پروانه کسب

 

پس از ثبت درخواست تمدید پروانه کسب، در سامانه پیشخوان مجوز ها، دوباره به سامانه اصناف ایران iranianasnaf.ir بازگشته و با انتخاب گزینه تکمیل درخواست سامانه پیشخوان مجوزها، اقدام به ثبت درخواست تمدید پروانه کسب خود نمایید.

 

سامانه ثبت نام پروانه کسب ایران اصناف iranianasnaf.ir

 

در این قسمت، شماره درخواست خود که در سایت g4b.ir به شما داده شده است را به همراه کد ملی و یا شماره پاسپورت، وارد نمایید و با انتخاب گزینه ادامه، وارد سایت درخواست تمدید پروانه کسب شوید. 

 

درخواست پروانه کسب در سایت ثبت نام پروانه کسب iranianasnaf.ir

 

پس از ورود به سامانه، با تکمیل اطلاعات مربوط به نوع پروانه کسب، رسته شغلی، اطلاعات صنفی و اطلاعات مربوط به مباشر و با تایید آیین نامه عمومی پروانه کسب و رسته شغلی، اقدام به ثبت نهایی درخواست تمدید پروانه کسب خود نمایید تا به شما یک کد رهگیری، جهت پیگیری های بعدی داده شود.

بیشتر بخوانید: ارکان انجمن های صنفی کارگری و کارفرمایی

 

نحوه پیگیری ثبت نام در سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir

برای پیگیری ثبت نام خود در سایت ثبت نام پروانه کسب، همانند نحوه پیگیری هر درخواست دیگری، از قبیل ثبت اینترنتی در خواست کد فراگیر و نظیر آن، شما نیازمند داشتن کد رهگیری هستید که موقع ثبت نام و ثبت درخواست، به شما داده شده است. نحوه پیگیری ثبت نام در سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir، مطابق مراحل زیر می باشد:

در ابتدا، مطابق آنچه در قسمت های قبل توضیح دادیم، با جست و جوی آدرس سایت iranianasnaf.ir، وارد سامانه شوید.

در این مرحله از قسمت پیگیری، اقدام به انتخاب گزینه پیگیری ثبت نام نمایید.

 

سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir

 

در این قسمت، کد رهگیری، شماره ملی و یا شماره پاسپورت را در کادر مربوطه وارد نمایید و گزینه ادامه را انتخاب کنید تا بتوانید درخواست خود را پیگیری نمایید.

 

نحوه پیگیری درخواست در سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir

با طی کردن مراحل بالا، و نحوه پیگیری درخواست پروانه کسب به همان شیوه ای که توضیح داده شد، متقاضی، از وضعیت درخواست ثبت نام خود در سایت ثبت نام، آگاه خواهد شد. همچنین، برای استعلام مالیات بر ارزش افزوده، متقاضیان می توانند، مقاله زیر را مطالعه نمایند.

در ادامه بخوانید: سامانه مالیات بر ارزش افزوده www.eavt.ir

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir پاسخ دهند .

سوالات متداول

 

1- سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir چیست؟

سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir سامانه ای است که با هدف نظارت بر سازمان های صنفی کشور راه اندازی شده است و اقدام به ارائه خدمات اینترنتی برای متقاضیان می نماید که توضیحات کامل آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

2- نحوه درخواست صدور پروانه کسب در سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir چگونه است؟

نحوه درخواست صدور پروانه کسب با مراجعه به سایت ثبت نام پروانه کسب iranianasnaf.ir و انتخاب گزینه درخواست صدور پروانه کسب می باشد که توضیحات کامل آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

3- نحوه تمدید پروانه کسب در سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir چگونه است؟

نحوه تمدید پروانه کسب ورود به سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir و انتخاب گزینه درخواست تمدید پروانه کسب و ثبت درخواست در سامانه پیشخوان مجوزها می باشد که توضیحات کامل آن در متن مقاله ارائه شده است.

منبع : سامانه ایران اصناف iranianasnaf.ir

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/AR1B
نظرتان را بنویسید