سامانه سیدا چیست ؟

سامانه سیدا چیست ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
خوارزم سازه
سیدا یا همان سیستم یکپارچه دانشگاه آزاد اسلامی ، سامانه اینترنتی جهت انجام بسیاری از امور دانشجویی در کلیه واحد های دانشگاهی آزاد و سناد است. برای هر یک از دانشجویان جدید الورود به دانشگاه آزاد یک حساب کاربری در سامانه سیدا تعریف می شود و دانشجو از این پس می تواند پرداخت شهریه ، انتخاب واحد ، دریافت کارنامه ، دریافت کارت ورود به جلسه و … را با ورود به پورتال خود در سیدا انجام دهد و دیگر نیازی به مراجعه به دانشگاه نیست.
سامانه سیدا دانشگاه آزاد سامانه بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری دنیا می باشد. سامانه سیدا دانشگاه آزاد همانند تمامی سامانه‌های جامع دانشگاهی از اواخر دهه 80 راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفته شده است؛ هرچند که هنوز تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از این سامانه sida.iau.ir استفاده نمی‌کنند، اما اصلی‌ترین و معروفترین سامانه دانشگاه آزاد اسلامی سامانه سیدا محسوب می‌شود.
دانشگاه‌های استفاده‌کننده از سامانه سیدا دانشگاه آزاد : این سامانه نیز همانند سامانه هم‌آوا که مختص دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می باشد، تنها مختص دانشگاه آزاد است و بسیاری از واحدهای این دانشگاه برای انجام فعالیت‌های آموزشی دانشجویان خود از سامانه سیدا بهره می‌گیرند؛ البته تعدادی از واحدها از سامانه‌های دیگری را برای انجام امور دانشگاهی خود کمک می‌گیرند مانند دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز که از سامانه جامع دانشگاهی الماس استفاده میکند. برای دسترسی به سامانه سیدا دانشگاه آزاد بطور مستقیم میتوانید از سایت ایران تحصیل اقدام کنید.
با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور امکان برگزاری امتحانات به صورت حضوری وجود ندارد. از این رو دانشگاه آزاد سامانه امتحانات غیر حضوری دانشگاه آزاد سامانه سیدا دانشگاه آزاد sida را طراحی نموده است. سایت سیدا دانشگاه آزاد علاوه بر برگزاری امتحانات به صورت آنلاین خدمات متنوع دیگری را نیز برای دانشجویان ارائه می دهد. از جمله خدمات سامانه سیدا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• ارزشیابی اساتیدش
• مشاهده کارنامه
• آموزش مجازی و آنلاین
• امور دانشجویی و پژوهشی
• امور مالی و شهریه دانشگاه
• و…
دانشجویان هر یک از واحد های دانشگاه آزاد جهت شرکت در امتحانات خود باید در زمان مقرر، به سامانه امتحانات غیر حضوری دانشگاه آزاد به سامانه سیدا دانشگاه آزاد sida مراجعه نمایند. برای هر یک از واحد های دانشگاه آزاد لینک و آدرس اینترنتی جداگانه ای برای ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد طراحی شده است
راهنمای ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد :

1. ابتدا وارد سامانه آموزشیار داشنکاه ازاد به نشانی edu.iau.ac.ir شوید .
2. سپس در قسمت نام کاربری ، کد دانشگاه + شماره دانشجویی + @edu را وارد کنید .
3. در قسمت کلمه عبور کد دانشگاه و شماره دانشجویی را وارد کنید .
4. پس از وارد شدن به سایت ، در قسمت ثبت نام دروس دانشجو میتوانید شهریه خود را پرداخت کنید و پس از آن انتخاب واحد خود را انجام دهید .

نحوه انتخاب واحد درسامانه سیدا دانشگاه آزاد:

طبق مراحل ذکر شده پس از پرداخت هزینه برای انتخاب واحد وارد بخش ثبت نام دروس دانشجو شوید .
در این بخش ، گزینه انتخاب کلاس درس از دروس دانشجو یا انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو را انتخاب کنید .
در این مرحله کد درس را وارد کنید .
سپس لیست دروس و اساتید نمایش داده میشود که میتوانید با توجه به ساعت و روز های ارایه شده انتخاب واحد خود را انجام دهید .
نحوه مشاهده وضعیت تحصیلی در سامانه سیدا دانشگاه آزاد :

برای مشاهده وضعیت کلی دانشجو که چند واحد گذرانده است ، ترم های مشروطی ، معدل کل ، سقف تعداد واحد هایی که می تواند انتخاب کند ، بر روی گزینه خلاصه وضعیت تحصیلی
در سمت چپ کلیک کنید .
نحوه تغییر رمز عبور در سامانه سیدا دانشگاه آزاد :

برای تغیر رمز ورود به این سمانه وارد شوید پس از ورود به سامانه در صفحه نخست ، گزینه تغییر رمز را انتخاب کنید و رمز جدید را وارد نمایید.
سایت دیگری از دانشگاه ازاد جهت کلاس های انلاین راه اندازی شده است. واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد یا همان سایت imsmap.iauec.ac.ir برای دانشجویان این دانشگاه فعال شد. دقت داشته باشید که شمار زیادی دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی می توانند برای شرکت در کلاس های درس این دانشگاه از طریق سایت دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی اقدامات لازم را انجام دهند.علت طراحی سامانه imsmap.iauec.ac.ir دسترسی دانشجویان دانشگاه آزاد به کلاس های درسی و همین طور امکان برقراری ارتباط با اساتید مشغول به تحصیل در این دانشگاه است
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/K42G
نظرتان را بنویسید