ترمیم معدل برای کنکور 1400

ترمیم معدل برای کنکور 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آموزش و پرورش امکان ترمیم معدل را برای داوطلبانی که مشول سوابق تحصیلی کنکور 1400 بوده و معدل پایینی دارند فراهم کرده است . این دسته از متقاضیان می توانند یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی خرداد ، شهریور و دی ماه با مراجعه به منطقه آموزشی فارغ التحصیلی خود برای ثبت نام اقدام کنند .




یکی از بزرگ ترین نگرانی‌ های داوطلبان کنکور سراسری 1400 ، موضوع تاثیر معدل در کنکور است یعنی برخی از داوطلبان که معدل بالایی ندارند ممکن است این گونه تصور کنند که هیچ راه حلی برای جبران معدل گذشته خود ندارند . همین مسئله باعث می‌ شود که حس دلسردی کرده و نتوانند به خوبی برای شرکت در کنکور 1400 آماده شوند اما این دسته از داوطلبان می‌ توانند از قانونی به اسم ترمیم معدل برای جبران معدل کم خود استفاده کنند .

با توجه به تاثیر 30 درصدی معدل در کنکور و اهمیت ترمیم معدل برای آن دسته از متقاضیانی که معدلشان پایین بوده و از جزئیات این امر با خبر نیستند در این مقاله به منظور یاری این دست از داوطلبان به بررسی جزئیات ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی پرداخته شده است .



اهمیت ترمیم معدل برای کنکور 1400
آموزش و پرورش به منظور یاری داوطلبانی که موفق به کسب نمره بالا در دروس امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی نشده اند ترمیم معدل را پیش بینی کرده است . ترمیم معدل در واقع امکان شرکت مجدد در امتحانات دروسی است که فرد موفق به کسب نمره بالا نشده و سبب می شود نمرات جدید در صورت بالا بودن از نمره قبلی به عنوان سوابق تحصیلی آن ها در نظر گرفته شود .

در نتیجه ترمیم معدل یک فرصت برای بهبود تاثیر معدل در کنکور سراسری است و در صورتی نمرات جدید در سوابق تحصیلی فرد در کنکور تاثیر داده می شود که این نمرات بالاتر از نمره قبلی داوطلب باشد اما چنانچه نمره گرفته شده پایین تر از نمره قبلی باشد سازمان سنجش نمره بهتر را برای داوطلب در کنکور تاثیر می دهد .

بیشتر بخوانید: تاثیر معدل در کنکور 1400






افراد مجاز برای شرکت در ترمیم معدل برای کنکور 1400
ترمیم معدل تنها مخصوص کنکور سراسری و دانشگاه هایی است که معدل و سوابق تجصیلی یکی از شرایط پذیرش آن ها است . با توجه به اینکه تاثیر سوابق تحصیلی کنکور شامل سه گروه از داوطلبان می شود و تنها این دست از متقاضیان مجاز به شرکت برای ترمیم معدل هستند که در این بخش این گروه معرفی شده اند :



 داوطلبانی که دیپلم خود را در یکی از رشته های نظری مثل ریاضی ، تجربی ، انسانی از سال 1384 به بعد گرفته اند . 

 داوطلبانی که پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 به بعد گرفته اند . 

 داوطلبان نظام جدید که دیپلم خود را سال 98 به بعد دریافت می کنند . 



 بنابراین اگر دیپلم نظام قدیم ( دیپلم قبل از سال 84 ) یا فنی حرفه ای یا کاردانش دارید یا دیپلم تان را قبل از سال 84 گرفته اید نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم ندارید و همچنین اگر به جای پیش دانشگاهی می خواهید از مدرک کاردانی تان استفاده کنید یا پیش دانشگاهی تان را قبل از سال 91 گرفته اید نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی ندارید .

بیشتر بخوانید: dipcode.medu.ir










زمان و محل ثبت نام برای ترمیم معدل برای کنکور 1400
معمولا ثبت نام برای ترمیم معدل یک ماه قبل از امتحانات نهایی ( خرداد ، شهریور و دی ) صورت می گیرد و هر فردی فقط یکبار می تواند در ترمیم معدل شرکت کند و محدودیتی در انتخاب تعداد دروس در نوبتی که شرکت می کند وجود ندارد .

محل ثبت نام برای ترمیم معدل ، مدرسه بزرگسالان منطقه آموزشی که قبلا فرد در آن فارغ التحصیل شده‌ می باشد . متقاضیان ترمیم معدل در نظر داشته باشند بابت برگزاری امتحان مجدد برای کسانی که دیپلم خود را گرفته اند ، برای هر درس مبلغی بابت چاپ و تصحیح اوراق از دانش آموزان دریافت می شود .

بیشتر بخوانید: نحوه برگزاری کنکور 1400








نکات مهم ترمیم معدل کنکور 1400
 نمرات اکتسابی متقاضیان ترمیم معدل جایگزین نمرات قبلی نخواهد شد و صرفا جهت اعمال در سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ملاک خواهد بود . همچنین اگر نمرات کسب شده پایین‌ تر باشد نمرات قبلی ( بهتر ) در سوابق داوطلب اعمال خواهد شد . 

 سؤالی که ممکن است برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور ، پیش بیاید این است که آیا آن ها هم می توانند برای ترمیم معدل دیپلم خود از این راه اقدام کنند یا خیر ؟ پاسخ ، منفی است . چرا که طبق مصوبه وزارت آموزش و پرورش ، نمرات و معدل جدید افراد ، صرفا برای کنکور اعتبار دارد و نمرات اصلی کارنامه آن ها تغییری نخواهد کرد .

در ادامه بخوانید: کنکور 1400

در نظر داشته باشید کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا با اطلاع دقیق از شرایط و قوانین ترمیم معدل از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی می توانند پاسخگوی سوالات شما باشند . 




سوالات متداول


1- ثبت نام ترمیم معدل در چه باز زمانی صورت می گیرد ؟
مطابق متن مقاله متقاضیان می توانند یک ماه قبل از امتحانات نهایی خرداد ، شهریور و دی ماه برای ثبت نام اقدام کنند .




2- آیا نمرات دریافتی در ترمیم معدل در کارنامه متقاضی درج می شود ؟
مطابق متن مقاله ترمیم معدل فقط به منظور بهبود وضعیت سوابق تحصیلی فرد در کنکور موثر است و نمرات کارنامه را تغییر نمی دهد .




3- برای ترمیم معدل به کدام منطقه اموزشی باید مراجعه شود ؟
به منطقه آموزشی که فرد در آنجا مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده ، برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به متن مقاله مراجعه کنید .

منبع : ترمیم معدل برای کنکور 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J5Ay
نظرتان را بنویسید