کارنامه نهایی کنکور سراسری

کارنامه نهایی کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش برای تمامی داوطلبانی که فرم انتخاب رشته کنکور سراسری را تکمیل کرده اند ، یک کارنامه تحت عنوان کارنامه نهایی ، سبز یا محرمانه منتشر می کند . این کارنامه مبین وضعیت علمی داوطلب در مقایسه با آخرین فرد پذیرفته شده در همان کد رشته محل است .



سازمان سنجش پس از برگزاری کنکور سراسری ، نتایج آزمون را در دو مرحله به اطلاع داوطلبان می رساند . در هر یک از این مراحل کارنامه ای در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که بر اساس آن وضعیت داوطلب نسبت به سایر رقبا مشخص می شود .

کارنامه اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری کارنامه ای است که در مرحله اول منتشر می شود این کارنامه به جزئیات مربوط به قبولی یا عدم قبولی داوطلب تا کد رشته محل قبولی می پردازد . اما کارنامه نهایی کنکور سراسری ( کارنامه سبز یا محرمانه ) چند روز  پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 بر روی سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قرار می گیرد .

این کارنامه جزئیات دقیق فرم انتخاب رشته داوطلب را به همراه شانس قبولی در هر رشته محل انتخابی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد . با توجه به نزدیک شدن زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 مطالعه این مقاله راهنمای مناسبی برای تجزیه و تحلیل کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 می باشد .



زمان انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 99
کارنامه نهایی گنکور سراسری به صورت اینترنتی و از سایت سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت . زمان دقیق دریافت این کارنامه در سال جاری مشخص نیست اما پیش بینی می شود بر طبق روال سال گذشته ، یک الی دو هفته پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ، این کارنامه قابل دریافت باشد .



 " به محض اعلام زمان انتشار کارنامه نهایی کنکور 99 این مقاله به روزرسانی خواهد شد و لینک دریافت آن در این بخش قرار داده خواهد شد . "



 شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از زمان دقیق انتشار این کارنامه مطلع شوید .

بیشتر بخوانید: کارنامه نهایی دانشگاه آزاد










نحوه مشاهده کارنامه نهایی کنکور سراسری 99
متقاضیان برای دریافت کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و پس از ورود به بخش کنکور سراسری بر روی لینک مربوط به " کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 " کلیک نمایند . در این بخش صفحه ای باز می شود که شما به دو روش می توانید کارنامه نهایی خود را مشاهده نمایید .

روش اول : با وارد کردن شماره پرونده و شماره شناسنامه و سال تولد 

روش دوم : وارد کردن شماره داوطلبی ، شناسنامه و سال تولد







بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت کنکور سراسری



توضیحات کارنامه نهایی کنکور سراسری 99
کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 همان فرم انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلب می باشد که به ترتیب مورد بررسی قرار گرفته و رتبه داوطلب با رتبه آخرین نفر قبولی مقایسه شده است . تصویر زیر نمونه ای از کارنامه نهایی این آزمون را نشان می دهد .

 کارنامه نهایی دارای 5 ستون است . 

ستون ترتیب علاقه : در این ستون ترتیب رشته محل های انتخابی داوطلب که در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 99 درج کرده بود نشان داده شده است .

ستون کد رشته انتخابی : در این ستون کد رشته محل های انتخابی داوطلب درج شده است .

 ستون رتبه داوطلب : نشانگر آن است که خود داوطلب نفر چندم در بین تمام کسانی که کد رشته مورد نظر را انتخاب کرده اند شده است .

 ستون آخرین رتبه قبولی : این عدد نشانگر آخرین فرد پذیرفته شده در بین همه داوطلبانی است که در یکی از انتخاب های خود کد رشته محل مورد نظر را انتخاب کرده اند . 

  ستون نتیجه : در این ستون انتخاب های شما به ترتیب علاقه بررسی می شود . در صورتی که در رشته محلی رتبه شما پایین تر از رتبه آخرین نفر قبولی باشد آن رشته محل به عنوان محل قبولی شما اعلام می شود و با علامت * در این ستون نشان داده می شود . در صورتی که در این ستون عددی درج شده باشد مفهوم آن در انتهای کارنامه ارائه خواهد شد .





با یک مثال نحوه بررسی کارنامه سبز را با توجه به کارنامه فوق شرح می دهیم : 

مثلا فرض کنیم در انتخاب شماره پنج جدول بالا ، فردی اتاق عمل علوم پزشکی ایران را انتخاب کرده است این فرد در بین تمام کسانی که اتاق عمل علوم پزشکی ایران را انتخاب کرده اند 1778 مین نفر بوده است ( از لحاظ تراز و رتبه در سهمیه ) و آخرین داوطلبی که این کد رشته محل را پذیرفته شده است 578 مین نفر بوده است .

با توجه به این مثال متوجه می شویم که امکان قبولی در این کد رشته محل برای این داوطلب بسیار ضعیف است زیرا فرد تقریبا 1200 نفر از آخرین فرد فاصله دارد . بنابراین 1200 اختلاف بین افرادی است که آن کد رشته محل را انتخاب کرده اند با آخرین فرد پذیرفته شده است .

در نتیجه : برای آنکه داوطلبی بر اساس کارنامه سبز امکان قبولی در رشته ای را داشته باشد دو نکته مورد نظر است :

رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی عدد کوچک تر یا مساوی باشد . 


مفهوم مندرجات كارنامه در ستون نتیجه
عدد  : به منزله عدم دارابودن شرايط و ضوابط اختصاصی مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور 99 می باشد ( نظير تكرار كد رشته انتخابی ، عدم رعايت جنسيت پذيرش ، عدم توجه به ضوابط رشته های دارای شرايط خاص برای رشته مذكور و...).



( نظير تكرار كد رشته انتخابی ، عدم رعايت جنسيت پذيرش ، عدم توجه به ضوابط رشته های دارای شرايط خاص برای رشته مذكور و... ) .

عدد  : بیانگر آن است که شما در یک کد رشته محل برای مصاحبه به دانشگاه دعوت شدید .
عدد  :  بیانگر آن است كه داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی ، در سهميه مجاز ديگری به جز سهميه نهايی پذيرفته شده است .

برای بهياران و يا كارمندان كه با استفاده از سهميه بهياران در رشته پرستاری و يا با استفاده از سهميه كارمندی پذيرفته شده اند نيز عدد 3 درج شده است.​


عدد : بیانگر آن است كه وضعيت علمی و عمومی شما در رشته های پرديس های فرهنگيان يا دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايی در دست بررسی می باشد .


عدد  : بیانگر آن است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزينش در انتخاب رشته‌ های دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت معلم شهيد رجايی امتياز لازم را كسب نکرده و در اولويت جذب قرار نگرفته است اين داوطلبان حداكثر ظرف دو ماه از زمان انتشار اسامی پذیرفته شدگان فرصت دارند با همراه داشتن کارت شناسایی و تصوير کارنامه نهایی به هسته گزينش آموزش و پرورش استان بومی به نشانی مندرج در پايگاه اطلاع رسانی هيات مرکزی گزينش وزرات آموزش پرورش به نشانی www.qozinesh.medu.ir مراجعه نمایید .

عدد  : به معنی عدم کسب حد نصاب امتياز در مصاحبه تخصصی و يا عدم احراز شرايط ( سن ، معدل ، ويژگی هاي جسمانی ، … و غيبت در مصاحبه ) می باشد 

عدد  : عدد نه به این معنی است که وضعیت علمی و عمومی شما در یکی از دانشگاه های شاهد ، علوم قضایی ، علوم پزشكی بقيه الله(عج)، شهيد مطهری ، صدا و سيماي جمهوری اسلامی ايران ، غير انتفاعی امام رضا (ع) ،علوم پزشکی ارتش ،دانشکده غير انتفاعی رفاه يا يکی از رشته های مديريت بيمه اکو ، دکتری پيوسته بيوتکنولوژی ،کاردانی فوريت هاي پزشکي ،تربيت مربی عقيدتی سياسی سپاه يا موسيقی نظامی دردست بررسی است .
علامت ( ) :  علامت *  نشان می‌ دهد که داوطلب در این کد رشته محل پذیرفته شده است .





در نظر داشته باشید توضیحات ارائه شده در این بخش بر اساس کارنامه نهایی سال 98 است به محض انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 در صورت تغییرات مقاله به روز رسانی می شود .

بیشتر بخوانید: کارنامه سبز کنکور سراسری








کاربرد کارنامه نهایی کنکور سراسری 99
از آنجایی که تحلیل کارنامه نهایی برای درخواست اشتباه در انتخاب رشته و رفع محرومیت از کنکور سراسری کاربرد اساسی دارد . بنابراین سازمان سنجش فرصت دوباره ای در اختیار داوطلبانی که به دلیل بی دقتی در نحوه انتخاب رشته ، خواهان بررسی اولویت های بعدی یا تغییر دوره قبولی خود می باشند یا در یک رشته محل روزانه پذیرفته شده اند و تمایلی به ثبت نام ندارند و خواهان رفع محرومیت از کنکور 99 هستند قرار می دهد .

بیشتر بخوانید: اعتراض به نتایج کنکور سراسری

از این رو متقاضیان برای اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند در مهلت مقرری که از سوی این سازمان اعلام می شود به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و از طریق ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعتراضات خود را مطرح نمایند .

 کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخگوی سوالات شما در خصوص نتایج نهایی کنکور 99 بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به تجزیه و تحلیل کارنامه شما می پردازند .




سوالات متداول


1-  کارنامه نهایی کنکور سراسری چه زمانی منتشر می شود ؟
احتمالا دو هفته بعد از انتشار نتایج انتخاب رشته این کارنامه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود که به محض مشخص شدن زمان دقیق آن ، مقاله به روز رسانی خواهد شد .




2- کارنامه سبز کنکور سراسری به چه صورت منتشر می شود؟
این کارنامه به صورت اینترنتی منتشر می شود که البته در این مقاله راهنمای تصویری نحوه دریافت کارنامه ارائه شده است .




3- برای دریافت کارنامه نهایی کنکور سراسری چه اطلاعاتی مورد نیاز است ؟
داوطلبان این آزمون برای مشاهده کارنامه نهایی می بایست اطلاعات ثبت نامی خود را داشته باشند که جزئیات بیشتر در متن مقاله ذکر شده است .

منبع : کارنامه نهایی کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5ZJA
نظرتان را بنویسید