نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آن دسته از داوطلبانی که پس از دریافت کارنامه اولیه ارشد مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد 99 شده اند می بایست در بازه زمانی مشخص به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و با دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و پس از طی کردن مراحلی ، اقدام به ثبت کد رشته ها بر اساس علاقه و پارامتر های خود کنند .



با وجود این که در چند سال اخیر ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده و تغییراتی در روند این آزمون ایجاد کرده ، اما انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هم چنان به صورت مجزا صورت می گیرد . از این رو داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شده اند می بایست به سایت azmoon.org مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند .

با توجه به حساسیت مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 داوطلبان می بایست به نحوه انتخاب رشته توجه ویژه داشته و با آگاهی کامل این مرحله را طی کنند . به دلیل سوالات متداول داوطلبان پیرامون نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بر آن شدیم به نگارش این مقاله بپردازیم . یادگیری مراحل این فرایند به متقاضیان در داشتن انتخاب رشته ای بی نقص و مناسب کمک می کند . در ادامه به نکات قابل توجه در نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 پرداخته و مراحل این فرایند را شرح می دهیم .  



مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به منظور شرکت در این فرایند باید مراحل زیر را طی کنند :



 مراجعه به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 به آدرس azmoon.org
 دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 و مطالعه دقیق آن
 بررسی لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 و استخراج رشته محل های مورد علاقه
 اولویت بندی رشته محل های انتخابی با توجه به فاکتورهای علاقه ، هزینه ، مسیر و کیفیت
 ورود به سامانه انتخاب رشته
 پرداخت هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99
 درج رشته محل های انتخابی در فرم اینترنتی و ثبت نهایی



در صورتی که این مراحل به ترتیب و با دقت کافی صورت گیرد بهترین نتیجه را برای داوطلب به ارمغان می آورد . برای مطالعه اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99 می توانید مقاله زیر را بخوانید . همچنین داوطلبان با عضویت در کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد می توانند اخبار و اطلاعیه های مرتبط با کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را مشاهده کنند .

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد









نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99
به دلیل تغییرات احتمالی در سامانه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 ، داوطلبان را با روند کلی این فرایند آشنا می کنیم .
سازمان سنجش هر ساله در انتهای کارنامه کارشناسی ارشد یک عدد 7 رقمی تحت عنوان کد دسترسی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد درج می کند . متقاضیان رشته محل های دانشگاه آزاد پس از مراجعه به سایت azmoon.org و درج این کد می توانند وارد سامانه انتخاب رشته شوند . حال کافی است با استفاده از یکی از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم هزینه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد را پرداخت کرده و مجوز تکمیل فرم اینترنتی را کسب نمایند .

در این مرحله امکان انتخاب 100 کد رشته محل متناسب با مجموعه امتحانی داوطلب وجود دارد و متقاضیانی که در دو کد رشته امتحانی شرکت کرده اند می توانند انتخاب های خود را به صورت تلفیقی از هر دو رشته انجام دهند . پس از درج تمامی کد رشته محل ها و کلیک بر روی گزینه ثبت نهایی یک کد رهگیری در اختیار داوطلب قرار می گیرد که ملزم به نگه داری آن تا اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می باشد .

با توجه به این که در حال حاضر لینک انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 فعال نیست به داوطلبان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد ضمن اطلاع از زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 از راهنمای تصویری مراحل این فرایند که به صورت هم زمان در این مقاله ارائه می دهیم بهره مند شوند .



راهنمای تصویری :
به منظور تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته ابتدا می بایست به سایت azmoon.org مراجعه کرده و گزینه " سامانه های ثبت نام و انتخاب رشته " را انتخاب نمایید . 







در صفحه باز شده روی لینک انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 99 کلیک کنید . 







در ادامه کافی است اطلاعات درخواستی را در وارد نموده و روی دکمه " ورود " کلیک کنید .







در صفحه باز شده میز کار داوطلب به نمایش در می آید .

قسمت اول ، مراحل انتخاب رشته را نشان داده و نکات امنیتی را ارائه داده است . 







قسمت دوم اطلاعات ثبت نامی و کد رشته امتحانی داوطلب را نشان می دهد . 







در قسمت سوم امکان انتخاب رشته محل های مورد علاقه داوطلب به ترتیب اولویت امکان پذیر است . بدین منظور می بایست رشته گرایش مورد نظر خود را از لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مندرج در دفترچه انتخاب رشته استخراج کرده و کد 5 رقمی مربوط به آن را در کادر اول وارد نمایید .

کادر دوم نیز مربوط به کد محل دانشگاهی مورد علاقه داوطلب می باشد که در ذیل هر رشته گرایش درج شده است . به محض تکمیل این دو کادر شماره اولویت داوطلب ، نام رشته گرایش و نام محل به طور خودکار به نمایش در می آید . حال کافی است بر روی گزینه " انتخاب " کلیک کنید تا رشته محل انتخابی به فرم انتخاب رشته شما اضافه شود . 







حال باید روی گزینه " مرحله بعد " کلیک کنید .







در صفحه باز شده پیش نمایش فرم انتخاب رشته شما نشان داده می شود که در صورت تایید نهایی می توانید کد رهگیری خود را دریافت نمایید . 









 راهنمای تصویری بالا ، نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال گذشته را نشان می دهد . لینک ورود به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 پس از فعال شدن در این جا قرا خواهد گرفت .



بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد


نکات قابل توجه در نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99
 به دلیل این که گزینش نهایی داوطلبان رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 بر اساس نمره و تراز اکتسابی آن ها صورت گرفته و اولویت انتخابی داوطلب تاثیری در این گزینش ندارد به متقاضیان توصیه می کنیم برای درج انتخاب های خود فاکتور علاقه را در اولویت قرار دهند .


  گزینه ثبت نهایی به معنی تایید تمامی انتخاب های درج شده در این مرحله می باشد . از این رو بهتر است قبل از ثبت نهایی حتما فرم انتخاب رشته خود را به طور دقیق بررسی نمایید ، چون مشخص نیست هم چون سال گذشته امکان ویرایش برای داوطلبان فراهم شود .

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از تجربیات متخصصان این مرکز استفاده نمایید . متقاضیان شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری 99 هم می توانند از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا بهره مند شوند .

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد









سوالات متداول


1- نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به چه صورت است ؟
راهنمای تصویری انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد در مقاله قرار گرفته است . با مشاهده مراحل به انتخاب رشته ارشد آزاد بپردازید .




2- کد دسترسی به لنتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99 در کجا درج می شود ؟
کد 7 رقمی دسترسی به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 در انتهای کارنامه اولیه ارشد درج شده که در متن مقاله به توضیح بیشتر آن پرداخته شده است .




3- آیا امکان ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99 وجود دارد ؟
به توجه به توضیحات متن مقاله توصیه می شود قبل از ثبت نهایی از درست بودن اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کنید . همچنین در صورت وجود امکان ویرایش متن مقاله بروزرسانی می شود .

منبع : نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4ZEk
نظرتان را بنویسید