استخدام بانک ها در سال 1400

استخدام بانک ها در سال 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

استخدام بانک ها در سال 1400 به منظور جذب نیروهای متخصص مورد نیاز هر یک از این بانک ها برگزار می شود. بانک های دولتی و خصوصی از طریق انتشار فراخوان و یا برگزاری آزمون های استخدامی نسبت به جذب نیروهای لازم در واحدهای بانکی سراسر کشور اقدام می کنند.

 

 

با توجه به پیشرفت امکانات ارائه شده توسط بانک ها و همچنین بالا رفتن روزافزون تعداد واحدهای اجرایی- اداری بانک های دولتی و خصوصی معمولا هر ساله بانک ها با انتشار یک یا چند فراخوان در هر سال نسبت به جذب نیروهای متخصص و با تجربه در مناصب و موقعیت های شغلی مختلف اقدام می کنند.

برخی از این بانک ها از طریق برگزاری آزمون های کتبی و برخی دیگر از طریق مصاحبه و بررسی سوابق داوطلبان برای استخدام افراد مورد نظر خود استفاده می کنند. شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام آزمون و فراخوان استخدامی هر بانک می تواند با دیگری متفاوت باشد و آزمون هماهنگی برای استخدام همه این بانک ها برگزار نمی شود.

با توجه به تعداد بالای بانک های متقاضی جذب نیرو در سال ۱۴۰۰ و به منظور اطلاع رسانی هر چه دقیق تر به متقاضیان آزمون های استخدامی بانک ها در سال جاری، در ادامه این مقاله اطلاعات جامعی در خصوص زمان، نحوه و شرایط ثبت نام آزمون استخدامی بانک های دولتی و خصوصی در سال 1400 را ارائه داده ایم.

 

زمان ثبت نام استخدام بانک ها در سال 1400

هر یک از بانک های دولتی یا خصوصی متقاضی استخدام نیرو در مشاغل مختلف معمولا با انتشار فراخوان یا اطلاعیه ای جزئیات استخدام خود اعم از زمان و مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام متقاضیان را اعلام می کنند. هر یک از بانک ها ممکن است سالیانه یک یا چند بار برای استخدام افراد مورد نیاز خود اقدام نمایند.

 

همچنین ممکن است برخی بانک ها هر چند سال یک بار برای استخدام نیرو در واحد های استانی خود اقدام کنند که بانک به بانک ممکن است این رویه و زمانبندی ثبت نام متفاوت باشد. استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۰ نیز به همین شکل بوده و فراخوان استخدام هر یک از بانک ها در محدوده های زمانی مختلفی آغاز شده و یا خواهد شد.

 

با توجه به عدم هماهنگی برگزاری آزمون استخدامی بانک ها، زمانبندی ثبت نام و برگزاری استخدام بانک ها نیز با یکدیگر یکسان نمی باشد. در ادامه زمانبندی ثبت نام استخدام بانک ها در سال جاری ارائه شده، البته به این موضوع دقت داشته باشید که برای موارد نامشخص در صورت اعلام زمان ثبت نام استخدام هر بانک در سال 1400، جدول زیر بروزرسانی خواهد شد.

 

بانک متقاضیزمان ثبت نام
استخدام بانک پارسیان16 تا 26 آذر
استخدام بانک ایران زمین15 تا 25 آذر
استخدام بانک سینا20 آبان تا 2 آذر
استخدام بانک گردشگری13 تا 17 آبان
استخدام بانک پاسارگاد19 تا 30 مهر
استخدام بانک صادرات1 تا 12 مهر
استخدام بانک رفاه کارگران14 تا 30 تیر
استخدام بانک ملت4 تا 11 خرداد

 

لازم به ذکر است که برخی از بانک ها فرم استخدامی و همکاری را در سایت بانک خود قرار داده اند و داوطلبان می توانند هر زمان با مراجعه به لینک ارائه شده اطلاعات و سوابق خود را در سایت ثبت کنند. این اطلاعات در سامانه این بانک ها ذخیره شده و در صورت نیاز بانک ها به جذب نیرو با آنها تماس گرفته می شود.

حتما بخوانید: مصاحبه آزمون استخدامی

 

 

نحوه ثبت نام استخدام بانک ها در سال 1400

استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۰ نیز برای هر یک از بانک های خصوصی یا دولتی بصورت مجزا برگزار می شود، لذا مراحل و شیوه ثبت نام هر یک با دیگری متفاوت است. آزمون یا فراخوان استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۰ ممکن است مستقیما از سوی همان بانک برگزار شود و یا اینکه برگزاری آن به سایر مراکز مانند جهاد دانشگاهی سپرده شود.

 

ثبت نام آزمون استخدامی بانک هایی که خود مجری برگزاری آزمون های استخدامی هستند در سایت همان بانک انجام می شود. این در حالی است که ثبت نام آزمون استخدامی بانک هایی که زیر نظر مجریان دیگر برگزار شده در سایت آن مجموعه انجام می شود. به عنوان مثال ثبت نام آزمون استخدامی بانک هایی که زیر نظر جهاد دانشگاهی انجام شده در سایت hrtc.ir انجام می شود.

 

با استناد به موارد ذکر شده به این جمع بندی می رسیم که ثبت نام استخدام بانک های سال ۱۴۰۰ با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت در مراحل، سایت ثبت نام، هزینه نام نویسی، اطلاعات لازم و ... می باشد. در ادامه به تفکیک جزئیات نحوه ثبت نام استخدام هر بانک را ارائه داده ایم. داوطلبان با کلیک بر گزینه استخدام هر بانک می توانند نحوه ثبت نام آن را مطالعه کنند.

 

بانک متقاضیوضعیت ثبت نام
استخدام بانک سامانهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک کارآفرینهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک قرض الحسنه مهر ایرانهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک گردشگریآغاز شده
استخدام بانک ملتآغاز شده
استخدام بانک تجارتهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک پاسارگادآغاز شده
استخدام بانک سیناآغاز شده
استخدام بانک ایران زمینآغاز شده
استخدام بانک صادراتآغاز شده
استخدام بانک رفاه کارگرانآغاز شده
استخدام بانک کشاورزیهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک شهرهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک مسکنهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک اقتصاد نوینهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک انصارهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک قوامینهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک پارسیانآغاز شده
استخدام بانک توسعه تعاونهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک حکمت ایرانیانهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک سرمایههنوز آغاز نشده است
استخدام بانک توسعه صادراتهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک خاورمیانههنوز آغاز نشده است
استخدام بانک دیهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک صنعت و معدنهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک قرض الحسنه رسالتهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک ملی ایرانهنوز آغاز نشده است
استخدام بانک سپههنوز آغاز نشده است
استخدام پست بانک ایرانهنوز آغاز نشده است

 

آزمون حسابداری رسمی کشور نیز از دیگر آزمون های هماهنگی است که معمولا علاقه مندان به حوزه های مالی و بانکی در آن نیز می توانند ثبت نام کنند. برای مطالعه جزئیات زمان و نحوه ثبت نام آزمون استخدامی حسابداران رسمی می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی انتخاب حسابدار رسمی

 

 

 

 

 

شرایط و مدارک ثبت نام استخدام بانک ها در سال 1400

متقاضیان و شرکت کنندگان هر یک از آزمون های استخدامی بانک ها در سال ۱۴۰۰ باید برای پذیرش نهایی و استخدام شدن در رشته شغلی انتخابی، تمامی شرایط عمومی و اختصاصی تعیین شده از سوی بانک را داشته باشند تا پس از بررسی مدارک و تطبیق آن با اطلاعات ثبت نامی تایید صلاحیت شده و بتوانند در شغل پذیرفته شده آغاز به کار کنند.

 

معمولا شرایط عمومی آزمون استخدامی بانک های خصوصی و دولتی مشابه بوده، اما شرایط استخدام هر یک از بانک ها و شغل های ارائه شده با دیگری متفاوت است. برخی از شرایط عمومی مشترک ثبت نام آزمون استخدامی بانک ها در سال 1400 به شرح زیر می باشد :

 

داشتن تابعیت ایرانی

تدین به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور

نداشتن سوء پیشینه کیفری

عدم اعتیاد

داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت معتبر

 

اما مطمئنا علاوه بر این موارد شرایط اختصاصی دیگری برای استخدام هر بانک و هر شغل موجود در آن متفاوت می باشد. شرط سنی، داشتن مدرک تحصیلی در رشته تحصیلی متجانس، داشتن سابقه کار، آشنایی با برخی نرم افزار ها و ... می توانند از جمله شرایط اختصاصی ثبت نام استخدام بانک ها در سال 1400 باشند.

 

علاوه بر شرایط استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۰، برخی از مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام این آزمون نیز با هم متفاوت و برخی دیگر مشابه هستند. مهم ترین اطلاعات و مدارک لازم برای ثبت نام استخدام بانک های خصوصی و دولتی در سال 1400 به شرح زیر می باشد :

 

مدارک و اطلاعات فردی / شناسایی

مدارک و اطلاعات سوبق تحصیلی

مدارک و اطلاعات سوابق کاری و حرفه ای

اطلاعات مربوط به محل سکونت و فعالیت

 

خاطر نشان می شود که شرایط و مدارک ثبت نام استخدام بانک ها در سال 1400 با انتشار اطلاعیه ثبت نام آزمون هر بانک مشخص و اعلام می شود. در ادامه اطلاعیه ثبت نام استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۰ به تفکیک ارائه شده که در صورت انتشار اطلاعیه های جدید نیز بروزرسانی می شود.

 

ردیفاطلاعیه ثبت نام بانک متقاضی
1اطلاعیه ثبت نام استخدام بانک پارسیان
2اطلاعیه ثبت نام استخدام بانک ایران زمین
3اطلاعیه ثبت نام استخدام بانک سینا
4اطلاعیه ثبت نام استخدام بانک گردشگری
5اطلاعیه ثبت نام استخدام بانک پاسارگاد
6اطلاعیه ثبت نام استخدام بانک صادرات
7اطلاعیه ثبت نام استخدام بانک رفاه کارگران
8اطلاعیه ثبت نام استخدام بانک ملت

 

همچنین آزمون مشاوران مالیاتی نیز از دیگر آزمون هایی است که علاقه مندان به شرکت در استخدام بانک ها در سال 1400 می توانند در این آزمون نیز ثبت نام کنند. داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات زمان و نحوه ثبت نام آزمون مشاوران مالیاتی مطلع شوند.

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون مشاوران رسمی مالیاتی ایران

 

 

 

 

مشاوره ثبت نام استخدام بانک ها در سال 1400

معمولا ثبت نام فراخوان استخدام یا برگزاری آزمون استخدامی بانک ها در محدوده های زمانی مجزا و متفاوت از هم انجام می شود و لذا داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۰ هستند می توانند برای بالا بردن شانس قبولی و استخدام خود در آزمون های استخدامی بانک های مختلف شرکت کنند.

 

متقاضیان باید به این موضوع توجه داشته باشند که معمولا در هر دوره از برگزاری آزمون یا فراخوان استخدام بانک های سال 1400 پذیرش برای برخی از رشته های شغلی و برخی از استان ها صورت می گیرد، لذا داوطلبان باید پیش از ثبت نام از این موارد اطلاع پیدا کنند تا در صورت داشتن شرایط لازم برای اشتغال در آن رشته، برای ثبت نام خود اقدام کنند.

 

علاقه مندان به استخدام شدن در شرکت ها و ارگان های دولتی می توانند علاوه بر ثبت نام آزمون استخدامی بانک ها در سال 1400 در آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی سال ۱۴۰۰ نیز شرکت کنند. داوطلبان برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام این آزمون می توانند مقاله زیر را مطالعه کنید.

در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۰

 

اگر پس از مطالعه مقاله استخدام بانک ها در سال 1400 سوالی در خصوص جزئیات زمان، نحوه یا شرایط ثبت نام فراخوان استخدامی بانک دولتی یا خصوصی سوالی دارید می توانید از طریق برقراری تماس تلفنی با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره هیوا پساخ تمامی سوالات و ابهامات خود را از ایشان دریافت کنید.

 

علاقه مندان به شرکت در فراخوان استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۰ می توانند با عضویت در کانال تلگرام و دنبال کردن صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا از آخرین اخبار و اطلاعیه های ثبت نام یا برگزاری آزمون های استخدامی بانک ها مطلع شوند.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ استخدام بانک ها در سال 1400 چه زمانی آغاز می شود؟

✔️ زمان ثبت نام و برگزاری استخدام بانک ها در سال 1400 برای هر بانک متفاوت می باشد که زمانبندی ثبت نام هر یک در این مقاله نیز ارائه شده است.



 

2- ✔️ ثبت نام در استخدام بانک ها در سال 1400 به چه صورتی انجام می شود؟

✔️ مراحل و نحوه ثبت نام استخدام برای بانک های مختلف در سال 1400 با یکدیگر متفاوت است و جزئیات آن در مقاله ارائه شده است.



 

3- ✔️ برای ثبت نام استخدام بانک ها در سال 1400 چه شرایطی را باید داشت؟

✔️ برای ثبت نام استخدام بانک ها در سال 1400 شرایط عمومی و اختصاصی از سوی هر واحد مشخص و اعلام می شود که در این مقاله جزئیات آن نیز ارائه شده است.

منبع : استخدام بانک ها در سال 1400

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2y6W
نظرتان را بنویسید