رتبه در زیر گروه چیست

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
رتبه در زیر گروه کنکور سراسری یکی از مهم ترین اطلاعات کارنامه کنکوره که همه داوطلبایی که مجاز به انتخاب رشته شدن ، باید با توجه به زیر گروهی که رشته مد نظرشون داره اون رو بررسی و فرایند انتخاب رشته کنکور رو انجام بدن .







بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و انتشار کارنامه اولیه داوطلبا ، رتبه های مختلفی در کارنامه دیده میشه ، ولی مهم ترین رتبه ای که داوطلبا به اون نیاز دارن و باید حتما انتخاب رشته خودشون رو بر اساس اون انجام بدن رتبه در زیر گروه رشته مد نظرشونه .

اما خیلی از داوطلبا فقط اسم زیر گروه به گوششون خورده و هیچ اطلاعاتی در مورد اون ندارن و اصلا نمی دونن که منظور از زیر گروه در کنکور چیست و چه جوری باید ازش استفاده کنن . برای همین در ادامه این مقاله در مورد زیر گروه و اهمیت استفاده از اون در انتخاب رشته کنکور توضیح دادیم .





زیرگروه در کنکور چیست
رشته های دانشگاهی در هر یک از گروه های تحصیلی ( ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ) به چند زیر گروه تقسیم میشن . ضرایب دروس امتحانی کنکور در زیر گروه های مختلف متفاوته . مثلا در رشته تجربی درس زمین شناسی برای زیر گروه یک ضریب صفر داره و برای زیر گروه 2 ضریب 3 .

این متفاوت بودن ضرایب دروس در کنکور باعث میشه که رتبه داوطلبا هم در زیر گروه های مختلف متفاوت باشه . به همین دلیل زمانی که کارنامه اولیه کنکور سراسری منتشر میشه ، داوطلبا باید رتبه خودشون رو در زیر گروه رشته ای که مد نظر دارن بررسی کنن . مثلا رشته داروسازی جزو رشته های زیر گروه 2 کنکور تجربیه و کسایی که علاقمند به قبولی در این رشته هستن باید ببینن رتبشون در زیر گروه 2 کنکور چند شده ولی برای قبولی در رشته پزشکی باید رتبه در زیر گروه 1 رو ملاک قرار بدن .



 اما از کجا بفهمیم که رشته مورد نظرمون در کدوم زیر گروه قرار داره ؟ 

در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، زیر گروه همه رشته ها نوشته شده و داوطلبایی که قصد تکمیل فرم انتخاب رشته رو دارن باید اول ببینن رشته های مورد نظرشون در کدوم یکی از زیر گروه های کنکور قرار داره تا با تحلیل و بررسی رتبه اصلی در کارنامه انتخاب رشته رو انجام بدن .





برای دانلود زیر گروه های گروه آزمایشیتون کلیک کنین .
زیر گروه های رشته تجربی
زیر گروه های رشته ریاضی
زیر گروه های رشته انسانی
زیر گروه های رشته هنر
زیر گروه های رشته زبان


 برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب رشته کنکور خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه .

بیشتر بخوانید : انتخاب رشته




اهمیت زیر گروه در برنامه ریزی کنکور سراسری
اما علاوه بر اهمیت زیر گروه در انتخاب رشته کنکور سراسری این موضوع در زمان برنامه ریزی کنکور هم اهمیت ویژه ای داره . همون طور که گفته شد ضرایب دروس کنکور در زیر گروه های مختلف متفاوته ، داوطلبا با بررسی این موضوع می تونن از ارزش دروس امتحانیشون مطلع بشن و ببینن کدوم یکی از درس ها در کنکور براشون ضریب بیشتری داره و باید بیشتر براش وقت بزارن .

زیر گروه های مختلف هر رشته علاوه بر دفترچه انتخاب رشته در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری هم نوشته شده که داوطلبا باید حتما قبل از برنامه ریزی برای کنکور ضرایب زیر گروه رشته دلخواهشون رو بررسی کرده و با توجه به اون برای مطالعه کنکور برنامه ریزی کنن . اینجوری می دونن که کدوم درسا براشون ضریب بیشتری داره و باید براش بیشتر وقت بذارن .



 برای داشتن یک برنامه ریزی دقیق و بی نقص برای کنکورتون پیشنهاد میدیم مقاله زیر رو بخونین .

در ادامه بخوانید : برنامه ریزی کنکور
اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در خصوص اطلاعات کارنامه کنکور و انتخاب رشته داشتین می تونین از کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو کمک بگیرن . راه ارتباطی شما با این کارشناسا از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو هستش .






سوالات متداول


1- منظور از رتبه در زیر گروه چیست ؟
رتبه در زیر گروه ، رتبه اصلی نشون دهنده رتبه داوطلب در زیر گروه رشته دلخواهشه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .


2- برای انتخاب رشته کنکور سراسری باید کدوم رتبه کنکور رو ملاک قرار بدیم ؟
همون طور که در این مقاله گفته شد ، مهم ترین رتبه در کارنامه کنکور رتبه در زیر گروهه داوطلباست .


3- اطلاع از زیر گروه رشته دلخواه چه کمکی به داوطلبا می کنه ؟
داوطلبا با اطلاع از زیر گروه رشته مورد علاقشون می تونن فرایند انتخاب رشته و برنامه ریزی کنکور رو دقیق تر انجام بدن .

منبع : رتبه در زیر گروه چیست
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/752r
نظرتان را بنویسید