کارنامه اولیه کارشناسی ارشد

کارنامه اولیه کارشناسی ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان با دریافت کارنامه ای تحت عنوان نتایج اولیه کارشناسی ارشد از عملکرد خود در کنکور ارشد 99 مطلع می شوند . به دلیل ادغام کنکور ارشد سراسری و آزاد نتایج اولیه در یک کارنامه مشترک منتشر شده و در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد . این کارنامه حاوی اطلاعاتی نظیر درصد دروس ، تراز و رتبه داوطلب بوده و در صورت درج واژه مجاز در آن ، فرد امکان شرکت در انتخاب رشته ارشد را دارد .




امسال نیز طبق روال سالیان گذشته نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد در دو مرحله اعلام می شود . نتایج اولیه کارشناسی ارشد 99 به صورت یک کارنامه منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد . پیرو این کارنامه وضعیت علمی داوطلبان مشخص شده و متقاضیان بر اساس رتبه و تراز اکتسابی خود می توانند در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 شرکت نمایند .

با توجه به یکپارچه بودن آزمون ، نتایج اولیه کارشناسی ارشد همه متقاضیان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه و غیر روزانه و همچنین دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود . از این رو داوطلبان می بایست در بازه زمانی مشخص به سایت این سازمان رفته و کارنامه خود را که حاوی درصد دروس امتحانی ، رتبه ، تراز و وضعیت مجاز بودن آن ها می باشد ، دریافت نمایند . در ادامه زمان و نحوه دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99 را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم . 



زمان دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99
سازمان سنجش پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد به بررسی پاسخنامه های داوطلبان پرداخته و نتایج این آزمون را در بازه زمانی مشخصی منتشر می کند . سال گذشته به دلیل وقوع سیل در برخی استان های کشور و تاخیر در زمان برگزاری آزمون ارشد کلیه مراحل بعدی نیز به تعویق افتاد و نتایج اولیه کارشناسی ارشد در دهه دوم تیر ماه اعلام  شد .

امسال نیز به علت شیوع بیماری کرونا و تعویق کنکور کارشناسی ارشد تمامی مراحل پذیرش ارشد به تأخیر افتاده و با توجه به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 99 در 2 و 3 مرداد پیش بینی می شود کارنامه اولیه ارشد در اواخر مرداد ماه و یا هفته اول شهریور ماه منتشر شود .



 زمان انتشار کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد 99 به محض اعلام بروزرسانی شده و لینک دریافت در اینجا قرار خواهد گرفت .



متقاضیان با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد هیوا و یا دنبال کردن صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا می توانند از زمان دقیق دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99 مطلع شوند . 



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد









نحوه دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99
در زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 99 متقاضیان می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود کارنامه اولیه کارشناسی ارشد را دریافت نمایند . برای مشاهده نتایج این آزمون دو روش جستجو وجود دارد :

1 – بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی

2 – بر اساس شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام







شکل زیر نمونه ای از کارنامه اولیه کارشناسی ارشد را نشان می دهد . 






همان طور که مشاهده می کنید بخش اول به بررسی مشخصات ثبت نامی داوطلب پرداخته و بخش دوم اطلاعات رشته امتحانی داوطلب و نتایج اکتسابی او را نشان می دهد . با توجه به این که رشته های امتحانی کارشناسی ارشد از ضرایب مختلفی تشکیل شده رتبه و تراز داوطلب در هر گرایش متفاوت می باشد . سازمان سنجش پس از مقایسه رتبه داوطلب با آخرین رتبه مجاز در دوره روزانه و غیر روزانه وضعیت مجاز بودن او را در این قسمت درج می کند . 

کارنامه داوطلبانی که در دو کد رشته امتحانی شرکت کرده اند از بخش سومی نیز تشکیل شده است که به بررسی وضعیت داوطلب در رشته امتحانی دوم می پردازد . این دسته از داوطلبان در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد  می توانند انتخاب های خود را به صورت تلفیقی از هر دو رشته انجام دهند .

بیشتر بخوانید: زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد


مشاوره کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99
هر چند رتبه و تراز اکتسابی مندرج در کارنامه نتایج اولیه کارشناسی ارشد 99 سهم بسزایی در انتخاب رشته ارشد داوطلبان دارد اما باید توجه داشت عوامل موثر دیگر نظیر علاقه ، هزینه ، مسیر و کیفیت دانشگاه هم می تواند داوطلبان را در انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص یاری نماید . 

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز توجه داشته باشند برای شرکت در این مرحله می بایست به سایت azmoon.org مراجعه کرده و با کد دسترسی به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه درج شده نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند .

پس از بررسی فرم های انتخاب رشته ارشد داوطلبان ، نتایج نهایی کارشناسی ارشد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد . داوطلبان با مشاهده کارنامه متوجه قبولی یا عدم قبولی خود در کد رشته محل ها می شوند . داوطلبانی که به هر دلیل مردود شده اند می توانند شانس خود را در تکمیل ظرفیت ارشد 99 امتحان کنند .
در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص کارنامه اولیه و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 می توانید با کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید . راه ارتباطی شما با مشاوران این سامانه سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می باشد .

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد









سوالات متداول


1- کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99 را چه زمانی می توان دریافت کرد ؟
پیش بینی می شود زمان دریافت کارنامه اولیه ارشد در اواخر مرداد ماه باشد که به محض اعلام در متن مقاله بروزرسانی می شود .




2- کارنامه اولیه ارشد دانشگاه آزاد را از کجا می بایست دریافت کرد ؟
با توجه به توضیحات متن مقاله ، کارنامه اولیه ارشد سراسری و آزاد به صورت مشترک می باشد .




3- نحوه دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد چگونه است ؟
مراحل دریافت نتایج اولیه کنکور ارشد 99 در متن مقاله توضیح داده شده است .

منبع : کارنامه اولیه کارشناسی ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/o1XK
نظرتان را بنویسید