سامانه ثبت نام اینترنتی وام ازدواج ve.cbi.ir

سامانه ثبت نام اینترنتی وام ازدواج ve.cbi.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
بسیاری زوجین در شرایط اقتصادی امروزی که برای ازدواج و تشکیل خانواده مناسب نیست به فکر راه حلی بوده و در مواقعی به دنبال گرفتن وام ازدواج هستند، در گذشته افراد برای دریافت وام ازدواج از بانکی به بانک دیگر رفته و زمان زیادی را صرف این موضوع می کردند.

در حال حاظر ثبت نام وام ازدواج برای راحتی زوجین و دریافت آن در کمترین زمان ممکن اینترنتی از طریق سایت ve.cbi.ir شده و دیگر نیاز به مراجعه حضور برای ثبت نام نیست، بنابراین زوجین می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز در زمان مقرر به شعبه اعلام شده برای دریافت وام ازدواج خود مراجعه کنند، در این مقاله همه آن چه باید در مورد ثبت نام اینترنتی وام ازدواج بدانید مطرح شده است.



هدف از سایت ثبت نام اینترنتی وام ازدواج ve.cbi.ir چیست
وام ازدواج یک خدمت ارائه شده به جوانانی است که قصد ازدواج داشته اما برای تشکیل زندگی مشترک نیاز به کمک مالی دارند، قیمت این وام هر سال با توجه به شرایط اقتصادی جامعه افزایش یافته و قوانین جدیدی برای آن ارائه می شود. در حال حاضر مقدار وامی که به هر یک از زوجین تعلق می گیرد به قیمت 50 میلیون تومان است که باید طی 7 سال آن را ماهانه با احتساب 4 درصد نرخ کارمزد پرداخت کنند.

وام ازدواج به دلیل سود کم برای زوجین جوان بسیار مناسب بوده و به افرادی که ترس از ازدواج به دلیل مشکلات اقتصادی دارند کمک می کند. در صورت برنامه ریزی درست برای استفاده از آن حدود 30 درصد مخارج خود را تامین می کنند، اما در صورتی که زوجین اقتصادی فکر نکرده و این وام را صرف موارد بیهوده و گران قیمت کنند حدود 10 درصد هم توانایی تامین موارد لازم و ضروری برای ازدواج را ندارند.

از دیگر مزایای این نوع ازدواج می توان به جلوگیری از ازدواج موقت و ازدواج سفید اشاره کرده که در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی و کاری در جوامع مختلف رواج یافته است و آسیب ها و عوارض خود را به همراه دارد، بنابراین برای کاهش این نوع آسیب های اجتماعی وام های ازدواج به زوجین داده می شود.

به تازگی تصمیم جدیدی اتخاذ شده است که از سال 1400 وام ازدواج برای پسران زیر 25 سال و دختران زیر 23 سال مبلغ 100 میلیون تومان خواهد بود و برای پسران و دختران بزرگتر از این سنین، 70 میلیون تومان محاسبه می شود، البته هنوز قانون آن به تصویب نرسیده و در حال بررسی است، اما این مسئله منجر به نگرانی بسیاری به دلایل زیر شده است.

دختران و پسران کم سن و سال توانایی کمتری در مدیریت مالی دارند، در حالی که افراد در سنین بالاتر به دلیل تجربه، توانایی کنترل خرج و مخارج را بیشتر کسب کرده اند.

افراد کم سن و سال بیشتر تحت تاثیر هیجانات قرار گرفته و وام را صرف امور بیهوده می کنند.

به دلیل افزایش قیمت وام زوجین ماهانه تحت فشار مالی بیشتری قرار می گیرند.

خطر رواج کودک همسری و ازدواج در سنین کم در میان است.

حتما بخوانید: مدت زمان آشنایی قبل از ازدواج




شرایط و مراحل سایت ثبت نام اینترنتی وام ازدواج ve.cbi.ir
همانطور که ذکر شد برای تسهیل دریافت وام ازدواج سامانه اینترنتی به نام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج قرار داده شده است تا افراد راحت تر برای آن اقدام کنند، این وام به زوجینی که از سال 96 ازدواج کرده پرداخت می شود و در صورتی که تاریخ عقد آن ها برای قبل 96 بوده با توجه به نوبت و اولویت بندی مبلغ 15 میلیون تومان داده می شود. افراد برای ثبت نام و دریافت وام مراحل زیر را باید طی کنند.

 ابتدا به سامانه اینترنتی دریافت وام ازدواج که لینک آن در پایان مقاله قرار داده شده است رفته و برای ثبت نام فرم لازم را پر می کنید.

 پس از اعلام درخواست یک کد رهگیری 10 رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی است به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود.

 فرد باید برای اطلاع از زمان دریافت وام، وضعیت درخواست و شعبه مربوطه به سامانه اینترنتی دریافت وام رفته و در صورت مشخص بودن آن با مدارک لازم ذکر شده در سایت در زمان مشخص مراجعه کنند.

حتما بخوانید: اهمیت همسر شناسی


راهنمای تصویری سامانه ثبت نام اینترنتی وام ازدواج ve.cbi.ir
مراحل لازم ثبت نام اینترنتی وام ازدواج ve.cbi.ir را در تصاویر مشاهده می کند و در انتهای این تصاویر لینک سایت مورد نظر نیز قرار داده شده است.

1. ابتدا پس از ورود به سایت بر روی گزینه ثبت نام جدید در منو سمت راست کلیک کنید.



2. در این مرحله فیلد های ذکر شده پایین را پر کرده و متن داخل کادر قرمز رنگ را بخوانید و در صورت تایید کادر آن را تیک بزنید.



3. تمام فیلد های مربوطه در عکس پایین را پر کرده و وارد مرحله بعدی شوید.



4. در این مرحله شما بر روی لیست بانک جهت اخذ وام زده و از بین بانک های موجود با توجه به حساب شرایط حساب ضامنتان یکی را انتخاب می کنید و باقی فیلد های موجود را نیز پرکرده و پس از ثبت کد امنیتی ثبت نهایی را می زنید.



5. پس از ثبت نهایی کد رهگیری 10 رقمی به شما داده شده که باید آن را یادداشت کرده و در حفظ آن دقت فرمایید، برای اطمینان از صفحه بعدی عکس بگیرید.





-برای ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی وام ازدواج بر روی لینک زیر کلیک کنید-

 سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 

مدارک لازم برای سامانه ثبت نام اینترنتی وام ازدواج ve.cbi.ir
با انجام مراحل ذکر شده بالا و پس از دریافت کد رهگیری ده رقمی و مشخص شدن زمان و شعبه مراجعه مدارک زیر را همراه خود در زمان مقرر ببرید.

اصل و کپی سند ازدواج

اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین 

اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین 

اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین 

اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) ضامن 

کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین 

کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام 



شرایط ضامنین نیز باید به صورت زیر باشد:

 تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها، مبلغ پانصدمیلیون (500.000.000) ریال با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

 بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرند.‏

در ادامه بخوانید: مدارک لازم برای آزمایش قبل ازدواج



سوالات متداول


1- وام ازدواج چیست؟
وام ازدواج یک خدمت ارائه شده به جوانانی است که قصد ازدواج داشته اما برای تشکیل زندگی مشترک نیاز به کمک مالی دارند که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.




2- شرابط ثبت نام اینترنتی برای دریافت وام ازدواج چیست؟
این وام به زوجینی که از سال 96 ازدواج کرده پرداخت می شود و در صورتی که تاریخ عقد آن ها برای قبل 96 بوده با توجه به نوبت دریافت می کنند که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.




3- راه های ثبت نام وام ازدواج چست؟
افراد برای ثبت نام وام ازدواج ابتدا باید به سامانه اینترنتی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مراجعه کرده و مراحلی را طی کرده که در متن مقاله توضیحات آن و لینک سامانه قرار داده شده است.

منبع : سامانه ثبت نام اینترنتی وام ازدواج ve.cbi.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/VLQz
نظرتان را بنویسید