تفاوت زنان و مردان در مقابله با فشار روانی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
زنان و مردان در برخی جنبه های روان شناسی با هم تفاوت دارند که گاهی اوقات این تفاوت ها در زندگی مشترک باعث ایجاد اختلاف می شود . یکی دیگر از تفاوت های مهم بین زن و مرد نحوه برخورد آنان با فشار روانی و تنش هاست ، مردان در هنگام مواجه شدن با فشار روانی هدفمند و تحلیلگرانه عمل می کنند و زنان عملکردی ذهنی و احساسی دارند و محیط بیرون بیشتر توجه مرد را به خود جلب می کند و سعی می کند با تغییر دادن دنیا و محیط خود فشار روانی موجود را کمتر کند ولی زن در دنیای ذهنی خودش غرق می شود و سعی می کند با تغییر خود این فشار را کم کند . در ادامه مقاله به بیان تفاوت دختران و پسران در مقابله با فشار روانی می پردازیم . 




تفاوت های مهم زنان مردان در مقابله با فشار روانی
یک مرد وقتی که تحت فشار قرار می گیرد سعی می کند تا محیط اطراف را تحت کنترل خود در آورد و بدین ترتیب از فشار وضعیت موجود بکاهد ، او تمام جوانب را می سنجد و بررسی های لازم را در مورد وضعیت به وجود آمده انجام می دهد تا بتواند اقداماتی برای بهبود و رفع مشکل به وجود بیاورد .

مردان به بررسی کامل موقعیت می پردازند و هنگامی که می فهمند چه عاملی باعث بروز این موقعیت شده است اقدام به برطرف کردن موضوع و پیدا کردن یک راهکار مناسب می کنند و میزان تقصیر خود را مشخص کرده و گردن می گیرند . 

زنان در مقابله با فشار روانی به بروز احساسات خویش می پردازند تا از این طریق حواس خود را تحت کنترل دربیاورند و متوجه شوند چه مشکلی پیش آمده و برای بهتر شدن اوضاع چه کاری می توان کرد . 
اظهار نظرات و احساسات زن و مرد کامل کننده یکدیگر بوده و در جهت کاهش فشار روانی پیش می رود ؛ تفاوت زنان  با مردان در مقابله با فشار روانی این است که مردان سعی دارند وضعیت موجود را تغییر داده یا از بین ببرند و زنان و دختران نیز رفتار خود را طوری تغییر می دهند که کمتر حالت تنش به وجود آورد .

آنان بیشتر به کمک ، بخشش ، گذشت ، عشق و تواضع روی می آورند تا به وضع بهتری برسند ولی مردان با رفتار و کارهای خود وضعیت موجود را تغییر می دهند . 

حتما بخوانيد: مقابله با استرس











اگر مردان در هنگام فشار روانی مانند زنان عمل کنند چه می شود
برای آنکه بتوان یک واکنش صحیح از خود بروز داد لازم است ابتدا کمی از موضوع دور شد ، آن را بررسی و تحلیل کرد وعوامل به وجود آورنده آن را شناخت . وقتی در رویارویی با یک مشکل مرد از بخش زنانه خویش بهره می گیرد می تواند نظرات مثبتی را که در ارتباط با خودش دارد نادیده بگیرد ،

بروز احساسات منفی باعث می شود کنترل خودش را از دست داده و تندخو و دمدمی مزاج شود که البته این احساسات منفی نشانه بدی نیستند . این احساسات باعث آرام کردن تنش نیز می شوند زمانی که یک مرد این احساسات را زیاد جدی بگیرد و نحوه برخورد معقول خود را فراموش کند دیگر این احساسات ارزش خود را از دست داده و تهدیدآمیز می شوند و در چنین موقعیتی مرد عصبی شده و کنترل خود را از دست می دهد و احتمال دارد اقدام به شکستن وسایل منزل کرده و ناسزا بگوید .

در چنین موقیعتی بخش ذهنی او فعال شده است . اگر مردان در هنگام فشار روانی مانند زنان عمل کنند باعث می شود مردان به موضوع بی علاقه شده و عملکرد درستی انجام ندهند . 

در ادامه بخوانيد: راه حل مدیریت فشار روانی شغلی














سوالات متداول


1- تفاوت مردان و زنان در برخورد با فشار روانی چیست؟
زنان احساساتشان را در این هنگام بروز می دهند و مردان بیشتر وضعیت موجود را تغییر می دهند. دیگر تفاوت های این دو گروه در متن مقاله مراجعه شده است.




2- اگر مردی در هنگام فشار روانی مانند زنان عمل کند، چه اتفاقی می افتد؟
باعث می شود مردان به موضوع بی علاقه شده و عملکرد درستی انجام ندهند که توضیحات تکمیلی در این خصوص در متن مقاله بیان شده است.




3- در موقعیت فشار روانی چه زمانی ممکن است مرد کنترل خود را از دست بدهد؟
بروز احساسات منفی باعث از دست دادن کنترل مردان می شود که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : تفاوت زنان و مردان در مقابله با فشار روانی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/90R4
نظرتان را بنویسید