سامانه مجوز تردد بین شهری moi.ir taradod

سامانه مجوز تردد بین شهری moi.ir taradod
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
وزارت کشور با توجه به دستور ستاد ملی کرونا برای رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی کرونا و برای جلوگیری از انتشار این بیماری اقدام به اعمال محدودیت هایی کرده است که بر طبق این محدودیت ها تردد و رفت و آمد درون شهری از ساعت 9 شب تا 4 صبح ممنوع بوده و همچنین تردد بین شهری در شهرهایی با وضعیت قرمز ، نارنجی و زرد ممنوع است . 
با این حال برای خیلی از شهروندان به دلایلی همچون بیماری ، کار و یا موارد دیگر امکان رعایت محدودیت تردد بین شهری وجود ندارد . وزارت کشور برای رفاه حال این افراد سایتی با عنوان سامانه مجوز تردد بین شهری به آدرس moi.ir/taradod طراحی نموده تا افراد با ثبت درخواست خود در این سایت بتوانند با ارائه مستندات لازم ، مجوز تردد را کسب نمایند . 

اما سوالی که ممکن است ذهن این افراد را به خود مشغول کند این است که نحوه ثبت درخواست در سایت مجوز تردد بین شهری به چه صورت بوده و مدارک لازم برای ثبت این درخواست تردد چیست . به همین منظور در ادامه این مقاله علاوه بر معرفی این سامانه ، نحوه ثبت در خواست در سامانه بیان شده است . 




نحوه ورود به سامانه مجوز تردد بین شهری moi.ir/taradod
همانطوری که گفته شد افرادی که می خواهند با وجود محدودیت های تردد بین شهری در شرایط کرونایی سفر کنند باید مجوز آن را از وزارت کشور کسب نمایند وگرنه مشمول جریمه 500 هزار تومانی خواهند شد . برای این منظور کاربران باید به سایت مجوز تردد بین شهری مراجعه نمونه و درخواست خود را با مستندات و مدارک لازم ثبت نمایند . در ادامه راهنمای ورود به این سایت ارائه شده است . 

1. در ابتدا نشانی سایت مجوز تردد بین شهری ( moi.ir/taradod )  را در گوگل سرچ کرده و وارد این سایت شوید . 







2. پس از ورود به سایت صفحه ای همانند تصویر زیر نمایش داده می شود . 







همانطوری که مشاهده می شود این سرویس از 16 دی ماه فعال می شود . بر این اساس در این بخش امکان ثبت درخواست با استفاده از کد ملی و شماره پلاک ماشین برای افراد فعال می شود تا در صورت تایید آن مجوز سفر در محدودیت های تردد بین شهری برای فرد صادر شود . 





نحوه ثبت درخواست مجوز تردد بین شهری
با توجه به محدودیت هایی که به دلیل گسترش بیماری کرونا به وجود آمده سعی شده است که تمامی امور مربوط به درخواست مجوز تردد بین شهری به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سایت تردد بین شهری وزارت کشور انجام شود . 

به همین منظور افرادی که متقاضی سفر هستند تنها به صورت الکترونیکی باید درخواست خود را ثبت نمایند و هیچ گونه درخواستی به صورت حضوری و با مراجعه به فرمانداری ها ، یا استانداری ها و یا مراجعه به مراکز پلیس راهنمایی و رانندگی امکان پذیر نیست . 

همانطوری که در بخش قبل عنوان شد سایت درخواست این مجوز تردد بین شهری ، پورتال خبری وزارت کشور می باشد که نحوه ورود به آن در بخش قبل توضیح داده شد و به محض فعال شدن سرویس ثبت درخواست در تاریخ 16 دی ماه 99 راهنمای تصویری نحوه ثبت درخواست در این قسمت قرار خواهد گرفت . 





 به محض فعال شدن سرویس ثبت درخواست مجوز تردد بین شهری راهنمای تصویری آن در این قسمت فعال خواهد شد . 





مدارک لازم برای ثبت مجوز تردد بین شهری
با توجه به خطرناکی و سرعت گسترش و انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا فقط به افرادی مجوز تردد بین شهری داده خواهد شد که بتوانند مستندات لازم مبنی بر کار ضروری خود در شهر های دیگر را اثبات نمایند . 

برای این منظور باید به هنگام ثبت درخواست مجوز خود در سامانه مجوز تردد بین شهری باید مدارک لازم و کافی در سایت ارائه شود که تعدادی از این مدارک برای همه افراد الزامی است و سایر مدارک بنا به نوع درخواست تردد فرد متفاوت خواهد بود . 

 مدارک عمومی لازم برای ثبت درخواست تردد بین شهری 

1. شناسنامه 

2. کارت ملی 

3. کارت ماشین و یا سند مالکیت آن


 مدارک لازم با توجه به نوع درخواست تردد بین شهری

1. گواهی مربوط به حکم ماموریت کاری ( برای افراد شاغل در شهر مقصد )

2. پرونده پزشکی ( برای افراد دارای بیماری های خاص برای درمان در شهر مقصد )

3. گواهی بار ( برای افراد دارای بار و مواد غذایی ضروری برای شهر مقصد )



در انتها با آرزوی سلامتی برای همه هم میهنان در این شرایط کرونایی توصیه می شود فقط در صورت لزوم و پس از تایید درخواست مجوز تردد بین شهری در سامانه مجوز تردد بین شهری اقدام به سفر نمایید تا مشمول جریمه هایی که برای افراد خاطی از محدودیت ها در نظر گرفته شده ، نشوید . 



سوالات متداول


1- نحوه ثبت درخواست مجوز تردد بین شهری به چه صورت می باشد ؟
نحوه ثبت این درخواست کاملا به صورت اینترنتی بوده که راهنمای آن در متن مقاله ارائه شده است .


2- چه کسانی می توانند مجوز تردد بین شهری را دریافت کنند ؟
افرادی که به دلیل شغل و یا بیماری مجبور به سفر بین شهری می باشند که شرایط کامل این افراد در متن مقاله ارائه شده است .


3- مدارک لازم برای ثبت درخواست تردد مجوز بین شهری چیست ؟
علاوه بر تصویر شناسنامه و گواهینامه رانندگی بسته به نوع درخواست مجوز تردد بین شهری مدارک متفاوت خواهد بود که در متن مقاله هر کدام از آن ها به صورت کامل توضیح داده شده است .

منبع : سامانه مجوز تردد بین شهری moi.ir taradod
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3LP9
نظرتان را بنویسید